IVF står for In Vitro Fertilisering. På norsk kalles det ofte prøverørsbefruktning. Her kan dere som må ha litt hjelp av legevitenskapen for å bli gravid diskutere, men også dere som har fått barn med slik hjelp kan komme i kontakt med hverandre her.
Dere med lang reisevei og heldagsfravær fra jobb i forbindelse med kontroll
10:25 11.11.2008
Hva sier dere/ leverer dere på jobben? Jeg føler det blir feil med egenmelding, siden man der skriver under på at man er syk. Men det er ikke enkelt å forklare heldags legefravær heller. Hva gjør dere?
Umbilikus
Sv: Dere med lang reisevei og heldagsfravær fra jobb i forbindelse med kontroll
10:46 11.11.2008
Eg har ikkje det problemet sidan eg er heimeverande. Eg har vore yrkesaktiv tidlegare, men vel å vere heime. Eg har óg lang veg til gynekologen min (17 mil kvar veg). Hadde det vore aktuelt for meg å skriva fråver så hadde eg noko bedt legen om sjukemelding, ELLER så har ein faktisk RETT PÅ fri med løn når det gjeld legebesøk og det ikkje kan ordnast utanom arbeidstid! Eg hadde i all fall ikkje brukt egenmelding! Forstår det er iet dilemma, for ein vil liksom ikkje sei til sjefen at det er pga graviditet at ein går til legen heller...... ikkje før ein "må" sei det. Prøv med å få sjukemelding dersom det ikkje går å berre sei at du må på ein sjekk hos legen din.
lukke til!!!
ny-som-mor
11:08 11.11.2008
Når innsetting er gjennomført,får du et skriv med bekreftelse på at du har vært igjennom ass befr. der står alle datoer du har vært inne (også uldagene) og det teller som sykemelding sa min lege. Så jeg trengte ikke bruke egenmelding..
Megawhat
17:47 11.11.2008
Jeg har vært åpen om situasjonen til sjefen min, og til kollegaene mine, sa jeg at jeg måtte inn på sykehuset for noe magegreier. Men at det ikke var alvorlig. Uttaksdagen og 2-3 dager etterpå får man sykemelding. Da sa jeg at jeg måtte inn og fjerne noen cyster. Brukte den da jeg var inne til lap også, så var veldig plaga med det. ;-).
74skytte
17:55 11.11.2008
Hei
Jeg var også åpen om det til sjefen min + prosjektleder som jeg jobber mest med (og vet ikke sladrer videre). De tok det utrolig fint, og jeg møtte masse forståelse og fikk beskjed om at nå måtte jeg tenke på meg selv. Og masse lykkeønskninger.
Vi bodde på hotell de 3 dagene, og jeg var langt fra jobb. Men uansett så ville jeg benyttet meg at de 3 sykemeldingsdagene du har rett på. Det er jo et inngrep, og jeg hadde aldri klart å gått på jobb dagen etter. pluss man har så mange andre tanker i hodet.
Få deg en sykemelding :-)
b77h
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem