Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Skravlesiden

Når barn over 5 år fra tid til annen har uhell i sengen om natten kan man få igjen utgifter til det fra nav?
 10:24 1.09.2008
Måtte kjøpe ny madrass til henne nå for 1599,- Det får en vel ikke dekt regner jeg med.. Men kjøpte tisselaken for 200,- og attends kladder(?) til 180,- De 380,- er det noe en kan få igjen fra nav? Eller er det en egenandelgrense? Må barnet vare over en viss alder? Nevnte det her på 5-årkontrollen på helsestasjonen, men fikk ingen respons..
Nusseline *med 3 små*
Sv: Når barn over 5 år fra tid til annen har uhell i sengen om natten kan man få igjen utgifter til det fra nav?
 10:48 1.09.2008
Jeg har dessverre ikke svar på spm ditt, vil bare få anbefale at du kjøper deg ordentlig overmadrass med tisselaken så du sparer madrassen din.

Jeg har DRY sin overmadrass/tisselaken og det har aldri lekket gjennom, og enkel å kaste i maskinen. Har det til begge mine, og min snart 5 årige gutt har litt av det samme problemet som din datter...
Regnbuens barn™ .
Sv: Når barn over 5 år fra tid til annen har uhell i sengen om natten kan man få igjen utgifter til det fra nav?
 10:51 1.09.2008
Ja vi lurte på det, men overmadrassen var jo enda dyrere en hovedmadrassen. Men en kunne ta av trekket på den og vaske det da. Hvor mye koster den DRY overmadrassen da? Madrassen hennes er 75*170.
Nusseline *med 3 små*
 15:33 1.09.2008
Vi har den minste str til begge to,. bare legger den midt i senga til størstemann. Tror den kostet 699kr men jeg kjøpte den for 1.5år siden..

www.dry.no
Regnbuens barn™ .
 12:07 1.09.2008
Kjøp tisselaken på Hansen&Dysvik i metervare. Det er billig og de kan vaskes på 60 grader, blir ikke stive. De kan også tørkes i tørketrommel. Det er redningen her i huset!
blond
 13:11 1.09.2008
Barnet må være over 6 år før du får dekket noko av nav. Får ikkje dekka madrasser og sånt -selvfølgeleg ikkje spørr du meg.
Men evt bleier, kladder og sånt og evt hormonpreparater om mann ønsker det.

På ikea selges billige tynne overmadrasser. Lette å vaske. Kjøpe 2-3 stykk og tisselaken i metervare. Legg tisselakenet under denne overmadrassen så slepp barnet å ligge rett på det klamme tisselakenet. Blir selvfølgeleg meir vask, men det er skikkeleg ekkelt å klamt å ligge på tisselaken.
trollmamma
 14:29 1.09.2008
Jeg synes ikea sitt tisselaken er kjempebra og, jeg. Sønnen min har tissa mange ganger i senga (han bretter opp tissen sin i bleia om natta, den tullingen) og det har aldri gått gjennom. Og det er snakk om myyye tiss.

Husker ikke hvor mye det kosta, men det var en slikk og ingenting.
Trollkatt
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------