Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Barnevogndebatten

Fortell om dine erfaringer eller spør om råd. Velkommen til barnevogndebatten!
Les mer om barnevogntester her: www.Klikk.no/foreldre
Er det vanskelig å få solgt brukt på finn?
 16:44 16.09.2008
Har lagt inn annonse for en stund siden, men det er lite folk som har tatt kontakt. Er det vanskelig å selge vogner for tiden eller? Er det andre steder på nett man kan selge vogner? Noen som har solgt på finn, og hvor lang tid tok det?
Anonym
Sv: Er det vanskelig å få solgt brukt på finn?
 18:12 16.09.2008
Avhenger veldig på vognen det... hvilken vogn er det-?
Anonym
 21:40 16.09.2008
Det kan jo være en fordel å sette ned prisen litt da.... Tyder jo på at du har satt for høy pris. Min erfaring etterhvert er at folk helst vil ha ting "gratis" når de kjøper brukt.
Anonym
 22:15 16.09.2008
1-2 uker begge gangene. Vær tolmodig du :) Og sett prisen ned litt etterhvert. Evt. legg inn nye bilder. Gode bilder selger vettu ;)
♥Musipusi♥
 22:42 16.09.2008
Har fått solgt alle vognene på finn jeg, og det under 5 dager. Har ikke tatt så stive priser,men har ikke gått så mye i minus heller.
Kommer vel an på om det er en vogn folk er ute etter. Jeg har fått solgt:

Simo Champion. (Ble solgt en time etter jeg la den ut.)
Carena Free (tok 5 dager)
Carena Lieback Lux (1 dag)
Emmaljunga Scooter (3 dager)
Gt Safari (3 dager)
Titanium Baby Søskentrille (4 dager)
Anonym
 23:05 16.09.2008
Det kommer litt an på tror jeg. Selv har jeg aldri hatt problemer med det, har solgt 3 vogner der siste året og det har gått raskt, )lengste tok vel 3 uker.)
Trikset er å ligge litt under de andre i pris. Er ikke så mange kronene som skal til egentlig, men jeg har lagt meg 2-300 kroner under de leste andre og opplevd rask og god respons. Også er det viktig at du legger ut gode bilder.. (Og at selvsagt produktet du skal selge er så representativt at du kan skrive pent om det.)
nr.4 i oktober
 09:04 17.09.2008
Kommer nok litt ann på hvor du bor også. Her har alle nytt og det går nesten ikke ann å få solgt hvis du ikke gir det bort og heller ikke da. Koster fort hvis det skal snedes og hentes fra andre steder.
Anonym
 09:35 23.09.2008
Har selv hatt dette problemet!
La inn annonse for snart 2mnd siden, men ikke fått solgt mine nesten ikke brukte simo kombivogn 2005modell.
Startet på 3000, da vognen har helt nytt understell, men nå har jeg satt den ned til 1900, men fortsatt ikke fått solgt.
Har lagt ut mange fine bilder, men skal prøve å få tatt bilder ute iløpet av dagen, kanskje det vil hjelpe litt på.

Marande
 09:45 23.09.2008
jeg hadde tenkt å kjøpe meg vogn på finn, men synes prisene for enkelte vogner er stive...

jeg har i hovedsak sett etter emmaljunga edge duo, men kjøper ikke en 2006 modell for 4000 kr......

enkelte prøver å selge simo classisk for 3000 kr???? hallo... jeg så en kjempefin hvit simo classisk, men når prisen var 6000 kr så bye bye...

som kjøper har vi jo ingen garanti for hvordan vognen har blitt brukt, og når jeg trenger å få vognen tilsendt så får jeg jo ikke sett den på noe annet enn bilde forut. Alle vet at bilder kan lyve, så litt skeptisk blir man jo....

jeg ville nok ha betalt halvpris for en emmaljunga vogn som er 2008 modell, men ikke for eldre vogner da må man gå ned i pris for at jeg skal kjøpe maks kr 3000 er jeg villig til å betale for en 2007 modell inkl stelleveske.

dette fordi jeg må betale porto, samt en risiko for at vognen er skeiv og vond å trille og falmet i stoffet mv........

er det unaturlig å tenke slik som jeg gjør da??

hvis dere setter ned vognene i pris, og de ikke kommer fremst igjen, så blar jeg meg aldri bakover for å se på de vognene jeg har sett på tidligere...... noen som vet om vognene blir flyttet fremover ved endring av pris?
Anonym
 10:05 23.09.2008
Jeg synes også at noen av prisene på finn ang barnevogn er stive. det her jo at når en først har tatt ei vogn ut av butikken, så synker den ned til halv pris...men ikke vet jeg.

Jeg skulle kjøpe en vogn så snuppa mi kunne ha i barnehagen til å sove i, siden jeg må ha hjem simovogna til babyen som kommer i neste måned, og da så jeg en teutonia mistral 04 modell til 2000,- og den var litt slitt...det synes jeg var dyrt....

Jeg og reagerer på noen av prisene på vogner på finn, så du er ikke alene. Ser mangen som vil ha mye for vognene, for eksempel phil&teds, en selger ville ha 3500 for en slik vogn å den var fjor årets modell, men på barnas hus koster den 3999,- inkl. søskensete. da hadde jeg heller gått på barnas hus og kjøpt en helt ny. Det er helt vanvittig.

Men jeg vet ikke om vognene blir flyttet fremover ved endringer i annonsen...
Monika er fødeklar=)
 11:26 23.09.2008
Helt enig i at masse der er overpriset. Selv om man er forsiktig med vogna så har jeg litt vanskelig å tro at den "er som ny" etter ett års bruk,(Har sett flere som mener dette..), og selges med ca 10-20% avslag, det er litt lite syns jeg. Og det må jo være en god del som ikke får solgt vognene sine, det er jo så mange der:P

Og det er en risiko. Jeg ville aldri kjøpt en brukt vogn usett, men jeg er jo pingle og da=)
Julimams *Lille Ellen*
 13:05 23.09.2008
faktisk en av de beste annonsene jeg har sett på lenge på finn.no, men likevel for dyr

Referanse 14881498

det er en emmaljunga smart duo 2007 modell, med bilstol og adapter, regntrekk til kr 4500.

vil anta at vedkommende selv har betalt 6000 for vogna, og 2000 for bilstol med adapter. føler i allfall at jeg ikke har slått av noe da vedr ny pris i 2007.

når hun kjøpte dette kan det kanskje tenkes at hun har fått et tilbud :-) hvem vet kanskje fort 15 eller 20 prosent i avslag?

i såfall har hun ikke slått av mer enn kr 1900 i forhold til nypris på vogna som snart er 3 år gammel..........

det er for dyrt spør du meg......... 3500 hadde vært en ok brukt pris.

men folk prøver jo faktisk å selge kun vogn til samme prisen så denne annonsen er faktisk bra i forhold til det da hehe.....
Anonym
 13:07 23.09.2008
mente ikke 3 år gammel, men det er kommet to nye modeller etter om dere skjønner.....

Anonym
 13:17 23.09.2008
Man kan ikke forvente å få nesten full pris for noe som er brukt. Jeg har solgt masse på finn og føler til tider at jeg har nesten har gitt det bort. Men uansett så blir det jo mer lønnsomt enn å lagre det i boden i årevis før en dumper det til Fretex.....
Anonym
 13:24 23.09.2008
En 2008 modell for halv pris? Tuller du?
En 2007 modell for halv pris er ok, men SÅ mye taper de seg ikke på den korte tiden..
Men er vel kanskje som noen sa her, de som vil ha brukt vil gjerne ha gratis..
Anonym
 13:33 23.09.2008
klart jeg ikke vil betale mer en halvpris for en vogn som er brukt, hallo??

jeg er enig i at man bør selge billig for å få det solgt, det har jeg gjort også..... skulle bare mangle!

babykos selger splitte nye emmaljung smart duoer for 6000 kr nå inkl stelleveske og pose, så skal man ha 4500 for ein 2007 modell?? og en brukt bilstol?? hvem kjøper brukte bilstoler??

nei sett ned prisen, og du selger som varmt hvetebrød :-)
Anonym
 13:38 23.09.2008
Jeg ser blant annet noen som skal ha 1000,- kr for en pose som koster 990,- kr i butikken. Da hadde iallefall jeg kjøpt den i butikken!!
Den hadde visst ikke blitt brukt men allikavel.....
mandus
 16:32 23.09.2008
veldig varierende syns jeg. Har solgt OTH, Bugaboo og Teutonia. Alt har jo gått unna forsåvidt, men dette er jo veldig populære vogner, så jo mer etterspørsel jo lettere å få solgt også gjelder det å trekke pris i forhold til etterspørsel. Det som er aller lettest å selge på finn er reima parkdresser! de går unna som varmt hvetebrød ;-)
Anonym
 22:27 23.09.2008
Du kan ikke automatisk forvente halv pris bare fordi noe er brukt.
Det blir en vurdering utifra hvor mye tilsvarende vare koster i dag, minus alder og hvor mye den er brukt.

Det er stor forskjell på vogn brukt i 1 måned eller i 2 år, en 2008 modell kan jo være relativt ny.
Jeg setter ihvertfall ikke ned prisen kun fordi enkelte ikke er villig til å betale hva noe er verdt ;)
Anonym
 23:02 23.09.2008
Nei men da får du nok heller ikke solgt det.....
Hvis prisforskjellen er så liten på brukt og nytt går vel de fleste til butikken for å handle nytt. Det lønner seg nok heller å selge godt brukte ting enn "nye brukte" ting.
Anonym
 23:19 23.09.2008
Tja, ikke alle handler på Rema heller. Så si ikke man ikke får solgt fordi man ikke dumper prisen langt under verdi.
Anonym
 23:11 23.09.2008
De fleste er såpass opplyste nå at de klarer å handle i USA og Nederland/Tyskland for nesten halv pris, så da sier det seg selv at en brukt vogn til halve norske prisen er utenkelig for de fleste..
Anonym
 10:11 24.09.2008
jeg hadde bestemt meg for å handle brukt vogn, men etter at jeg har sett prisene på finn, så blir det ny vogn her i gården ja.

jeg skal selge den som brukt når den tid kommer, og billig. hensikten min er ikke å få tilbake pengene jeg selv må gi for den, men å bli kvitt den til noen som trenger en rimelig vogn.

miljømessig burde vi kjøpe brukt, men blir provosert over prisene det opereres med.
Anonym
 14:49 24.09.2008
Selv har jeg nettopp kjøpt ei brukt plettfri simo kombi -06 modell og babybjørn active bæresele -07 modell for 2000,- , noe jeg syns var kjempebillig. Føler jeg har gjort et kupp :)
Anonym
 22:31 28.09.2008
Men hva er stiv pris da?? Jeg selger min ubrukte Quinny Speedi vogn med bag for 2000... Bagen er brukt i 2 mnd. Det er med to regntrekk osv. Så det vil jo egt si at jeg selger den for UNDER halvpris....

Men nei, ingen respons....
Anonym
 15:18 29.09.2008
jeg fikk solgt min Emmaljunga vogn i går 2006 mod og den fikk jeg 4500,- og er veldig fornøyd med det :) var ei fra Hokksund som kjøpte den og det er rundt 1,5 times kjøring :)
vi betalte nærmere 8500,- m/stelleveske i januar 2006 :)
pandabjørn
 22:35 29.09.2008
Fikk solgt min Emmaljunga City Cross etter en times tid.
Da var det flere bud.

Vognen var pent brukt da, i bare 7 mnd.
Trubbel
 10:37 30.09.2008
Jeg satt ut annonsen og solgte etter ti minutter. Ikke spes billig heller.. Etter at jeg solgte vogna (annonsen står ennå) har jeg ikke fått en eneste mail..... så det er lov å ha litt flaks :-)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------