Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Oi, nå ser jeg ned på kroppen min og..
20:41 28.08.2008
Ser att jeg burde kvitte meg med 10kg. Det hadde fått meg til å føle meg sååå mye bedre! Tenker ofte på det, men sjokoladesuget er for sterkt, samt att jeg ikke er den mest sportye av meg.
Desutten har jeg ikke økonomi eller fantasi nok til å lage den mest sunne maten. Liker heller ikke fisk eller kylling.
Om jeg kutter ut sjokoladen, går daglige trilleturer og slikt, kan jeg ikke gå ned i vekt da? Uff, jeg trenger litt motivasjon og råd her :D
Anonym
Sv: Oi, nå ser jeg ned på kroppen min og..
20:43 28.08.2008
Du kan begynne med å KUN unne deg noe godt et par dager i uka.
Anonym
20:48 28.08.2008
Par ganger i uka? Trodde kanskje jeg kunne holde meg til bare lørdager. Det blir hardt det...Kom meg motivasjon folkens, plis.
Anonym
20:52 28.08.2008
Små endringer er bedre enn ingenting.. :)
Daglige gåturer er et pluss. :)
Kutt ut godteri, ha en dag i uka, der du kan unne deg litt godteri. Spis frukt istede. (men i moderate mengder, 5om dagen er bra.. :)
Sunn mat: Bytt stekesmør med planteolje, loff med grovbrød, eller halvgrovt. Spis ofte, men lite. Drikk masse vann.
Er så lite man behøver og gjøre for en stor forandring. Sier ikke at du gr ned, eller masse, men dette er en begynnelse. (med tanke på økonomi og slikt)
Og i tillegg til gåturer, så kan du alltids ta sit ups, og forskjellige små ting hjemme. Løft vekter med brusflakser fulle av vann, ta steps i trapper.. 20min 1gang om dagen.. :) Man forbrenner til og med kalorier med og vaske..
Anonym
20:54 28.08.2008
Nå vet jeg ikke om du er i perm og hjemme med barn nå, men vis du er det, så har du vel sikkert rutiner på spsisng osv med barnet, ha rutiner på din egen spising og.
Frokost, lunsj, mellom måltid, middag, kvelds. (trenger ikke være mye engang.. ) jo mer mat du spiser, jo mindre sukkerbehov får du.
Anonym fra istad..
Anonym
22:02 28.08.2008
Takk til dere som har svart! :) Flere?
HI.
Anonym
22:09 28.08.2008
Vi har kjøpt Wii Fitness. Er ett tv-spill, men det er trening. Der kan du både løpe, trene yoga, aerobic osv. og alt foregår hjemme i din egen stue. Den veier deg og regner ut bmi, og du kan veie deg så ofte du vil og får da vite om du har gått opp eller ned. Variert og morsom trening for oss som ikke gidder eller har tid til å dra i ett helsestudio :)
Anonym
22:44 28.08.2008
Men nå er det slik att jeg ikke har mye med penger nå :) Har verken råd og kjøpe Wii Fitness, eller playstation. HI
Anonym
22:45 28.08.2008
Eller nintendo. Har bare den gamle 64 :p
HI
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem