Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Anonymforum

Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Foretrekker du dagmamma eller barnehage til 1-åringen din?
 12:34 28.08.2008
Hva ville du valgt, om du kunne velge? Dagmamma med tilsammen 3 barn (to stk på 1 og en på 2,5) eller barnehage.
Anonym
Sv: Foretrekker du dagmamma eller barnehage til 1-åringen din?
 12:39 28.08.2008
Barnehage, ikke familiebarnehage eller dagmamma. Har dårlig opplevelse fra jeg selv var liten hos dagmamma. Så på grunn av at det er flere voksne, og dermed mer kontroll på hva som skjer vil jeg ha han i barnehage, noe jeg har :)
Anonym
 12:39 28.08.2008
Spørs vel litt på dagmammaen, men jeg ville nok valgt barnehage. Dagmamma kan vel fortere bli oppbevaring uten kompetanse. Men det finnes jo mange kjempebra dagmammaer.
Anonym
 12:42 28.08.2008
Dagmamma, hvis det hadde vært en person jeg hadde vært 110 % trygg på.
kremt kremt
 12:45 28.08.2008
Barnehage.

Dagmamma hadde ikke vært et alternativ for oss. Fullstendig mangel på kontroll av hva som faktisk foregår der, og sjelden noe pedagogisk tilbud - i tillegg til at de færreste har godkjente lokaler etc.
->>-
 12:47 28.08.2008
Vi har dagmamma, men vel å merke ei som er helt super og lærer de to gutta hun har hos seg masse. Vi er helt utrolig fornøyde med henne. Min personlige mening er at de minste har det best i små miljøer fram til de er 2-3 år, men det vet jeg jo at det er langt fra alle som er enige med meg i. Synes ikke noe vondt om barnehage, men mener at dagmamma er det beste av to goder.
jau...
 12:54 28.08.2008
Ja, jeg kunne foretrukket et lite miljø. Men samtidig så er det mangel på kontroll når det kun er en voksen der..... Hadde det vært nær venn eller nær familie ville det føltes bedre,men hvordan blir man "lynkjent" med noen da? Og hva skal man se etter for å være sikker på at ungen får det bra hos denne personen? En dagmamma i nærmiljøet er kanskje bedre enn en barnehageplass på andre siden av byen.....?

HI
Anonym
 12:52 28.08.2008
Helt klart barnehage, men det er jo umulig å få plass her vi bor. Jeg har skaffet dagmamma, men synes ikke at det er noen ideell situasjon....
Anonym
 13:35 28.08.2008
Tror det er fordeler og ulemper med begge.

Hvis jeg skulle prioritert dagmamma skulle hun:
1) vært en person jeg stolte på og som var barnlig (enten en jeg kjente eller hadde fått utelukkende positive referanse på)
2) også ha passet ett-to andre barn

I barnehagen har de jo delt opp i avdelinger slik at miljøene ikke blir kjempestore, men selvfølgelig større enn hos en dagmamma. Der er det jo flest personell med pedagogisk bakgrunn og de fleste som jobber i barnehage gjør det fordi de liker å jobbe med barn.

Jeg ville personlig ha valgt barnehage fordi jeg ikke kjenner noen jeg ville overlevert barnet mitt til og fordi det har fungert veldig godt hos oss. De har jo veldig godt av å lære seg å være med andre barn, se, lære, herme, etc fra de er ganske små.

Lykke til!
Trollmor og trollungen
 15:15 28.08.2008
Barnehage (ikke familie). Dette fordi det er veldig, veldig vanskelig å finne en god og dyktig dagmamma. Familiebarnehager har jeg dårlig opplevelse med, da det gjerne er en ped.leder på 50% og tre assistenter som selv har en to-tre unger i barnehagen der selv.
Uff=(
Anonym
 15:18 28.08.2008
Vanlig barnehage, ikke familie.
Ved å velge det får man en vis garanit for at noen har en pedagogisk utdannelse der
Anonym
 16:04 28.08.2008
Jeg har jobbet som vaskehjelp i noen barnehager, jeg vasket mens barnehagen var åpen og jeg måtte støtt og stadig små løpe etter unger pga de ansatte ikke gadd og gjøre jobben sin, de satt rundt bordet og sladret og drakk kaffe! Jeg ga beskjed til pedagogisk leder at jeg var dritt lei av og gjøre jobben til de kaffe drikkende sladre kjerringene! Hun beklaget så mye og lovte at hun skulle ta det opp med dem på neste dag på morgen møte. Dagene gikk og ingen tegn til forandring, i stedenfor tømte de ikke bosset eller kostet sand, (noe de skal gjøre før vi som vasker kommer) Jeg sa rett til de om di vil ha ren barnehage så må dere tømme boss og koste vekk sand! De svarte med frekk tone at det var til tider veldig vanskelig siden vi har til tider mye og gjøre her! Fy faen så provosert jeg ble! Ringte rett til sjefen og fortalte situasjonen hun sa at jeg skulle la vær og vaske så lenge de i barnehagen ikke gjorde det de hadde fått beskjed om. Dagen etter da jeg kom på jobb kjeftet hun ene kjerringa meg huden full (med masse barn tilstede) og kalte meg for den ene og det andre og at hun var dritt lei av og ha meg gående rundt og vaske i arbeidstiden deres! og lurte på hvorfor jeg ikke hadde vasket, jeg sa til henne på en pen måte at jeg gjode bare det sjefen min sa jeg skulle gjøre og vis det var noe de var missfornøyde med så måtte de kontakte kommunen (de jeg jobbet for) Jeg valgte og slutte har aldri opplevd og bli behandlet så respektløst av voksne folk! Skjer mye rart i barnehager, men når de ikke klarer og passe barna da blir jeg skikkelig sinna! Så blir veldig skeptiskt til og ha mini i barnehage når den tid kommer. Selfølgelig er det ikke sånn i alle barnehager, men her i mitt området er det mange sånne rare barnehager der de ikke klarer/gidder og ta seg av barna ordentlig. Ikke bare jeg som synes dette,har snakket med mange mødre her i området og de har måttet bytte barnehage til nabo byen pga dette..
Anonym
 17:57 28.08.2008
Jeg har hatt min halvannet åring i fambhg siden hun var ett år. Utelukkende positivt. Der har styrer jobbet med rekruttering, og er helt rå på å få tak i dyktige personer. En førskolelærer som er god, dyktig assistent, ALLTID vikarer, ekstra personell på turdager osv.
Har utelukkende postive erfaringer med denne ene. Har hatt større søsken i stor privat bhg, og stor kommunal bhg. Er mest fornøyd nå. De som jobber der elsker jobben sin, og forguder barna. de har en ledig plass om en mnd eller to?? hehe

Fiskene
Anonym
 17:59 28.08.2008
barnehage... Litt skeptisk til dagmammaer jeg da... Vet jo ikke hva som kan skje der liksom da... Har hatt barn hos dagmamma men likte bedre da han begynnte i barnehage...
cleopatra82
 18:32 28.08.2008
Dagmamma kunne jeg ikke vurdert til barna mine. Jeg var hos flere dagmammaer da jeg var liten, de fleste kjente mamma godt fra før. De hadde egne barn, og det kjente jeg. Jeg ble alltid satt til side, og for eksempel hvis jeg kranglet med et av de andre barna, var det alltid dagmammaens egne barn som hadde rett og jeg var en drittunge. Jeg tenker tilbake på tiden hos dagmammaene med skrekk.

Barna mine har det bedre i barnehage i et kontrollert miljø.
Anonym
 18:41 28.08.2008
Og hvem sier det er så mye mer kontrollert i barnehage enn hos dagmamma? Du er jo ikke til stede i hverken barnehagen eller hos dagmammaen når du er på jobb.. Gruer meg når jeg skal begynne og jobbe igjen,er skeptiskt til både barnehage og dagmamma, man hører jo om så mye rart..
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------