Ca. 3-5 % av alle barn i Norge har AD/HD i lettere eller alvorlig grad. Her kan dere foreldre diskutere og utveksle erfaringer rundt det å ha et barn med AD/HD. Hvor får man hjelp og hva slags hjelp finnes? Send oss også gjerne tips om det er noe vi burde skrive mer om.
Må finne fram galgenhumoren !! Hør på denne..
22:49 18.09.2008
Hver eneste uke er det noe "tull" med skolen som mitt barn går på. Jeg kommer sliten fra jobb og blir sendt opp til rektors kontor for å høre på hvilke ting barnet har gjort gale..
Forrige gang de ventet på meg spurte rektor om barnet hadde lest ordensreglene ved skolen... Der min galgenhumor kommer inn, hvor mye har de egentlig skjønt......mitt barn forstår ikke slike regler uten kyndig veiledning og støtte, han har ett usynlig handicap..
Burde ikke en rektor med 20 års erfaring skjønne slikt?
De virker sinte på meg, måler meg opp og ned, hever stemme..
Jeg må rett og slett le for og overleve!
Anonym
Sv: Må finne fram galgenhumoren !! Hør på denne..
23:52 18.09.2008
hehe.. ja, en har som regel valget; le eller legge seg ned å grine. Har også tatt valget med å le, for det meste. Annet går ikke i lengden:)
Men det er jo et ganske så typisk eksempel du skriver her. Folk TROR de vet hva ADHD er, men vet egentlig ikke(eller i beste fall; vet for lite). En vet egentlig ikke hva det er, før en lever med det tett innpå.
Anonym
17:51 19.09.2008
Helt enig med deg (jeg er ikke HI). Folk skjønner ingenting hva det er å leve med adhd barn, hvis de ikke har prøvd det.
Jeg trodde "sånne barn" var bare rampete og trollete, og ikke hadde kustus i hjemmet. Nå vet jeg så altfor mye bedre. Og jeg hadde barn før denne her, som ikke har adhd, så derfor ble det et sjokk å se at jovisst finnes diagnosen!
Får lite hjelp på skolen i år. Så jeg har kranglet meg til et møte. Dette går rett og slett ikke an. Skolesystemet er ikke tilrettelagt for barn med spesielle behov, som ikke går ut på å sitte i rullestol (skolen vår er flott for rulllestolbrukere!), men har man adhd, får de ikke noe hjelp. Minimalt, iallefall. I fjor hadde barnet mitt ekstra hjelp i matte, men i år fikk jeg beskjed om at det kanskje var lurt å hyre min egen mattelærer på fritiden! Jeg er satt ut av lærerens forslag. Det er da ikke bare mitt ansvar, selv om jeg strekker meg langt. Skolen har faktisk ekstra midler til å skaffe hjelp til barn med spesielle behov, så jeg må visst sette meg ned med rektor eller kontakte en politiker for å få hjelpa barnet trenger så sårt.
Ingen ser tårene til barnet mitt når han sitter hjemme og strever seg ihjel med leksene, og ikke vil gjøre som jeg sier, eller ikke skjønner noe av det han strever med.
Anonym
17:46 19.09.2008
HI, bruker barnet ditt medisiner?
Min sønn gjør alltid noe galt de gangene han har glemt å ta medisinene på morgenen. Det slår aldri feil!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem