Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 1-2 år

Kan noen hjelpe oss litt? Angående sykdomsforløp/diagnose...
 19:58 6.09.2008
Vår lille gutt på litt over 13 måneder har vært syk siden mandag. Da startet det med feber, kun feber. Da han på onsdag morgen hadde hatt feber over 40 i over et døgn, dro vi til legen. Hun fant ingenting, og mente det bare var "vanlig feber", som måtte gå over av seg selv.

Torsdag morgen var feberen borte, men det hadde kommet et slags flammende utslett i ansiktet. I løpet av torsdagen spredte dette seg til tygg og mage, som røde prikker. Torsdag kveld hadde han et slags "anfall". kan sammenligne det litt med rier, han hylgråt, hadde tydelig vondt, ville ikke ligge på ryggen, vred seg hit og dit, det kom og gikk en 20 minutter/halvtimes tid, og så ga det seg igjen. Virker som det tar tak i magen og så gir det seg igjen, Natt til fredag skjedde det samme, men sterkere. Han fikk smertestillende og sovnet igjen.

Fredag morgen kom et nytt "anfall" eller hva man skal kalle det, da dro vi til legen igjen. Hun kunne fortsatt ikke finne noe, og konkluderte med at han hadde den fjerde barnesykdom, på grunn av feberen og utslettet. Smertene brydde hun seg ikke så mye om, hun mente det kom mer av at utslettet kanskje klødde litt, og at han var usikker, medtatt og slapp, og da "tok det ut" på denne måten. Eneste vi kunne gjøre, var å gi smertestillende og det ville gå over av seg selv.

I hele går (fredag) var han veldig slapp og sov mye, og i går var han relativt oppegående. I natt sov han, men veldig dårlig og vred seg mye. I dag tidlig kom et nytt anfall som var verre. Han fikk 8 ml smertestillende, men det funket ikke umiddelbart. Jeg var alene hjemme og ble relativt fortvilet, så jeg ringte mamma og pappa som kom bort. De mente det kunne være ørebetennelse og dro og kjøpte noe nesedråper, som vi har gitt to ganger i dag, men jeg vet ikke om det har hjulpet eller ikke egentlig...

Resten av dagen i dag har han vært slapp, og hadde et lite "anfall" igjen nå før sengetid.

Er det noen som har noen ide om hva dette kan være?? Det kan jo selvfølgelig være ørebetennelse, men det er jo kjipt å holde på å gi han nesedråper om det i virkeligheten er noe annet som plager.. Og man skal vel ikke bare fortsette å gi smertestillende i evigheter heller??
fellesferiebarn og 1 i magen
Sv: Kan noen hjelpe oss litt? Angående sykdomsforløp/diagnose...
 20:04 6.09.2008
Jeg vet ikke hva det kan være, men dra til legen igjen! Den 4. barnesykdommen skal da ikke føre med seg slike anfall som dubeskriver... god bedring!!
selma07
 20:19 6.09.2008
Gutten min hadde nok den 4.barnesykdommmen for noen uker siden, passet me sympt men fikk ikke bekreftet hos legen.

men uansett det jeg ville si er at han og hadde slike "byer" som han hylte og vrei seg og gråt og hadde tydelig vondt. Jeg mener det var magen....

Det hørtes veldig likt det som du opplever, men for all del gå til legen igjen hvis du føler for det... Jeg var helt i fra meg når det stod på for det var så fælt.
*TINCO*
 20:19 6.09.2008
Hei! Tilnærmet lik var tassen min også. Diagnosen der var den 4 barnesykdommen samtidig som tannfrembrudd. Kan det være tenner på gang også??
Beretta
 20:33 6.09.2008
drikker barnt ditt mye vann?
Det er viktig /mot magsmerter) til at kroppn skal fungere..
det skal være ca 30 ml per 1kilo kroppsvekt om dagen
(ikke melk eller saft)
så 10 kilo vekt - 300 ml

god bedring
Anonym
 12:40 7.09.2008
Takk skal dere ha for svar. Han drikker en del vann, men har nok ikke drukket så mye som han bør akkurat de siste dagene, fordi han har sovet en del.
Vi ringte legevakten i dag tidlig igjen, men de sier vi bare må se an, de hadde ikke noen andre lure forslag enn å ta de prøvene fastlegen allerede har tatt. Så da får vi bare se an et par dager til, det virker ikke som om legen bekymrer seg noe da ihvertfall...
Frustrerende når man ikke vet, og ikke får noen ordentlig diagnose synes jeg. Men det gikk over bare av seg selv hos dere som hadde hatt noe lignende??
fellesferiebarn og 1 i magen
 19:22 7.09.2008
Hei,

Vår datter på 15 mnd har nettopp hatt den fjerde barnesykdomen. Hun hadde nesten 40 i feber i 7 dager, dette ble overlappet med 4 dager med utslett. over hele kroppen, blemmer rundt og inne i munnen. Deretter var hun plaget i nye 7 dager med problemer med slimhinner i øre, nese og hals. Hun hadde også slike anfall du beskriver. Hun hadde vanskeligheter med å drikke, spise og hadde dårlig med tisse og avførings bleier.
Vi ga henne full dose med paracet i en uke.

Hun gråt hele døgnet i over en uke.

Heldigvis er hun frisk nå.

Lykke til
Anonym
 20:01 7.09.2008
Hei!
Jenta mi har hatt 40 i feber i 3 døgn nå, men jeg har ikke sett noe utslett. Men i natt hadde hun et slikt anfall som du beskriver. Hun våknet 02.30 og hylskrek mens hun vrei seg og spente hele kroppen. Hun var umulig å trøste, og ropte og skrek nei nei nei, men hun gråt. Etter 1,5 time fikk jeg roet henne ned og hun sov godt etterpå. å forklare det med at det minnet om rier var ganske treffende! Hun kunne synke sammen og bli salpp, før hun satte igang igjen.

Jeg ble litt bekymret, men godt det bare ikke er min unge som har gjort dette. Nå er det nok bare å vente på utslettet!
mammasgo`jente
 20:09 7.09.2008
Ok, her tror jeg kanskje jeg fikk svaret på mitt innlegg med sprøsmål om 4.barnesykdom.. Gutten min fikk også i tillegg en tann, og hoster nå stygt..
Moi 31
 10:29 8.09.2008
så ekkelt når man blir så hjelpesløs. Men de anfallene er nok feberkrampe. går d ikke over snart ville jeg ha forlangt å få tatt CRP og sjekk hos lege på sykhuset....
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------