Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Assistert befruktning

IVF står for In Vitro Fertilisering. På norsk kalles det ofte prøverørsbefruktning. Her kan dere som må ha litt hjelp av legevitenskapen for å bli gravid diskutere, men også dere som har fått barn med slik hjelp kan komme i kontakt med hverandre her.
noen som har vært på fertilitetsklinikken sør i porsgrunn?
00:28 5.11.2008
hei hei jenter=)

jeg og mannen min var på første time på fertilitetsklinikken i går.
det gikke kjempe bra.jeg skal vel begynne på medisiner i desember eller januar er litt usikker...men skal hvertfall ringe inn og dit da jeg føste dag mens har kommet i desember.
har hvertfall fått plass uke 4(siste uka i januar)

det jeg lurer på er-er det noen som har vært der og fått hjelp?har det gått bra?noen som vil dele noen "historier"med meg.
er så spent på denne tiden som ligger forann oss nå.
har fått med meg resepten på nesespray + + det kommer seg hvertfall på ca.10000kr

blir glad for alle svar..men er litt ekstra spent på om noen har vært på fertilitetsklinikken sør i porsgrunn(telemark sykehus)

klem
Lady-alice
Sv: noen som har vært på fertilitetsklinikken sør i porsgrunn?
08:23 5.11.2008
Hei! Vi har tatt våre forsøk i Porsgrunn. De er kjempekoselige og flinke, og man blir godt ivaretatt. Det er mange som har blitt gravide ved hjelp av dem, du så vel alle babybildene på veggene der? De bildene der holdt iallfall motet mitt oppe. :-)
Jeg ble gravid etter 3. innsetting, og er 12 uker på vei nå. Jeg er kjempetakknemlig ovenfor folka i Porsgrunn som har hjulpet oss!!

Lykke til!
Nøtt
10:48 5.11.2008
Hei Lady-alice:-)))

Må bare si meg fullstendig enig med nøtt her. Ho ligger noen dager før meg for jeg er 12 uker i dag. Ble gravid på første innsetting i Porsgrunn. Kan virkelig anbefale de på det varmeste. Legene er ærlige og veldig omsorgsfulle. Vi hadde en mislykket runde i mai, men ikke noe som en kunne skylde på klinikken. Fikk ingen innsetting da.

Første runde blir kanskje litt prøve og feile for å finne ut hvordan du reagerer på medisiner. Vi er jo helt forskjellige og reagerer veldig ulikt. Men de er jo så koselige og snille der borte så dere blir godt tatt vare på. De er veldig dyktige og jeg kjenner mange som har fått hjelp av dem. De er også flinke til å ta telefonen når du ringer og lurer på noe.

Dere må ha masse lykke til og du skal se dette går så bra så:-)))))
Pysekatten med nurk i magen:-)
19:56 5.11.2008
Hei:) Vi holder til i Porsgrunn. Hadde full klaff der på første forsøk, og de er så hyggelige og omtenksomme synes jeg. Nå kom vi tilbake i oktober for søskenforsøk, og de husket oss faktisk!! Da ble jeg imponert. Ikke bare det som sto i journalen, men at vi holdt på å bygge hus forrige gang og sånne ting. Så jeg er veldig glad for å holde til der. Får vite i morgen om det klaffet denne gangen på fryseforsøk... NERVEVRAK!!!
Trilletralle:)
00:01 6.11.2008
heisann igjen=)alle sammen.

TUSEN TAKK til dere alle sammen for at dere tok dere tid til å skrive på svare på innlegge mitt=)det varmet...og hjalp
ja jeg så alle babybildene de var så koselige og det var godt å se på dem...sååå mange...helt utrolig.
gleder meg til det er vår tur til å sende inn bilde av vår lille engel når den tid kommer(håper det da hvertfall)
Jo je merket at de som jobber der var veldig koselige og hjelpsomme..og det er betryggende at de er flinke på området sitt.

Kjempe koselig å høre at det har lykkes for dere alle sammen...og krysser fingrene for at søskenforsøket oxo klaffer.....=)=)

må si jeg gleder meg til å sette igang med hele prosessen men gruer meg oxo litt----tenk om jeg ikke klarer å ta medisinene mine sånn de skal taes..tenk om det ikke lykkes...uff mange mange tanker som flyr gjennom hodet.
men håper jo på alt det går bra da.
det er veldig betryggende å lese at det faktisk lykkes for noen.

igjen ....tusen takk for omtenksomheten deres.
Gud velsigne dere...RIKELIG.....

=)

ønsker dere oxo lykke til videre...

klem
Lady-alice
20:27 6.11.2008
Vi "hører også til" i Porsgrunn. Etter 3. forsøk lyktes vi, og tulla på 3,5 mnd ligger og sover i senga si her :)

Det er spennende tider dere går inn i på mange måter- mange tanker, spørsmål og bekymringer - og til slutt forhåpentligvis en stoor glede som gjør de slitsomme stundene mer enn verdt det. Vil bare tipse om nettsiden www.onskebarn.no som har eget diskusjonsforum (åpent for alle), hvor det er egne tråder for de ulike klinikkene/sykehusene, samt de som er i forsøk samtidig.

Staben i Porsgrunn er fantastisk hyggelige, og jeg må se og få sendt de et koselig bilde - de bildene på veggen ga iallfall meg stort håp og motivasjon : )

Masse lykke til :)
eple3
19:40 7.11.2008
Vi var også der og det ble klaff på første forsøk:)
Nå skal vi dit igjen, gutten er blitt et år.
d.nissen
00:25 8.11.2008
Nei,men jeg og mannen min har vår første time 27.november:-)
Er veldig spente på hva som kommer til å skje:-)
Honoria*38pp*
17:23 8.11.2008
hei igjen jenter=)det er så moro og gledelig å lese alle innleggene deres...
ønsker dere alle sammen masse masse lykke til.om det er førstemann andremann, første time...ja i det hele tatt...masse masse lykke til.
ønsker dere alt godt

veldig spennende at vi er flere jenter som er der rundt samme periode ..sånn ca da....

vi må fortsette å holde hverdandre oppdatert.

klemmmer=)=)=)god helg
Lady-alice
20:06 8.11.2008
Hei, jeg har både vært på Rikshospitalet og i Porgrunn.
På Rikshospitalet følte jeg at jeg måtte fortelle alt på nytt hver gang jeg kom, i Porsgrunn merket jeg at de kjente oss, og vår sykehistorie.

Legene og sykepleierne er kjempeflinke, sier ting som det er, flinke til å roe oss ned, og forklarer alt grundig.

Hadde fire forsøk i porgrunn, på det fjerde satt egget, det virket som om de var litt overasket over at det tok så "mange" forsøk før det gikk bra, og det tyder vel på at det klaffer fort til vanlig.
De har jo veldig gode resultater der da, og selveste dr.kahn, som produserte den første prøverørsjenta i norge, hehe.
De kan det de driver med der!!

Du kan føle deg i trygge hender der, og ikke minst er de opptatt av å ta vare på mannen opp i alt.

Lykke til videre :-)
mamma-okt-07
20:48 8.11.2008
Jeg har vært på fertilitetsklinikken Porsgrunn mange ganger, kjempe flott gjeng som jobber der. Føler jeg har en god kjemi hos dem, og de tar deg i aller høyeste grad alvorlig. Erfarene personale som er dyktig til å informere sine pasienter.
Lykke til.
GORDONSETTER
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------