Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Navnedebatten

Velkommen til navnedebatten!
Hva synes dere om Sokrates?
19:44 4.11.2008
Jeg har alltid likt de bøkene om Aurora og Sokrates men få tenker på dem når jeg nevner det navnet. Jeg har allerede ett gresk navn på den første gutten min. Siden vi ikke vet kjønn må vi bestemme oss for 2 navn av hver har vi bestemt. Jeg tenkte på Sokrates, eventuelt ett annet gresk navn men som ikke er de vanlige Alexander, Stefan, Nicholas eller Sofus.

Hva synes du om navnet? Andre forslag?
2+2=5
Sv: Hva synes dere om Sokrates?
20:54 4.11.2008
Ikaros
Kristos

kråketæra
21:07 4.11.2008
Liker det faktisk, og jeg tenker på Aurora og Sokrates i blokk Z da jeg hører det (kjenner riktignok et søskenpar som heter Aurora og Sokrates etter bokserien, så mest derfor sikkert....)

Nicolas er fint;)
Siklerotte
22:52 4.11.2008
Tja, helt greit, kjenner 2 hunder som heter Sokrates - men for all del, helt fint.

Nicholas synes jeg er nydelig :-)
IcePop
23:12 4.11.2008
Sokrates er tøft og stilig. Men vet ikke om jeg ville brukt det selv..
Mange fine greske navn, og mange "vanlige" som likevel ikke er så mye brukt. Sett her da:
http://www.barnimagen.com/felles/navneguiden/guttenavn?s=m&search=%25&o=gresk &Submit=Finn+navn

Arion var et av de jeg likte spesielt..
Maya_1
11:26 5.11.2008
For meg blir Sokrates litt for pompøst. Tenker umiddelbart på den greske filosofen Sokrates og de andre filosofene Aristoteles og Platon.
Vinterstjerne
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------