Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 1-2 år

Vil bare minne dere på at man er veldig heldig når man har friske barn...
 14:08 3.09.2008
Jenta vår er 14 mnd og har hele sitt lille liv vært plaget av kraftig refluks. Jeg har hele tiden følt at det var noe galt, men legene har bagatellisert det (hun har lagt fint på seg og smilt til legen, og da er hun jo frisk), og vi har ikke fått skikkelig hjelp før nå. Jenta har aldri sovet en hel natt i hele sitt liv, gråter nå mye og er veldig sint og irritabel, fungerer dårlig i barnehagen. Venter på innleggelse på sykehus i neste uke for flere undersøkelser, medisinen hun får virker ikke, så vi må finne ut hvorfor.

Poenget mitt er: Det er veldig stor forskjell på å ha friske barn og kronisk syke barn. Hverdagen vår er helt ekstrem, alt handler bare om å gjøre livet så bra som mulig for henne, det er aldri snakk om å tenke på seg selv eller parforholdet.

Men: vi er faktisk også på en måte heldige, for dette er noe som hun kan få hjelp med og som hun sannsynligvis vil vokse av seg. Jeg har lest mange historier om barn med andre diagnoser som er atskillig verre, og da blir jeg ydmyk.

Altså: Man skal være så glad for friske barn! Klart det er lov å klage over forkjølelse og omgangssyke, men man må ha perspektivet i bakhodet!
Anonym
Sv: Vil bare minne dere på at man er veldig heldig når man har friske barn...
 15:08 3.09.2008
Jenta vår har også hatt mange problemer i sitt korte liv, og alt kunne vært unngått dersom lege og fysio hadde tatt oss på alvor i sin tid. Vi fikk en diagnose etter 17 mnd, og nå går det rette veien. Jeg kan likevel ha empati med andre, og skjønner fullt ut at en forkjølelse eller kolikk kan ta på for alle.

Empati er en viktig egenskap. Vi er alle heldige som har flotte barn, det er faktisk ikke alle som får det engang. Det er også greit å ha i bakhodet.
Sanasol
 18:32 3.09.2008
Så sant så sant... jeg er så heldig å ha en gutt på 18 måneder som er frisk og rask og som ikke har noen som helst symptomer på at noe feiler han. Han er blid og glad som dagen er lang. Dette er ikke noen selvfølge noe som jeg er fullstendig klar over. Tenker på det hver dag når jeg ser han løper glad og fornøyd over gulvet hvor heldige vi er. Jeg takker "høyere makter" hver dag og er så takknemlig at ord kan ikke beskrive gleden over at han er så frisk og blid. Det er viktig å ha perspektiv når man klager over en dårlig dag og at man har empati for andre som ikke har det så bra.
Molla-67
 19:30 3.09.2008
Ja, jeg er kjempe fornøyd og "happy" for å ha fått to friske barn og setter stor pris på det. Veldig kjedelig at noen dessverre ikke er friske.
Anonym
 21:05 3.09.2008
Enig med deg!! Vi har ei jente på 19 mnd som har hatt uspesifisert artritt.. noe som forhåpentligvis ikke er barneleddgikt... hun får ibux mikstur 3 g om dagen, og har en mamma som er rimelig på vakt om hun skulle begynne å halte igjen.. hun har hatt 3 narkoser, og to inngrep i ankelen sin stakkar liten vennen. NÅ er hun frisk som en fisk!! så håper at det varer!! Skal inn på ny utredning etterhvert!! Så jeg skulle ønske at vi bare hadde trengt å bekymre oss for snørr, hoste og oppkast... vist dere skjønner?!
selma07
 10:54 4.09.2008
Signerer :)
*BluBb*
 12:46 4.09.2008
jeg er også evig takknemmelig for en frisk og fin unge vi har. Samtidig som vi ikke har det da hun er plaget med astma, atopisk eksem og allergi. Men jeg tenker at det kunne vært verre. Hun er ennå i prøvefasen med div medisiner osv og surkler og er andpusten og sletts ikke bra, Og hun må puste oi maske føere ganger dagli osv. Men det er vel ingenting i mot verre sykdommer og lidelser tenker jeg. Samtidig vet man jo at barneastma er no de fleste vokser av seg. Så vi krysse fingrene.
Trollmor_83
 18:09 4.09.2008
Det er noe man trenger å bli påminnet om. Har vært innlagt på sykehus med pjokken og da så jeg mange alvorlig syke barn. Gjorde vondt langt inni hjerteroten, gutten vår skulle operere noe som ikke er farlig men som ga ham mye smerter før operasjonen. Å se barnet sitt ha vondt er kanskje det verste som finnes. Men for å si det slik så gjør det også vondt å se ham ha "småplager" som en ordentlig influensa, hals/øre/øye betennelse (samtidig), feberkramper osv så når man ikke har opplevd noe annet så føler man virkelig med barnet sitt. Men selvsagt er det enklere, for man vet jo at det går over selv om det kan være heftig når det står på.
Mor til to tette gull
 19:40 6.09.2008
er helt rett, er sååå typisk. man har ikke sovet på 4 døgn, alt er gale med sutring smerter, slapphet, matlyst og alt, men i det sekund man setter foten innenfor legevakt døren snur alt om , og de er superblid og lekete... og lekene bare bagatelliserer det og sier at det ikke er så gale og at det bare er jeg som er overnervøs.
zandii
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------