Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

AD/HD debatten

Ca. 3-5 % av alle barn i Norge har AD/HD i lettere eller alvorlig grad. Her kan dere foreldre diskutere og utveksle erfaringer rundt det å ha et barn med AD/HD. Hvor får man hjelp og hva slags hjelp finnes? Send oss også gjerne tips om det er noe vi burde skrive mer om.
Dere som selv bruker/har brukt Strattera eller har barn som bruker/har brukt strattera
00:05 4.09.2008
Virker den bra? Gikk det lang tid før den begynte å virke?

Bivirkninger da,var de voldsomme? Gikk det lang tid før de forsvant? Kan man få bivirkninger under HELE bruker,også etter at bivirkningene skulle vært borte?

Jeg har vært hos nevropsykolog og skal nå til voksenpsykiatrien og sjekkes for Adhd eller Add.Det er mest sannsynlig Add sa nevropsykologen.

Har lest litt nå om medisiner,for jeg ønsker å få begynne med medisiner om jeg får diagnosen.Og jeg tror det er Strattera jeg får begynne med da!

Jeg har epilepsi (har ikke hatt anfall på 6 1/2 år),og har hatt høyt stoffskifte( lenge siden nå,Sluttet med tablettene februar-05,da jeg ble gravid med minstejenta mi,var da frisk så det gjorde ingenting! Har siden ikke hatt høyt stoffskifte) så det er ikke alt jeg kan bruke av medisiner.
Trollbundet
Sv: Dere som selv bruker/har brukt Strattera eller har barn som bruker/har brukt strattera
01:47 4.09.2008
Jeg kan ikke svare deg, men lurer på om du kan dele litt hvordan veien med utredning har vært hittil? Hvordan du gikk frem, ventetid, hvordan samtalene og testene har vært osv?

Har selv inne en henvisning til utredning, regner nesten med at den blir innvilget da det har gått snart fire uker siden den ble sendt, og jeg ennå ikke har hørt noe. Legen sa jeg ville få svar nesten umiddelbart hvis de avviste søknaden.

Derfor er jeg veldig interessert i å høre andres historier:)
3småkrapyl:)
Sv: Dere som selv bruker/har brukt Strattera eller har barn som bruker/har brukt strattera
13:11 4.09.2008
Jeg var hos legen i september eller oktober-07,husker ikke nøyaktig når.så sendte han henvisningen til Nevropsykologen. Jeg var hos han den 18.2.Så det gikk mye fortere enn jeg trodde.Jeg fikk beskjed om 6 mnd ventetid.

Satt der i 4 timer! Tok masse forskjellige tester.Satt ved en skjerm,jeg husker ikke hva som var på den skjermen,men var noe med at jeg skulle trykke på det som passet best.Vanskelig synes jeg.Gittet for det meste!

Så noen klosser jeg skulle sette sammen.

Så hukommelsestester.Da satte han på en kassettspiller,der stemmen han var på.Han sa på k.spilleren en historie.og når jeg hadde hørt historien slo han på pause.Så sa han et regnestykke,jeg skulle først si svaret,telle så fra 10 og 3 tall bakover,og så etter det fortelle historien så godt jeg kunne.
Og så viste han meg noen kort,og tok de vekk,jeg skulle så si alle de tingene jeg husket.
Jeg husker ikke flere tester jeg tok,men det var sikkert flere.Veldig slitsom og sitte der sånn i 4 timer.Og tenke så masse..

Vi pratet også litt.Så skulle jeg ta med et skjema til foreldrene mine som de skulle fylle ut.Så når han har fått de i retur,skulle han skrive et brev til fastlegen min og anbefale han og henvise meg til voksenpsykiatrien! Han mente det var best at jeg fortsatte testene der.Han mente jeg MEST SANNSYNLIG har Add.

i midten av april,tror jeg det var var jeg hos fastlegen min,pga andre ting.jeg spurte han om han hadde fått brev fra nevropsykologen.Det hadde han,men ikke henvist meg videre! Typisk leger å være så trege!
Jeg ba han om å være snar med å henvise meg videre! Han skulle gjøre det med en gang!

Så nå skal jeg da til voksenpsykiatrien 2.10. Det blir spennende:)
Trollbundet
17:20 5.09.2008
Jeg har en gutt på 13 år som bruker Strattera etter et dårlig forsøk med Concerta. Han har ikke fått noen bivirkninger, og de virket i løpet av få dager på han iallefall. Han har brukt dem i ca 2 år og har mer ro i kroppen slik at han klarer å delta mer i skolesituasjoner og hjemmelekser.

&#9829noramams&#9829
19:43 5.09.2008
Konsentrerer han seg bedre også,sånn at han tenker mere klart?
Trollbundet
13:08 6.09.2008
Hei igjen,

Har sendt deg en melding med svar :-)
&#9829noramams&#9829
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)