Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Skravlesiden

Å hjelpes
 16:30 31.08.2008
Ser over "lista" med de som kommer i bursdag på tirsdag, og det blir 15 unger i 7-10 års alder lillemor på snart 3 år, gu'moras baby på snart 1 år og guttungen selv. Hjelpes, hva kan jeg finne på som aktiviteter?!
Heldigvis har vi nå ferdig kjellerstua hvor de kan være og se film eller noe sånnt. Samtidig som jentene og de "myke" guttene kan spille musikk og danse på guttens rom.

Tror ikke jeg satser på at de skal være ute, selv om det hadde vært enklest. Husker selv når jeg var liten i barneselskap og vi måtte ut en tur, syntes å huske at det var veldig lite lystbetont og gå ut i kjole, tynn longs og pensko i 4-7 varmegrader, slik det er her nå. Tør ikke håpe på mer.

Er ikke sikker på hva jeg skal bake engang, blir vel sjokoladekake i allefall. Det er vel stortsett det unger spiser.
Så lager jeg vel kanskje en verdens beste til de voksne som kommer.

Har noen noen flere forslag?

Blir nok å ha noe snacks rundt omkring. Tenker da på saltstenger, potetskruer, paprikabamser evt mer?

Boller er det noe som blir spist i en bursdag?

Er det noe vits å ha noe varm mat? pizza, pølse el.l? Bursdagen er kl 17.00 og da har vel alle akkurat spist middag.
storebror og knerten
Sv: Å hjelpes
 16:37 31.08.2008
Måtte ha opptelling her nå, jeg også. Vi blir, hvis alle kommer, 12 voksne og 8 barn, muligens 10 barn. Vi skal servere sjokoladekake, muffins, bløtkake og eplekake med vaniljesaus. I tillegg blir det godter og potetgull.

Hva med stolleken f.eks? Kaste pil på vannballonger ute på trappa?

Lykke til med feiringen. :o)
*Sina*
 16:48 31.08.2008
Ser ikke for meg stol leken med så mange unger. Vi har ikke så mange stoler heller. Kaste pil på vannballonger var en god ide'. Må se om jeg får tak i piler da. Hva skal formålet med å kaste piler være? å vinne eller bare se om de treffer eller ikke?

Tar gjerne i mot flere forslag til leker.

*Sina* har du tenkt å "finne på noe" til 3 års dagen? Har en 3 års dag om 2 mnd her også. Kan jo begynne å tenke alt nå.

Synes alltid guttens bursdag kommer så plutselig fordi den er i august, midt når alle har ferie. Han har egentlig 8.august.
storebror og knerten
 16:52 31.08.2008
Er vel mest for leken sin del, pleid å få en kjærlighet på pinne hver når de har truffet.

Har ingen planer om aktiviteter på 3 års dagen, setter sikkert på musikk, men ser ikke for meg at det blir plass til så mye aktiviteter. Regner med de bare blir å leke sammen. Utelek er nok uaktuelt her også, tempen ligger på rundt 10 grader og det er iskald vind for tiden. Høsten er kommet, best å være inne. ;o)

Blir forresten 14 voksne om alle kommer, ble plutselig i tvil om jeg har beregnet nok kaker..... :o\
*Sina*
 19:39 31.08.2008
Stilleleken?

Hviskeleken?

Vi satser på å være inne når han pakker opp gaver og når vi spiser. Mellom dette håper jeg været tillater at vi er ute. Vi har liten plass, så det er av praktiske årsaker og for å spare ørene våre...

Vi blir antakelig 12 barn og 4 voksne. Menyen er pølser, potetstappe og salat til middag. Av kaker har jeg ikke bestemt meg enda. Godteri skal vi servere i skåler. Oppskåret frukt for seg selv.

I familieselskapet blir vi 2 barn og 6 voksne. Da skal vi ha lasagne med salat og bondebrød. Så skal vi ha plommepai, forskjellig muffins og antakelig en kaketype til.

Jeg får som regel for meg at vi skal ha diverse som jeg lager i siste liten, så man vet aldri hva det ender opp med.
blond
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------