Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
vanlig spiral
20:09 28.08.2008
Jeg vurderer å få satt inn spiral (vanlig). Er det vondt å få satt inn? (Har ikke født nylig). Hva koster det?
Anonym
Sv: vanlig spiral
20:25 28.08.2008
vanlig,altså kobberspiral koster rundt 250-300kr.
Var litt ubehagelig å få satt inn,men tok bare 2 min max....
har nettopp fått tatt min ut igjen. (for vi ska prøve på nytt)
Mamsen og lillegutt
20:33 28.08.2008
Jeg hadde kobberspiral før graviditeten, tror den kostet rundt 500 kroner og varte i fem år. Jeg har aldri vært så fornøyd med noe prevangsjonsmiddel. :)
Jeg vet at noen har hatt problemer med spiralen, at de har blødd mer enn på p-pillen og hatt mer vondt osv. Min gyno forklarte dette med at med kobberspiral går kroppen tilbake til sin "natulige tilstand" fordi man ikke lenger mater den med hormoner (p-piller, hormonspiral, p-ring, sprøyte osv). De fleste har noe kraftigere blødninger og smerter fra naturens side.
Jeg har ikke merket mye i det hele tatt, jeg syntes ikke det var så vondt å sette den inn og har ikke hatt vont i etterkant heller. (hvis man ser bort i fra vanlige menssmerter.)
mummy0808 - høygravid
20:54 28.08.2008
Hei
Jeg betalte 650 hos fastlegen min for kobberspiral. Hadde født nr 2 ca 6 mnd i forveien. Det var ubehagelig, men ikke vondt, gjort på 2 min. Men jeg ble voldsomt plaget med murringer i mage/rygg i tiden etterpå. I tillegg fikk jeg mensen i 10-12 dager etterpå. Pleier å ha den i rundt 6 dager når jeg ikke går på p-piller eller annen prevensjon. I tillegg fikk jeg gruelige blødninger under mensen, og forferdelig forsterkede menssmerter. Så for meg var ikke dette noe, og jeg tok den ut etter et snaut år.
Men dersom du ikke er plaget med menssmerter, og lange blødninger under mensen ellers, er det jo greit å prøve. De som har mensen i 2-3 dager til vanlig, og ingen smerter, takler sikkert å få litt "ekstra". Etter denne graviditeten skal jeg kreve å få satt inn en hormonspiral.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem