Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Skravlesiden

å sende små barn i bhg...
 21:12 1.09.2008
Har i det siste hørt flere plasser at det er egoistisk å sende barn på bare 1 år i barnehagen...
Nå har jenta vår vært i barnehagen i fire dager, og jeg vil si at det hadde vært egoistisk av meg å IKKE sende henne dit. ( i vårt tilfelle altså). Hun elsker barnehagen sin, alle ansatte, ungene og nye lekene. Tror helt klart ikke hun syns det hadde vært like gøy å gå hjemme med meg hele dagen.

Syns hun er lita, og skulle gjerne ha vært hjemme med henne til hun ble 4, men jeg tror hun har det bedre sammen med alle ungene enn sammen med bare meg dagen lang.
Susa med ei på 12mnd.
Sv: å sende små barn i bhg...
 21:15 1.09.2008
Slik opplever jeg at mange andre har det også! Men barn er like forskjellige som oss voksne. Det som allikevel ofte er likt for barn er at de er sosiale vesener som liker å være sammen med andre barn.

Veldig godt å høre at jenta trives i barnehagen. :)))
metaMORfose
 21:16 1.09.2008
Har og en gutt som ha elsket bhg fra dag 1. han begynte da han var 18 mnd.. Han ha 100% plass, men har han hjemme med meg hvis jeg har et par dager med fri. Eller han ha kort dag mens jeg gjør unna husarbied.. For noen fungere bhg helt fint, for andre fungere det bedre å ha barna hjemme. Jeg mener det bør være opp til hver enkel å bestemme hva dem tror er best..

Så topp at din lille koser seg i bhg, ikke noe som gjør et mammas hjerte bedre enn det.
Fru HottenTott
 14:32 2.09.2008
Er både enig og uenig i dette. Eldstemann måtte jeg sende i barnehagen fra han var 1 år, full plass med en gang. Var et mareritt å ha han hjemme i helgene etter han begynnte i barnehagen fordi han da var vannt til at det skulle sje noe hele tiden.
Lillemor begynte 50 % i barnehagen når hun var 9 mnd. Hun elsker å være i barnehagen, men hun er en unge som også helt fint kan ha rolige dager hjemme.
Synes det kan være mer egoistisk å sende en unge til en dagmamma man ikke aner hva slags tilbud hun har.
storebror og knerten
 14:45 2.09.2008
Slik var/er det her også.... Gutten min hadde så godt av å begynne i barnehagen da han begynte:)
h@ppy med prins og prinsesse:)
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------