Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Anonymforum

Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Ett spm.
 19:59 28.08.2008
Babyen min klarer og spise ett helt måltid med maisgrøt får hun legger seg (1 måltid- etter det som står på pakka). Hun er 4 mnd.. Har hørt att mange ikke klarer og spise ett helt måltid før de er mye eldre.
Hva gjorde din?
Anonym
Sv: Ett spm.
 20:03 28.08.2008
Hm... Spørsmålet er vel hvorfor du gir babyen din på fire måneder så mye mat? Det anbefales jo fullamming de første seks månedene... At noen velger å prøve seg frem med litt smaking før det er jo så, men det er vel sjelden grunn til å gi ungen et helt måltid grøt så tidlig? Vær nå forsiktig med barnets mage.
Anonym
 20:31 28.08.2008
Babyen får bare mme fra før av. Hvorfor skulle jeg ikke gi ett helt måltid? Har selfølgelig tilvent magen fra på forhånd.
Anonym
 20:33 28.08.2008
Tilvendt barnet FØR det er 4 måneder? Er det ikke FRA 4 måneder man kan gi grøt da?
Anonym
 20:41 28.08.2008
vet om mange som begynner med litt grøt før 4 mnd.. det står jo i de fleste bøker og på de fleste helsestasjoner sier dem at det kommer ann på barnet når du kan begynne å gi grøt. man skal helst vente til barnet er 4mnd men mange blir rådet til å begynne før hvis barnet krever det. ikke er fornøyd med bare melk, virker intr i mat når andre spiser el er veldig aktiv o.l så man kan begynne med litt velling, tynn grøt litt før 4mnd
Anonym
 21:38 28.08.2008
begynte med smaksprøver på grøt på mine barn fra de var ca 3mnd.ett par skjeer ti dagen,så når de var ca 4,5mnd var de klare for et god tallerken grøt.
Anonym
 21:34 28.08.2008
Kanskje ungen er så sulten,da?;)

Jeg har en som spiste så mye ved 4 måneder. Og der var det også mme, og ikke pupp. Jeg kunne ikke øke mengden med mme mer, og da var jo fastere føde eneste alternativet, slik at barnet ikke sultet. Jeg begynte forsiktig med grøt/velling da ungen var 2,5 mnd.

Ved 6 mnd hadde vi grøt morgen og kveld, middagsglass, og frukt(banan,eller eple) som mellommåltid. HS sa at ungen må jo ha mat, og at vi måtte begynne med middag da han var 6 mnd.
Anonym
 21:55 28.08.2008
Ja hva er egentlig det der med att man kan ikke gi baby for mye mme? Er det noe grense på hvor mye en maks skal ha? HI
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------