Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 1-2 år

Klatremus har visst flyttet inn hos oss... Det er litt slitsomt. Flere?
12:31 11.11.2008
Han er 16 mnd og har alltid vært aktiv. Ganske tidlig motorisk, gikk rett før han var 12 mnd, ELSKER å bruke kroppen sin! Danser, turner og styrer på, og det siste: KLATRE. Opp i sofaen har han kommet seg lenge, men nå kommer han seg også opp på salongbordet, alle stolene og toalettet (når lokket er nede...)! Og så står han der og jodler og "sier" se på meg, se på meg!

Veldig søtt, men veldig slitsomt, vi må jo passe litt på han. Er generelt ikke så redd for at han skal slå seg litt, men dette kan jo bli litt vel mye slåing... Her om dagen rakk vi ikke å følge helt med, og plutselig sto han på stolen og gynget med den, før den veltet og han fløy ned i gulvet. Men lærte han? Neida, opp igjen to minutter senere.

Det må vel bare være sånn, og jeg skjønner at det er normalt, men jeg ser mange barn på hans alder som bare sitter fredelig på gulvet... Flere som har det som oss?
Anonym
Sv: Klatremus har visst flyttet inn hos oss... Det er litt slitsomt. Flere?
12:36 11.11.2008
å jada:))

minsta er bare 1 år, men klatrer ALLE steder.. kan ikke slappe av 1 sekund,hehe.. (jeg altså..:)

men klatremuser har de alle vært, så vet jeg kan slappe av litt mere om et års tid.. da skjønner de litt mere, å passer seg bedre:)

4gutter*1jente :))
13:26 11.11.2008
Joda.. her har vår lille på 14 mndr klatret opp i vinduskarmen via sofaen
de siste månedene.. Og klatrer opp i dukkevognene sine og opp
i Tripp-Trapp-stolen sin osv osv.. Slitsomt? En smule..
Anonym
13:53 11.11.2008
Ja, her plukker jeg ham ned fra kjøkkenbordet "hundre" ganger om dagen! Blir småsprø!
Anonym
13:58 11.11.2008
Er det greit, festlig og søtt en gang, er det greit alltid.... her i huset er lek og aktivitet absolutt lov, men ikke i møblene. Skulle gjerne sett deg ta imot mine tre apekatter klatrende i møbler og det som verre er. Er man konsekvent fra starten av slipper man dette og kan ta med seg apekattene bort på besøk til og med....Sett på litt musikk og plasser de på golvet når de begynner å klatre i møblene, vis at det ikke er lov og at det finnes alternativ. . Så kan det tenkes at de slutter med det etterhvert...
Anonym
14:15 11.11.2008
Nå ja. Hos oss har det aldri vært greit, festlig eller søtt å klatre på bordet. Eller lov. Men det gjøres like fullt. Opp på en stol og videre opp på spisebordet. Opp på salongbord. Opp, opp, opp....

Men fortsetter å plukke henne ned, og håper at det snart går over...

Vintersol
14:56 11.11.2008
son e det her også.. snuppa på 14mnd har begynt å klatre opp på kjøkkenstolene, men hun kommer seg ikke helt opp så hun står på den pinnetingen imellom stolbein så hele stolen velter jo.. å opp i dukkevognen sin skal hun også... hun lærer ikke hun heller så håper hun snart forstår litt..
Ungmor & Emily Jeanette:D
22:13 12.11.2008
Har også en sånn. Klatrer overalt. Uredde små :)
Anonym
22:42 12.11.2008
Overalt :-) Prøver å være konsekvent, så får vi satsde på det hjelper, avledning funker også her innimellom :-)
Sunshine2222
12:48 13.11.2008
Har nå byttet ut tripp-trappen med IKEA-stolen. For han skyver tripp-trappen rundt omkring, klatrer opp på den og videre opp på f.eks kjøkkenbenken.
Prøver bare å være konsekvent med nei, og ta han vekk og finne på noe annet morsomt med han. Men det er ikke så lett når man er midt i middagslagingen..... Blir fint når mannen kommer hjem fra jobbreise i dag :)
*smula*
13:26 13.11.2008
Hihi, det høres veldig kjent ut, det du beskriver. Snuppa vår er akkurat fylt et år og har ikke lært å gå selv enda, men klatre - det gjør hun! Opp trappa før vi vet ordet av det, opp på krakker, opp på esker og opp på døra til oppvaskmaskinen når vi tømmer og fyller den og opp på stoler. Hun har til dags dato ikke falt og slått seg, men man må jo ha falkeblikk og øyne i nakken når de er i denne aktive alderen!

Det er nok ikke så mye annet å gjøre enn å la dem prøve seg selv innenfor rimelighetens grenser. Det er jo bra for motorikken deres å få prøvd seg litt fysisk, men så klart - under tilsyn :)
Baby s'il vous plâit
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------