Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Anonymforum

Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Hvorfor er det så mange som ikke vil ha sex etter de har fått barn?
 11:47 28.08.2008
Nå mener jeg ikke at man skal hoppe i det med engang da. Greit og vente til renselsen og smertene er over. Men hører om de som ikke har hatt sex på mange måneder, og har hørt om de som ikke har hatt sex på over 1 år. Og dette pga de har fått barn?

Mister man lysten til nærhet og det og være intim med han man bor sammen med? Hvorfor velger noen bort sex?
Anonym
Sv: Hvorfor er det så mange som ikke vil ha sex etter de har fått barn?
 12:07 28.08.2008
Jeg fødte i juni, og vi har ikke hatt sex etter det. For min del er det fordi jeg rett og slett ikke har overskudd til det nå. Vi sovner begge to med en gang vi legger oss. Satser på at lysten kommer tilbake når vi får litt mer rutiner på vesle jenta vår.
Anonym
 12:08 28.08.2008
1- fordi det er så j**** vondt
2- fordi jeg alltid er trøtt etter nattevåk
3- fordi jeg er forbanna fordi jeg må ta nattevåk alene
Anonym
 12:14 28.08.2008
fordi at mannen min ikke tifredstiller meg
fordi han ALDRI tar initiativ
fordi jeg er lei av at han ALDRI tar ansvar
fordi han tror at det er jeg som har fått barn, ikke vi
Anonym
 12:09 28.08.2008
Det handler ikke om å velge bort sex.

Det handler om at for noen blir kroppen og psyken helt annerledes etter fødselen, kanskje særlig så lenge man ammer.

Etter førstemann hadde vi sex tre ganger i løpet av de første 9-10 mnd tror jeg. Det var umulig å bli våt, hjernen slo krøll på seg og vi sov aldri - ALDRI - mer enn 5 timer om natten. Jeg hadde ikke litt overskudd en gang.

Etter andre var det litt bedre, men det tror jeg mest var psykisk. Fordi jeg visste at sexlivet og sexlysten faktisk kunne komme tilbake igjen etter en fødsel, noe jeg til tider hadde trøbbel med å tro på etter den første. Men også da tok det lang tid, og jeg måtte overtale meg selv til å orke helt til jeg sluttet å amme, etter 13 mnd. Da kom lysten mer naturlig tilbake.

Det er nok noe med at vi fra eldre tider helst burde la det gå et par år mellom graviditetene, tror jeg, som gjør at kroppen bidrar til å holde mannen unna den første tiden :-)
Anonym
 12:18 28.08.2008
Jeg føler faktisk at jeg er "bare" ungen sin. Ønsker sexlysten tilbake igjen, men den kommer ikke.... Mannen min vil gjerne ha sex, så jeg kan godt "kose" med han, men unngår samleie...
Anonym
 12:18 28.08.2008
Lysten min forsvant som dugg for solen. Hadde aldri trodd jeg ikke skulle ha lyst på sex. Jeg elsker mannen min og vi har det kjempebra sammen. Men alt av energi og tanker kretset om barnet etter fødselen. Vi hadde sex en gang etter 6 uker, men det var ikke noe særlig. Halvhjertet rett og slett. Det gikk 3 mnd til neste gang. Det var jeg som tok iniativet og det var mye bedre. Lysten kommer og går merker jeg. Barnet er 6 mnd nå og nå begynner sexlivet å ta seg opp, men er langt fra det samme som det var enda. Håper det blir bedre snart. =)
Anonym
 12:44 28.08.2008
Jeg var klippt og sydd igjen fra A-Å. Vi prøvde en gang etter 7-8 uker, men da var det fortsatt et sting igjen så det ble brått avsluttet også gjorde det vondt i arrene. Vi måtte ta det gradvis og sakte og forsiktig etter en 3 mnd tid. Derfor var det lite sex hos oss hvertfall
Anonym
 12:58 28.08.2008
Det jeg synes er rart noen ganger, er jo de som er glad for og få barn, for da slipper de og ha sex på en stund. Da må det vel være noe rart i forholdet.

Sex skal jo være godt.
Anonym
 13:30 28.08.2008
Etter de to første barna, tok vi opp sex-livet igjen etter ca 6 uker. Ikke så ofte, men det hendte at vi hadde sex, og da var det ok.

Men så ble jeg gravid med nr 3. uplanlagt, mens jeg gikk på pillen. Etter denne fødselen har jeg ikke turt å ha sex fordi jeg er livredd for å bli gravid igjen. Tør rett og slett ikke, blokkerer meg fullstendig. Vet at dersom jeg blir gravid igjen, må jeg ta abort, og det vet jeg at jeg ikke vil takle psykisk. Legen har heller ikke gitt meg noe fullgod prevensjon, mumler bare om at vi må bruke kondom til jeg får sterilisert meg.
Anonym
 13:38 28.08.2008
Dette har jeg heller ikke forstått.. Jeg er 3barnsmor, med 2 tette. Den nest minste våkner opptil flere ganger på natta og er mye syk. Men dette trenger da ikke å gå utover sexlivet vårt? Jeg sitter her og ergrer meg over at det har oppstått komplikasjoner i forbindelse med fødselen (3 uker siden), noe som gjør at jeg fortsatt blør en del.. Sitter bare her og gleder meg til å gjenoppta sexlivet mitt..

Mange sier at de sovner så fort hodet treffer puta. Da foreslår jeg at dere har sex FØR dere legger dere. Man får faktisk mer overskudd så fort man er "i gang".. ;)

Sex er ikke det viktigste i et forhold, men det er absolutt viktig nok til at man ikke må skyve det bort!! Ta dere tid til hverandre!!!!
Anonym
 18:46 28.08.2008
Helt enig her ja.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------