Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 1-2 år

Noen som har tips til hvordan minsten skal lære seg å ELSKE TANNPUSS?
 14:03 5.09.2008
er helt rådvill

samme kampen hver kveld;(
glad i lille nurk
Sv: Noen som har tips til hvordan minsten skal lære seg å ELSKE TANNPUSS?
 14:35 5.09.2008
Ett enkelt tips som funker genialt her hvis datteren min nekter å pusse tenner..
Hun for holde min tannkost i hånden og "pusse" mine tenner mens jeg pusser hennes, dette er visst kjempemorsomt:)
Hun er jo straks 2år og vil gjøre ALT det vi voksne gjør.
Heldigvis har hun skjønt at det nytter ikke å streike nå, for tennene skal pusses..men når hun ikke vil så tar jeg alltid det trikset...:)
Nydelige Christina+spire!
 14:39 5.09.2008
Kan også være et triks å gi han/henne noe å holde på med eller se på, da glemmer iallefall sønnen min seg bort, slik at jeg får pusset litt til.
msola
 11:33 6.09.2008
Tusen takk:)

Skal prøve de overnevnte:)

Da krysser jeg fingrene **
glad i lille nurk
 13:25 6.09.2008
vi lot henne få pusse litt selv ett par ganger. det tror jeg hun synes var godt og gøy, og hun fikk en positiv opplevelse av det. Måtte jo selvfølgelig pusse vi også, etter henne. Men alt ble bra etterhvert.
ambujenta
 14:14 6.09.2008
Få barnet til å vise deg tennene hans/hennes! Spør "hvilken tann skal vi pusse nå?", "hvor er de fine tennene dine?", "kan du vise mamma tanna du har oppi der/nedi der?" osv... Snuppa her gaper villig vekk og viser oss stolt tennene sine, samtidig som hun sier "deeeeer!", "se!".

Nå leste jeg ikke så nøye igjennom verken hovedinnlegget eller svarene, så jeg så ikke hvor gamle barn det dreiet seg om, så det er jo ikke sikkert at det vil funke ennå. Jenta vår er 19 mnd og dette har funket i et par mnds tid. :o)

Gullemor og Ingvild
 14:38 6.09.2008
Høres kjent ut....
Her går det litt bedre etter han begynte å få fluortablett. Han synes det er veldig stas, og vet at ingen tannpuss- ingen fluortablett....
tessa 82
 16:58 6.09.2008
gutten min pusser litt selv først han da, også synger vi "puss, puss, så får du en suss"... så får jeg pusse litt når han er ferdig..

han maser om å pusse tennene hver gang vi er på badet:)
RockeBaby´n
 21:44 6.09.2008
Vi har vært gjennom flere triks fordi de ikke varer så lenge. Kan nevne et jeg leste her inne om at barnet får stå på noe høyt ved vasken og leke med vannet og en tannbørste, også smetter du inn med en annen tannbørste innimellom. Vi hadde tre tannbørster lenge, to til han og en til oss. :-) Så har vi latt han pusse oss, eller vi har pusset samtidig... Elektrisk tannbørste funker for noen, men sønnen vår vil ikke ha den i munnen.

Nå ligger han på stellematta på gulvet og har lært seg å gape og si aaaa, men han gjør det jo ikke hele tiden sånn greit sef. Først skal han suge av vannet (og tannkremen...) på begge børstene, så får han en badeand el.l. som han liksom skal pusse, også sier vi aaaa sammen også smetter vi inn en annen børste og pusser han. Noen ganger går det supert, andre ganger må vi jobbe litt, si mye aaaa og kanskje hente flere leker han kan pusse mens vi pusser han. Han er 17 mnd.

Lykke til!
Faylinn
 22:36 6.09.2008
Etter at vi startet å friste med fluortablett med banansmak etter endt tannpuss-så har hele seansen med tannpuss gått fra å være et mareritt til en lek... :o))
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------