Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

AD/HD debatten

Ca. 3-5 % av alle barn i Norge har AD/HD i lettere eller alvorlig grad. Her kan dere foreldre diskutere og utveksle erfaringer rundt det å ha et barn med AD/HD. Hvor får man hjelp og hva slags hjelp finnes? Send oss også gjerne tips om det er noe vi burde skrive mer om.
Dere som fikk diagnosen adhd/add som voksen: Hvordan har deres behov for alkohol og narkotika vært??Går det an at noen med add/adhd ikke har spesiellt stort behov for alkohol eller aldri prøvd narkotika??
00:39 4.10.2008
Har alle dere hatt noe problem med drikking,da mener jeg ikke om dere er/har vært alkoholikere.Men om dere har/har hatt stort drikkebehov.Eller har dere hatt problemer med narkotika?

Er det typisk adhd/add at alle med de diagnosene har/har hatt problemer med alkohol/narkotika??

Jeg tror kansje jeg kan ha adhd eller add(mest sannsynlig add),har MASSE tegn på det,MEN har aldri prøvd narkotika og aldri hatt noe"problem"med alkohol.Begynte å drikke da jeg var 19 1/2.Da ble jeg sammen med en som drakk/drikker mye,og det var da jeg begynte å drikke.Da ble det drikking både fredag,lørdag,søndag og mandag.Grunnen til at jeg begynte å drikke var nok det at jeg ikke ville være "annerledes"enn andre.Men da jeg ble gravid med min første (etter bare 3 mnd etter vi hadde sex første gang-brukte ikke prevensjon.Følte jeg dreit oppi om jeg ble gravid,selv om det var tidlig) kuttet jeg ut drikkingen med en gang jeg fant ut at jeg var gravid.

Men ca 8 mnd etter fødselen dro sønnen vår til sin aller første overnatting til sine besteforeldre.Da begynte jeg å drikke igjen.Bare når vi hadde "ungefri".

Noen år etter ble det slutt med han.Men var likevel gode venner.Da begynte jeg å drikke brennevin også,i tillegg til øl.Ble skikkelig rastløs med en gang ungen hadde dratt.Bare gikk og valset rundt og kikket på klokka og ventet til jeg kunne drikke.Tvang meg til å holde meg til klokka ble 19.30-20 før jeg begynte å drkke.

Begynte å røyke da jeg var 25 år! Da også ville jeg ikke være "annerledes" enn andre!

Jeg har ikke så stort drikkebehov nå lenger heldigvis!

Går det an at ei med add eller adhd ikke har noe problem med alkohol eller aldri prøvd narkotika??Eller er det bare sånne som liker å herje rundt og drikke og ruse seg??
Trollbundet
Sv: Dere som fikk diagnosen adhd/add som voksen: Hvordan har deres behov for alkohol og narkotika vært??Går det an at noen med add/adhd ikke har spesiellt stort behov for alkohol eller aldri prøvd narkotika??
13:45 4.10.2008
Jeg har aldri hatt problem med alkohol eller narkotika.
Drikker kanskje alkohol 2 ganger i året, har aldri prøvd narkotika eller prøvd å røyke.
Jeg fikk diagnosen min(add) i vår, var da 25 år.
Søstra mi og eldste broren min har heller aldri hatt problem med noe av dette.
Budeia82,m/3 jenter.
Sv: Dere som fikk diagnosen adhd/add som voksen: Hvordan har deres behov for alkohol og narkotika vært??Går det an at noen med add/adhd ikke har spesiellt stort behov for alkohol eller aldri prøvd narkotika??
21:40 4.10.2008
ok:).Jeg vet helt sikker på at alle med adhd eller add hadde problemer med alkohol eller narkotika! Det var add du hadde ja! Kansje det er de med adhd som har/har hatt problemer da.Og at det er motsatt med add.Bare et innfall jeg fikk:).
Trollbundet
19:27 6.10.2008
Jeg har adhd, og drikker sjeldent, og har ALDRI prøvd narkotika... Har ikke sansen for disse tingene..
Rebecca&Karsten18.10.06<3
22:09 6.10.2008
En kan ha en avhengighets-personlighet, men det trenger ikke være narkotika eller alkohol. Det kan være vaner/uvaner som er ekstra forsterket, sjokolade, nesespray(som meg), spill osv.

Anonym
21:57 8.10.2008
Når jeg begynte på Ritalin,så har jeg egentlig ikke behov får og drikke.Rart med det.Jeg har ikke prøvd narkotika eller noe annet.Drikker av og til.når jeg går ut.Har slitt mange år påskole,slitt med psyken osv.Noen ingen la merke til.Jeg så som regel happy ut.Hadde svingninger.Mye sinne hadde jeg.Skolen kan du si er bortkastet.Ingenting festet seg.Jeg prøvet så hardt jeg kunne.Helt blank.Fikk da dårlig selvtillit også.Ingen viste om adhd da.Jeg var ikke pratsom blant folk.Brydde meg ikke.Var ikke med i samtaler.Men med alkohol ble jeg glad og pratet som bare det.Men når jeg fikk diagnosen og begynte på medisin,så er jeg mye bedre.Vennene mine så det kjapt.Prater mye,er mer med i samtaler.Smiler og ler osv.Nå kan jeg gå på byen uten og føle jeg må ta vin først:) Grunnen til noen med adhd ruser seg osv,selv dem uten adhd ruser seg er pga adhd er noe som sliter psykisk.Det er tunge dager.Humørsvingninger-sinne,glede,trist,ikke leve osv.Medisinene hjelper mot det.Ikke alle hjelper ritalinen noe,men da trengs støtte osv.
Anonym
20:14 31.10.2008
Jeg har slitt med alkohol store deler av mitt voksne liv. I all hemmelighet drikker jeg for å få sove på nettene.. Eneste måten å få roen på... DESSVERRE!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)