Småtroll 1-2 år
Hun går skjevt på den ene foten - noen med erfaring? |
21:25 6.09.2008 |
|---|---|
Jenta vår er 14 mnd og har helt siden hun begynte å reise seg stått og gått skjevt på den høyre foten. Hun går liksom med den litt utover og vridd ned mot gulvet, hvis dere skjønner. Det er ikke sånn at man legger merke til det, selv ikke pappaen hennes har sett det før jeg sa det. Det var mer tydelig før, og de siste månedene har vi ikke tenkt på det, men i går så jeg at høyrefoten hennes fortsatt er litt vridd. Den venstre også litt, men ikke så mye som den høyre. Jeg tenker egentlig at dette går seg til, hun har jo nettopp lært å gå og går veldig stabbete. Vet at mange ting går seg til etter hvert, hun sto og gikk for eksempel i flere måneder bare på tærne, men det har hun sluttet med. Men nå lurer jeg på om jeg likevel burde ta henne med på helsestasjon og fysioterapeut, selv om det er litt "styr". Har også lurt på om vi har for små sko til henne og at det kan være grunnen, men tror ikke det, og som sagt så var det sånn lenge før hun begynte med sko. Noen som har erfaring med dette? |
|
| Anonym | |
Sv: Hun går skjevt på den ene foten - noen med erfaring? |
22:55 6.09.2008 |
|---|---|
Minstejenta mi gjør også det, det er pga ankelstillingen i føttene hennes, hun må muligens operere. Vi har derimot blitt fulgt opp tett av bla fysioterapeut fordi hun var 11 uker prematur og 700 gram. Hun går ikke enda, men støtter seg..de er 22 mnd. Vi skal til spesialortoped i Oslo for å sjekke mer. Jeg anbefaler deg å ta en tur til fysioterapeut selv om det er litt styr;) Antakeligvis kan du gjøre noen lette øvelser selv for å rette det opp. Har hun nettopp begynt å gå, kan det likevel rette seg av seg selv, trenger ikke være noen big deal:) Men det kan også bli vanskeligere å rette opp hvis man venter for lenge. Lykke til uansett! |
|
| bissen | |
Sv: Hun går skjevt på den ene foten - noen med erfaring? |
12:28 8.09.2008 |
|---|---|
Hei. Vår gutt gjorde også det. Han var treig til å gå og tok sine første skritt alene da han var ca 18 mnd. Da han var 15 mnd tok vi han med til fysio bare for å sjekke, for han viste ikke interesse for å reise seg engang, eller krabbe, men han begynte såvidt å gå litt da vi holdt han. Da virket det som han gikk skjevt på den ene foten og liksom slepte den litt etter seg. Fysio kunne ikke finne noe galt, og bare noen uker senere så begynte han å vise litt mer interesse for å gå. Han var nok bare litt ustødig tenker jeg, og "plutselig" hadde vi på et par måneder gått fra å ha en gutt som bare satt rett opp og ned og lekte (kunne heller ikke krabbe, bare ålte seg litt på magen) til en som kunne gå. |
|
| Linda-mor | |