Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Skravlesiden

Når begynte dere med lørdagsgodt til barna?
 13:12 31.08.2008
Barna mine er snart 5 og 2 år. De vet ikke om begrepet lørdagsgodt, og savner det heller ikke, ettersom de ikke er spesielt glad i godteri. Vi prøvde i går, fordi datteren min hadde fått godtepose i en bursdag. De sa æsj til alt, og det endte med at alt sammen havnet i søpla.

Vi har venner som har begynt med lørdagsgodt når barna har vært 2-3 år gamle. Jeg mistenker jo at det er fordi mødrene ikke klarer å vente til barna har lagt seg, hehe. Disse mødrene er skikkelige godtemonstre. Det er jeg og, i grunn, men jeg venter til barna er i seng.

Trollkatt
Sv: Når begynte dere med lørdagsgodt til barna?
 15:09 31.08.2008
Til guttungen begynte jeg i 2 års alderen, i dag fatter jeg ikke hvorfor jeg giddet, jeg får skylde på at jeg var så ung.
Lillemor har fått fra hun begynte å vise interesse for det i 1 års alderen, men må si at her var nok pappaen og broren de som helst ville gi henne tidligst mulig, hadde nok ventet mye lengre om jeg hadde hatt mulighet, men det er vanskeligere når man har en større som får. Må legge til at hun er ikke så veldig glad i godter, i går glemte vi faktisk av hele lørdags godteret.
storebror og knerten
 15:46 31.08.2008
Et av mine kjære barndomsminner er da lørdagen endelig ko, og vi barna fikk gå i butikken og si hva vi ville ha til lørdagskos foran barnetv. Det var stor stas :)))

Dette vil jeg gi mine barn gleden av også, så når eldste var 3,5 år startet vi med det. Da var mellomste 1,5 år, så han fikk oppleve det tidligere. Minstejenta nå er 1,5 år og nå får hun litt smått i en pose også (lar ikke de små sitte og se på de større som koser seg).

Dette er blitt ukas høydepunkt nå, og de spiser ikke snop ellers, for de vet at det skjer kun på lørdagen. Vi spiser feks pizza rett før barnetv, og da er de så mette at de spiser lite snop...MEN de storkoser seg uansett med hele "lørdagsgodtsettingen".

Jeg synes det er verre å holde barna helt borte fra snop, for da blir det som regel motsatt effekt senere. Da blir de så griske, og skjelver når de ser snop.
MorTiltreHerligesmå♥
 16:24 31.08.2008
Her spiser barna kun gotteri på lørdager, og da er det stor stas å få være med i butikken å få besteme hva slags godt de skal ha til barne-tv....
En fin tradisjon som jeg også husker fra jeg var lita:)
h@ppy med prins og prinsesse:)
 17:41 31.08.2008
Her også koser vi oss med lørdagsgodt.. Når vi begynte med det vet jeg ikke, men selv om han er av dem så får godt på lørdager så er han ingen godte moms.. Han spiser litt av det han får, resten står igjen.. Lørdagsgodt kan være et kinderegg, en dropseske, eller en liten skål med Elias godteri eller Cheece Doodles..
Fru HottenTott
 19:23 31.08.2008
Vi har innført det for ikke lenge siden fordi han har etterspurt det og fordi han godt kan legge på seg litt. Det går fort i glemmeboken for både voksne og barn selv om de stadig snakker om godteri uten at de maser om det. Vi har lite rutiner i helgene (utenom måltidsrytmen og leggetid) og lørdagsgodt blir gjerne glemt. Ettersom eldste har begynt på skolen nå tenker jeg at godteriet blir viktigere enn det har vært til nå. Også for minstemann på 3,5 år.

blond
 12:24 1.09.2008
Mine er to og fire år gamle og har aldri hatt lørdagsgodt. Dem får heller litt godt fordelt utover uka slik at godt ikke skal bli en "big deal". Det er det ikke heller ....dem har faktisk godt igjen fra forrige Halloween. haha!
KoOlina
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------