Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

AD/HD debatten

Ca. 3-5 % av alle barn i Norge har AD/HD i lettere eller alvorlig grad. Her kan dere foreldre diskutere og utveksle erfaringer rundt det å ha et barn med AD/HD. Hvor får man hjelp og hva slags hjelp finnes? Send oss også gjerne tips om det er noe vi burde skrive mer om.
Kan 7åringen min ha ADD/ADHD, eller tar/hermer han bare etter sin eldre bror som har diagnosen?
11:47 12.09.2008
Er blitt så usikker på om også yngstemann kan ha ADD/ADHD, da han nå oppfører seg som sin halvannet år eldre bror som har denne diagnosen. Har ikke sett noen som helst tegn på at han skulle ha det før siste halvåret. Tenkte han bare var inne i en trassperiode, og aper etter brorens negative oppførsel, men nå er jeg virkelig usikker...
Noen som har erfaring med at såkalt "normale" barn etteraper ADD/ADHD-søsken? Hva ville dere ha gjort i denne situasjonen?
Anonym
Sv: Kan 7åringen min ha ADD/ADHD, eller tar/hermer han bare etter sin eldre bror som har diagnosen?
04:07 14.09.2008
Hvis du ikke har sett tegn til det før nå, vil jeg si at det ikke er adhd.
Lært oppførsel, høres det ut som, mao.
Anonym
Sv: Kan 7åringen min ha ADD/ADHD, eller tar/hermer han bare etter sin eldre bror som har diagnosen?
11:58 14.09.2008
Er det jeg også har tenkt da, men hvordan klare å få han til å forstå at broren ikke "mener" alt han sier/gjør...? Han får også høre at det ikke er akseptabelt....
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)