Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Anonymforum

Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
En venninne av meg fortalte meg i dag om..
 19:07 28.08.2008
at hun og samboeren hennes har tenkt og snylte på staten, de har et barn på 4 mndr og hun har tenkt og registrere adressen sin hjemme hos moren hennes, mens samboeren hennes skal ha oppført den adressen de har nå. Ble helt paff jeg, visste ikke helt hva jeg skulle si, hva skjer hvis de finner det ut?? Hva med barnet? hva skal jeg gjøre,kan liksom ikke bare stå og se på at de gjør dette.. Hun sier at det er jo så utrolig mange andre så gjør det så da kan vell hun også..
Anonym
Sv: En venninne av meg fortalte meg i dag om..
 19:09 28.08.2008
Jeg får helt åndenød av folk som gjør sånt! "Mange andre går rundt og dreper, da kan vel jeg også...!"

Vurder å anmelde det. Skjønner at det ikke er lett, når det er en venninne.

Håper at Nav er nøye med å sjekke opp ting.
Anonym
 19:09 28.08.2008
jeg ville ikke gjort så mye med det.. men de kan jo risikere å få en regning om å betale tilbake og aldri mer ha rett til penger i fremtiden da... Stor risiko egentelig da...
cleopatra82
 19:15 28.08.2008
Tips nav
Anonym
 19:16 28.08.2008
Enig! ring nav anonymt og tips dem!
Anonym
 19:17 28.08.2008
Ja, plutselig så kommer NAV å sjekker om hun egetlig bor hos mora, hvor hun har klærne sine osv., finner de for mange av hennes ting i "hans" hus, så må hun betale tilbake ALT, og hvis det er over 60 000 kr, ryker hun i fengsel.
Anonym
 22:15 28.08.2008
NAV kommer ikke hjem til folk på den måten. Jeg har til og med invitert dem slik at de kunne sjekke at jeg snakket sant. Det hadde de ikke hjemmel i loven til å gjøre.
Anonym
 19:19 28.08.2008
Er kjipt at ærlige arbeidsomme mennesker må betale skatt til slike mennesker.
Anonym
 19:31 28.08.2008
Blir ikke sjokkert over noe lengre.
Men det er nå rart at hun ikke har skamvett nok til å tie stille om det?!!
Anonym
 20:22 28.08.2008
Åssen venninne er du egentlig? En sånn som deg ville jeg aldri hatt som venninne! Hadde du meldt henne til politiet om hun røkte hasj også?

Dette er betrodd deg i all fortrolighet. Du kan fortelle henne ærlig hva du mener om det, at det er snylting, men å angi sin beste venn...kjenner jeg blir helt kvalm.
Anonym
 20:51 28.08.2008
Slike ting er ikke fortrolig men en statlig ting.
Om man vil holde det hemmelig forteller man det ikke til noen.
Heldigvis er NAV mye strengere på kontrollene nå og blir de tatt etter 1,2 ,3 år kommer hun mest sansynlig i fengsel. Det blir noe ungene hennes kommer til å ha hengene over seg for alltid.
Anonym
 20:54 28.08.2008
Det er faktisk ingen mødre som er fengslet pga misbruk av OS. Det blir betinget og de må betale tilbake.

Fortrolighet er tydeligvis noe du er ukjent med. Det skulle ta seg ut om folk med taushetsplikt satt og meldte fra bådde smått og stort de fikk betrodd seg i kraft av yrket sitt.

Takke gud for at jeg ikke har slike venner som dere her!
Anonym
 20:57 28.08.2008
Hallo.
Det er stor forskjell på yrker der man har taushetsplikt slik som advokater,leger osv enn å fortelle noen til en legmann/kvinne. Ser du virkelig ikke forskjellen.

Hvordan vet du hva dine venner gjør. Tror du de forteller deg det om de tyster på deg?
Anonym
 21:00 28.08.2008
Hvis jeg ikke kan stole på venninnene mine på lik linje med min lege...da er det faktisk venninner jeg ikke vil ha! De fortjener ikke mitt vennskap. Moralsk sett har venninner/venner taushetsplikt.

Har faktisk ikke slike venner som ville tystet om jeg gjorde noe galt.

Skulle skamme dere!!
Anonym
 20:59 28.08.2008
Så om din venn dreper noen og forteller det til deg sier du ingen ting til politiet på grunn av at det ble fortalt deg i fortrolighet?
Ikke særlig smart du.
Anonym
 21:04 28.08.2008
HALLO.. drap er drap. Snylting på staten er snylting på staten. Nå må du skille mellom epler og pærer.

Dere har litt av en jobb da..møkkakjærringer. Hvem av dere har ikke hatt en rørlegger/elektriker/snekker hjemme til å jobbe svart? Hvem av dere kjenner ikke en håndtverker som jobber svart? Snylting på staten det også. Melder dere fra da?

Anonym
 21:08 28.08.2008
Nei vi har aldri betalt for svart arbeid. Vi gjør det selv eller betaler for det. Kjenner heller ingen som jobber svart.

Jeg vil ikke ha slike venner som har sart arbeidskraft eller snylter på staten.

Slik som du og dine venner tydelig vis er.
Anonym
 21:31 28.08.2008
Oj.. godt du er så feilfri. Slik at du kan kaste den første steinen!

Grunnen til at dere ikke kjenner noen som jobber svart er at INGEN av dem kunne tenke seg å fortelle det til dere. TYSTERE vettu.. de lukter vondt! Tystere har generelt få venner...
Anonym
 22:09 28.08.2008
jeg har nok ikke få venner, men de jeg har har udannelse og jobber. De tjener pengene de trenger og betaler skatt av det. Slik som meg.
Som tydeligvis blir brukt opp av deg og dine venner.

Er det så vanskelig å forstå at ikke alle snyter til seg penger som ikke er deres eller gjør ulovlige ting? Betyr ikke at jeg er feilfri på alle andre plan.
Anonym
 22:12 28.08.2008
Hvorfor bryr du deg? Det er jo hennes sak. Ingen blir drept eller skadd og du som venninne vurdere å tyste på henne. Elendig! Så lenge din samvighet er ren er det vel ikke noe å bry seg med?
Anonym
 22:14 28.08.2008
venninde du liksom.............ikke bry deg
Anonym
 22:14 28.08.2008
Du får si til henne at dersom hun gjør dette, så bruker hun opp stønadstiden. Og det kan plutselig komme den dagen hun hadde trengt den, så naiv kan ingen være at de ikke tenker det. Han samboen hennes kan plutselig bli litt lei av familie, og da sitter hun med skjegget i postkassa, da.....

Og nå hørte jeg nettopp på nyhetene om en alenemor som svindlet den svimlende sum av 63 000,- på trygda. Fengselsstraff + betale tilbake.......

Og så mange er det ikke som gjør det, bare for å si det sånn. Det er ikke alle som gjør seg til kjeltring, selv om ønsket om pengene kunne være der. Det har med moral å gjøre.....
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------