Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Assistert befruktning

IVF står for In Vitro Fertilisering. På norsk kalles det ofte prøverørsbefruktning. Her kan dere som må ha litt hjelp av legevitenskapen for å bli gravid diskutere, men også dere som har fått barn med slik hjelp kan komme i kontakt med hverandre her.
Noen som har blitt gravide på første forsøk flere ganger?
16:20 10.11.2008
Snakket med Hausken i dag og om jeg kan påvise EL nå frem imot neste helg så skulle jeg ringe å få tilsendt alle papirer og resepter også starter jeg nedreguleringen igjen neste mnd.
Men føler allerede at dette ikke kommer til å klaffe igjen på første forsøk, det gjorde det forrige gang.
Og da tenkte jeg ikke på at det kunne være mislykket engang, tok det som en selvfølge at det skulle bli et 9mnd langt svangerskap. Men har vanskelig for å tro at det kan skje igjen...
Noen som har fått det til å klaffe flere ganger på rad?
chick27 er tobarnsmamma=)
Sv: Noen som har blitt gravide på første forsøk flere ganger?
16:34 10.11.2008
Dette er akkurat som jeg skulle sagt det selv. Sist ante jeg ikke en ting om at det var stor sjanse for ikke å lykkes, trodde alle fikk barn ved første forsøk. Så jeg grudde ingenting, selvsagt skulle jeg bli gravid. Og det ble jeg jo.
Nå skal jeg til uttak i morgen, og er skitnervøs da jeg er bombesikker på at det går i dass, det er liksom ikke mulig å ha sånn flaks to ganger på rad!!
Så kom igjen med solskinnshistorier til oss folkens!
d.nissen
16:35 10.11.2008
Åh, deg skal jeg holde et øye med fremover!!=)
Håper virkelig det klaffer for deg igjen, da er liksom muligheten der for at det kan gjør det her også.. trenger oppmuntring til denne runden, kjenner det blir slitsomt og jeg har ikke engang startet..!!!!
chick27 er tobarnsmamma=)
19:55 10.11.2008
Følg med , følg med...
i neste episode...
Huff. det svirrer prosenttall rundt i hodet på meg.
Det var faktisk verre enn jeg trodde denne ganga. Har tenkt at jeg egentlig ikke "bryr meg" så veldig om det går galt, da jeg jo tross alt har et barn. Men det er rart med det, nå er ønsket om en lillebror eller søster veldig altoppslukende. Vet det er luksusproblem, men likevel...
Tenker veldig på de her inne som prøver om og om igjen, at de holder det ut. Men som dagen er skal styrken vår være sier de.
Jeg skal hvertfall prøve disse tre forsøkene, selv om det er unntakstilstand i hjem og på jobb under hormongalskapen.
d.nissen
19:56 10.11.2008
Ja ...eller det spørs hvordan du regner, da! Har blitt gravid to ganger på "ferske" forsøk, men hadde et mislykket frys i mellom.

Lykke til, begge to!
elma2006
12:54 11.11.2008
Hei!

Jeg har samme erfaring som elma2006; har blitt gravid to ganger på "ferske" forsøk, men hadde et mislykket frys i mellom. Jeg har i imidlertid 2 barn lager ved naturmetoden fra før av.
Lissi43år-gravid
20:22 10.11.2008
Henger meg på her, jenter! Jeg har også spekulert opp- og nedad stolpe på om det er mulig å bli gravid 2 ganger på første forsøk. Vi klarte det sist, men har en mye dårligere følelse nå. Skal ha uttak i uke 47.
Nå får det bare stå til. Men jeg har ambisjoner om kroppslige forbedringer før et evt. forsøk nr. 2: jeg skal gå ned noen kilo i vekt (til matchvekta jeg hadde før svangerskap nr. 1), jeg skjal spise sunnere og kutte ut godis, og jeg skal ta wheatgrass som jeg ser noen av jentene her anbefaler. Hmf, sikkert forsvarsstrategier å ha planene klare for forberedelser til forsøk 2. Men her er alle venninnene (som ikke fikk barn for lenge siden) gravide med barn nr. 2 eller 3, og jeg er så lei av å holde på med dette temaet. Godt å høre at jeg ikke er alene!
Lykke til, chick27 og d.nissen!
Sarah70
10:23 11.11.2008
Jeg er i samme situasjon som dere tre som lurer. Vi får bare se hvordan det går her... Jeg skal i gang med fryseforsøk. Har en gutt på 1,5 år. Har fått avbrutt forsøk en gang, og håper jeg gjorde unna litt uflaks med det. Slik at det forhåpentligvis kan bli klaff på første ordentlige forsøk!
Umbilikus
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------