Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 1-2 år

finnes det noen økonomisk støtte hvis man velger å være hjemme med barnet?
 20:42 4.09.2008
jeg har så utrolig vondt hele tiden, gråter og gråter....akkurat begynt i 100 prosent jobb...og savner vesle jenta mi mi så grusomt mye. gråter på vei til jobb fra jobb, i pauser, så fort jeg tenker på henne egentlig...er hjemme igjen klokka 17 hver dag...hun legger seg 18.30...vil si at jeg ikke ser henne mer enn 1,5 t per dag...og i dag leverte jeg henne til faren hennes også, skal være der til mandag...er sånn hver 3 uke...så det vil si at jeg ikke får sett henne i helga heller!!!

har fakisk aldri i mitt liv hatt det så vondt før...ikke engang kjærlighetssorg er vondere...stakkars lille jenta mi som nesten aldri får vært med mammaen sin....;,(
Monamor<3Liveliten
Sv: finnes det noen økonomisk støtte hvis man velger å være hjemme med barnet?
 20:51 4.09.2008
jeg ville nok sykemeldt meg til jeg var litt mere ovenpå. virker kanskje på deg som at det er tøft for deg og ut i jobb igjen...???
hvis du ikke er i jobb kan du få kontant støtte på ca 3300 men da må barnet være hjemme med deg....
olgaolinehehe
 20:55 4.09.2008
Ikke for å være frekk men man kan jo ikke sykemelde seg fordi man er nedfor fordi man savner barnet sitt!!! Da er det mange som ville sykemeldt seg gitt!!! Dette er nok en periode som alle som har barn som nettopp har begynt i barnehage må igjennom - det går seg jo til!! Om HI synes det er SÅ forferdelig så er jo alternativene å bli hjemme med kontantstøtte + barnetrygd - eller å jobbe redusert i en periode..
Anonym
 21:52 4.09.2008
Jeg tror man kan kreve av erbeidsgiveren redusert arbeidsdag til barnet er 12 år tror det finnes sann lov du kan kjekke det
dessuten er det greit med avlasting - bhg er stor hejlp
man kan bli lei å være alle dagen aleine med barnet sitt
og barnt kan ble lei og av mammaen sin, den trenger pappa og
dette sjedde med oss - så vidt klarte å vente til vi fikk bhg da hun ble 2 år...
Anonym
 15:03 5.09.2008
Om en er alene kan man motta overgangsstødnad i intill 3år da. Denne er på 10 800kr/mnd og kontantstøtte + det vanlige som bidrag og barnetrygd. Hører flere si at det går å bare ha OS som inntekt. Jeg fatter ikke hvordan de får det til men..
Kosel
 10:11 6.09.2008
Så lenge du har jobb så kan du ikke få overgangsstønad fordi du heller vil være hjemme enn å jobbe. "Overgangsstønad er en stønad til livsopphold som gis dersom du midlertidig er ute av stand til å forsørge deg selv ved eget arbeid på grunn av omsorgen for barn."

Var jeg i dine sko ville jeg søkt om å få jobbe redusert og jobbet kortere dager en stund. Du kan få kontantstøtte dersom barnet er i feks familiebarnehage som ikke er støttet av staten, eventuelt dagmamma eller besteforeldre.
blaastrek
 13:45 8.09.2008
Høres litt ut som meg det der. Jeg og har det helt grusomt.Gråter også på vei til jobb og klarer så vidt å ta meg sammen da jeg leverer han i bh. Vurderer sterkt å ta han ut av bh og være hjemme med han ett år til. De er jo bare små en gang... Regner da med å klare meg med kontantstøtte, barnetrygd og helge jobbing. Gutten min er 18 mnd og jeg synes ikke han trenger å gå i bh ennå, hvis han ikke absolutt må.
Anonym
 19:55 8.09.2008
Jeg ville prøvd, som noen har rådet deg til over her, å jobbe litt redusert med ca 2 timer pr dag. Det hjelper veldig. Det spørs om du har mulighet til å søke om å jobbe redusert. Jeg ammer barnet mitt fremdeles og har to timer fri per dag (med lønn:)). Lykke til!
Vårsommer
 20:00 8.09.2008
har akkurat begynt i ny jobb, så vet ikke helt hvor langt jeg skal gå...men fikk ihvertfall en avtale om at jeg kan gå klokka 15 hver dag og ikke klokka 16...ble så glad!!!!!!!!:) håper dette hjelper litt ihvertfall.

men jeg mener det, så grusomt har jeg aldri hatt det før.
Monamor<3Liveliten
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------