Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 1-2 år

Aldri vært syk.. Kan jeg forvente meg en hel drøss nå ved bhg. start?
 09:36 30.08.2008
Sønnen min har aldri vært syk omtrent. Kun vært forkjøla når tennene har kommet. Han har kun hatt feber en gang, i forbindelse med tannfrembrudd. Han har hverken hatt diarè, ørebetennelse eller noe.. Hehe helt imponert over det! =)

Han skal nå begynne i bhg. til mandag.. Kan jeg forvente meg en hel drøss av sykdommer nå da?

Huff, er alene med han, å jeg blir så nervøs om han blir syk. Den ene gangen han hadde feber syns jeg det var så ekkelt.. Er så redd for feberkramper og div.

Hehe tar sorgene litt på forskudd jeg nå men.. Han har akkurat fått eget rom.. Hvis barna er syke, pleier dere å la dem ligge på samme rom som dere? Tror jeg hadde følt det var tryggest.. Har de vært vanskelig å legge på sitt rom igjen når de har blitt friske igjen? Han er 1,5 år..

Hilsen førstegangsmamma, som tar sorgene litt på forskudd.. =)
Anonym
Sv: Aldri vært syk.. Kan jeg forvente meg en hel drøss nå ved bhg. start?
 09:43 30.08.2008
hei!

min gutt begynte i barnehagen for en mnd siden og han har allerede hatt to runder med feber/forkjølelse/hoste.han har heller ikke vært syk før, snart 1 år...skikkelig kjedelig, men man får se det på den lyse siden og det er at immunforsvaret deres blir bedre:)

jeg har lagt meg på en madrass inne på hans rom, når han har vært syk. det har fungert veldig bra og man slipper tilvenning til sitt eget rom når ungen blir frisk igjen.

lykke til:)
lilly og sjarmtrollet:)
 09:47 30.08.2008
ikke for å bekymre deg hehe men barnehage er mareritt.... han hadde aldri vært syk,ikke mer enn sånn som din. første uken fikk han dobbelt sidig øyebetennelse, dobbelsidig ørebetennelse, halskattar,mog masse feber.
han var hjemme i tre uker, var i barnehagen 2 dager så fikk han feber igjen, var hjemme til ferien. frisk en mnd i ferien, 2dager i barnehage, masse feber, dårlig appetitt, ingen søvn, så fant jeg ut at han hadde fått herpes i munnen. små sår i hals kinn tunge lepper osv... så han hadde jo så vondt.

men nå er han blitt frisk igjen og har gått over en uke i barnehagen uten att det har vært noe:) så jeg har hatt tre mnd med sykdom.

når han var veldig syk fikk han ligge i sengen med meg , for han trengte nærhet og han trengte å bli kost i søvn, når han våknet mange ganger per natt pga smerter var dette det enkleste.

det har ikke vært vansklig å komme inn i noen rutiner igjen i ettertid.
zandii
 14:07 30.08.2008
Det skal godt gjøres om han ikke blir syk rimelig snart etter barnehagestart. Han har levd en beskyttet tilværelse og skal nå ut i verden. I barnehagen er det "alltid" noen som er syke eller som bærer smitte fra søsken osv.

Lillebror har vært halvannen uke i barnehagen og er nå skikkelig snørrete... (Begynner på jobb mandag, så denne første runden får pappaen ta!)
mamma til to flotte gutter
 22:33 30.08.2008
Vår gutt var 1,5 år da han begynte i bhg. Vi var mye syke den første høsten ja, men ikke veldig syke, altså det var endel forkjølelser, men ikke veldig mye feber og oppkast. Men det var nok ikke mange dagene den høsten noen av oss tre var helt friske :))
Anonym
 08:22 31.08.2008
snuppa her ble forkjølet allerede på tilvenningen.. de sier jo at et gjennomstnitslig barnehage barn får 12 infeksjoner iløpet av året menst et barn som er hjemme får 6 så tror du kan forvente litt sykdom ja..
Ungmor & Emily Jeanette:D
 23:10 6.09.2008
Ungen min på 20 mnd begynte i barnehage for første gang nå i høst.Han har kun vært forkjølet én gang i sitt liv tidligere - ingen andre sykdommer. Allerede under tilvenning i barehage ble han syk...feber, forkjølelse, hoste, samt rare brannkoppliknende utslett... Hujeda mej.. Dette er vel bare begynnelsen... :o/
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------