Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Skravlesiden

Serverer dere varmmat i barneselskapene?
 22:55 31.08.2008
Her er det helt naturlig å servere pølser i brød, pizzasnurrer, Grandiosa eller lignede. Når ungene skal i selskap, dropper/utsetter vi middag.

For en stud tilbake ble begge guttene invitert til samme gutt i barnehagen. Selskapet begynte fem, og en del av barna gikk dit direkte fra barnehagen. Vo hadde hentet våre tidligere, men droppet middagen den dagen siden de skulle i selskap.

Da de kom hjem var de kvalme begge to. De hadde vært så sultne at de hadde proppet seg fulle med kaker oggodterier. De hadde ikke fått no varmmat der, så det hadde kun blitt alt det søte. Derfor var de kvalme...

Jeg må innrømme at jeg ble litt overrasket over dette. Spesielt med tanke på at det var på et tidspunkt rett etter barnahageslutt, og flere hadde ikke fått i seg middag den dagen.

Hvordan forholder dere, dere til dette med varmatsservering eller ei?
MorTiltreHerligesmå♥
Sv: Serverer dere varmmat i barneselskapene?
 23:11 31.08.2008
Pleier som regel ha litt varm-mat først ja i selskaper. Som regel er det jo pølser, men det kan også være pizza, eller pizzahorn eller innbakte pølser. Så kommer kaker etterpå. Men var også i ett selskap der det bare ble servert kaker. Syntes også dette var litt rart. Men kanskje fordi jeg ikke er vant til det. Men i voksne selskaper i fam har vi ofte bare kaker. Men gir da beskjed ved innbydelse at det blir bare kaker..
Kokkelimonke
 07:53 1.09.2008
Ja, vi har hatt; hjemmelaget pizza, pølser med digg salat ved siden av. Og koldtbord til voksne en gang. Pølser er kanskje mest greit og enkelt men prøver å servere salat ved siden av til voksne gjester...

Har aldri vært i et barneselskap uten varm mat.. ikke hittil ...
Regnbuens barn™ .
 08:05 1.09.2008
Bruker også varm mat..pølser eler pizza:)
h@ppy med prins og prinsesse:)
 08:02 2.09.2008
vi bruker pølser eller pizza.....i morra blir det pizza
mamma 990103
 14:27 2.09.2008
Pleier å ha pølser eller pizza, i dag blir det grandiosa. Har kjøpt 5 stk.
storebror og knerten
 16:45 2.09.2008
Jeg tar det som en selvfølge jeg. Snuppa hadde pølser i sin bursdag i år, i fjor hadde hun fiskepinner og potetstappe av alle ting *ler*
bente69;)
 17:26 2.09.2008
Ja, det har vi hver gang. Til og med da vi var ute i skogen, da grillet vi pølser på bål og hadde ostesmørbrød i folie også. Stekte pannekaker.

Som HI sier, så er det greit med litt mat først, da blir ikke ungene kvalme av alt det søte.

Når vi har familiebursdager har vi også matservering. Pølser, grønnsakssuppe, lapskaus, pizza... sånne ting.
metaMORfose
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------