Ca. 3-5 % av alle barn i Norge har AD/HD i lettere eller alvorlig grad. Her kan dere foreldre diskutere og utveksle erfaringer rundt det å ha et barn med AD/HD. Hvor får man hjelp og hva slags hjelp finnes? Send oss også gjerne tips om det er noe vi burde skrive mer om.
Kjempegode nyheter!
13:24 24.09.2008
Først vil jeg bare si at jeg oppfordrer alle som lurer på ting angående diagnose, utredning, ventetider og så videre å kontakte adhd-foreningen. Har fått enorm støtte og svært gode råd fra en kjempehyggelig mann ved navn Knut der.
Nå er det da sånn at ventelistene er uendelig lange her i hordaland hva gjelder utredning for voksne. Jeg har vært ganske fortvilet, har kontaktet studenthelsetjenesten, institutt for klinisk nevrologi på universitetet, fastlege og så videre. Beskjeden er klar - det er bare dps som kan hjelpe. Dps som ikke har kapasitet til å hjelpe.
Jeg trodde derfor at jeg måtte ta dette privat hos nevropsykolog uten avtale med nav, dette ville sannsynligvis kostet meg 12 000 kroner. Men nå har jeg fått navnet til en nevropsykolog i ski med avtale med nav og ikke minst korte ventelister. Det føles helt uvirkelig at jeg kanskje snart skal få et svar på hvorfor jeg er som jeg er, med mine evner og mine handicap. Fantastisk, rett og slett!
Hvis andre trenger gode råd, gå inn på www.adhdnorge.no
Der finner du kontaktinformasjon. Spør gjerne etter Knut når du ringer, han har kjempegod innsikt i systemet ift utredning:) Nesten så jeg har lyst til å engasjere meg i organisasjonen hvis jeg får diagnose, som en tusen takk for hjelpen-gest:)