Vår lille gutt på litt over 13 måneder har vært syk siden mandag. Da startet det med feber, kun feber. Da han på onsdag morgen hadde hatt feber over 40 i over et døgn, dro vi til legen. Hun fant ingenting, og mente det bare var "vanlig feber", som måtte gå over av seg selv.
Torsdag morgen var feberen borte, men det hadde kommet et slags flammende utslett i ansiktet. I løpet av torsdagen spredte dette seg til tygg og mage, som røde prikker. Torsdag kveld hadde han et slags "anfall". kan sammenligne det litt med rier, han hylgråt, hadde tydelig vondt, ville ikke ligge på ryggen, vred seg hit og dit, det kom og gikk en 20 minutter/halvtimes tid, og så ga det seg igjen. Virker som det tar tak i magen og så gir det seg igjen, Natt til fredag skjedde det samme, men sterkere. Han fikk smertestillende og sovnet igjen.
Fredag morgen kom et nytt "anfall" eller hva man skal kalle det, da dro vi til legen igjen. Hun kunne fortsatt ikke finne noe, og konkluderte med at han hadde den fjerde barnesykdom, på grunn av feberen og utslettet. Smertene brydde hun seg ikke så mye om, hun mente det kom mer av at utslettet kanskje klødde litt, og at han var usikker, medtatt og slapp, og da "tok det ut" på denne måten. Eneste vi kunne gjøre, var å gi smertestillende og det ville gå over av seg selv.
I hele går (fredag) var han veldig slapp og sov mye, og i går var han relativt oppegående. I natt sov han, men veldig dårlig og vred seg mye. I dag tidlig kom et nytt anfall som var verre. Han fikk 8 ml smertestillende, men det funket ikke umiddelbart. Jeg var alene hjemme og ble relativt fortvilet, så jeg ringte mamma og pappa som kom bort. De mente det kunne være ørebetennelse og dro og kjøpte noe nesedråper, som vi har gitt to ganger i dag, men jeg vet ikke om det har hjulpet eller ikke egentlig...
Resten av dagen i dag har han vært slapp, og hadde et lite "anfall" igjen nå før sengetid.
Er det noen som har noen ide om hva dette kan være?? Det kan jo selvfølgelig være ørebetennelse, men det er jo kjipt å holde på å gi han nesedråper om det i virkeligheten er noe annet som plager.. Og man skal vel ikke bare fortsette å gi smertestillende i evigheter heller?? |