Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Anonymforum

Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Dere som har barn som startet i barnehage når de først var 2 år!
 13:39 28.08.2008
Hvordan gikk det for de å omgås andre barn? Hvordan gikk tilvenningen/ å være fra mamma og pappa?
Anonym
Sv: Dere som har barn som startet i barnehage når de først var 2 år!
 13:43 28.08.2008
Min begynnte året hun fylte tre, og var bare kjempe klar. Tilvenningen var som en lek, og hun fant seg fort en bestevenninne som hun fortsatt går sammen med. Brukte litt tid på å komme inn i gjengen med de som var garva, men etter et par måneder var hun "likestilt" Men alle er jo forskjellig, ingen universal svar her desverre.. Lykke til:)
Anonym
 13:44 28.08.2008
Min gutt fylte to år to mnd før at han begynte i bhg. I ettertid ser jeg at han kanskje ville hatt godt av å begynt litt tidligere. Tilvenningen gikk tregt og han hadde lange perioder innimellom hvor "adskillelsesangsten" medlte seg igjen. Nå er gutten min ganske sjenert av seg ellers og, men han slet litt. Han fikk seg ganske snart en "kjæreste" der som han har holdt sammen med i tykt og tynt:-), så da gikk det bedre, men jeg må si jeg er litt bekymret fortsatt hvis hun ikke er i bhg, for han tar dårlig kontakt med de andre.
Kommer jo selvsagt veldig an på ungen, men min slet altså litt...
Anonym
 14:39 28.08.2008
Min var ikke to år, men 20 måneder. Det gikk strålende, hun gråt ikke en gang og hadde det storveis fra første stund. Kanskje hadde det noe med at det var en nystartet barnehage så de var bare tre barn og to voksne som hun fikk fin kontakt med umiddelbart. Tror også hun var veldig begestret for å få noen å leke med endelig.
Anonym
 14:40 28.08.2008
Vi har hatt tulla i brnhg siden hun var 11 mnd gammel (da gikk det kjempebra), men skiftet til ny brnhg nå i år (var da to år). Det gikk ikke bra i hele tatt.... Hun hylskreik allerede da vi dro hjemmefra, fikk mareritt på natta, begynte å stamme/ stotre, sa klart fra at hun IKKE ville i brnhg.... Ikke godt for et morshjerte. Hun er der nå på sin tredje uke og det har heldigvis gått seg til. Hun gråter ikke, og er "stolt" over at hun går i brnhg.

Jenta vår er naturlig skeptisk/ sjenert av seg, og vi har fått tilbakemeldinger om at hun holder seg for seg selv, ikke prater (enda hun er flink til å prate) og er stille/ gjør ikke mye av seg. Håper hun blir varmere i trøya etterhvert og viser litt mer av den hun egentlig er. Tror det går seg til, hun har i alle fall veldig godt av å omgås andre barn!

Tror kanskje to års alderen er det verste jeg, før det skjønner de ikke hva som skjer og etterpå er de ofte veldig klare!
Trollmor og trollungen
 19:20 28.08.2008
Her var hun 2 år og en mnd. Tilvenningen gikk som en lek, hun var tre timer første dagen. Den dagen ble jeg plassert på personalrommet, så kunne hun komme å titte inn til meg om hun ville. Andre dagen var hun også tre timer, da var jeg hjemme. Tredje dagen var hun fra 9.30 til 14.30. Da hadde hun vært en engel, og de hadde ikke hatt noe problem med å få henne til å sove heller.
Vil nok anbefale det som ped.damen sa til meg, først noen korte dager, slik at barnet ditt forlater barnehagen mens han/hun enda har det morro.

Vil nok aldri sendt et barn før to år, alle barna som var yngre hylte og grein ved levering. Det samme gjaldt de som nærmet seg tre. Tror jeg har funnet den perfekte alderen for tulla værtfall:)
Den heldige eier av ett barn
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------