Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Assistert befruktning

IVF står for In Vitro Fertilisering. På norsk kalles det ofte prøverørsbefruktning. Her kan dere som må ha litt hjelp av legevitenskapen for å bli gravid diskutere, men også dere som har fått barn med slik hjelp kan komme i kontakt med hverandre her.
Nå begynner mageverken igjen, hva skal jeg gjøre???
 20:09 27.08.2008
Hadde ett vondt uttak mandag og jeg våknet med vanvittig vondt i magen i dag tidlig. Spist 6 paracet i dag, og nå begynner det jammen å bli så vont at jeg må ta fler. Hva er det som feiler meg, når slutter det å gjøre vondt??
Hadde ikke dette føste gangen. Er vondt nederst i magen og bak i ryggen, klarer ikke å stå helt rett opp. Når jeg skal løfte bena opp i sofaen er det som om jeg har vanvittig gangsperr i magen og jeg stønner av smerte. Er jo veldig redd for hva det kan være...

Noen som vet eller tror noe??
Askepott prøver Ivf igjen
Sv: Nå begynner mageverken igjen, hva skal jeg gjøre???
 20:15 27.08.2008
Du har ikke blødd innvendig etter uttaket da? At det har blitt væske/hematom i buken?
Turbotrollet ツ
 20:21 27.08.2008
Hun sjekket meg med UL FØR jeg fikk satt inn egg, men hun kunne ikke se noe. Hun kan jo ta feil? Hva skjer hvis det er tilfelle da, og jeg ikke gjør noe med en gang??
Går jo nye bedre når jeg tar paracet, men jeg kan jo ikke spise 8 tabletter hver dag for å unngå den værste smerten. Kan vel også hende at spiren ikke tåler det heller :((
Huff, sitter og stønner nå, nett tatt mer tabl. Huff, lurer på hvordan dette skal gå jeg...
Askepott prøver Ivf igjen
 20:45 27.08.2008
Kanskje lurt å ringe legevakta for å snakke med noen der. Kanskje du kan få noen beroligende svar.. Ikke akkurat så lurt å ta så mye smertestillende heller.

Lykke til!

Klem
Andalucia
 21:12 27.08.2008
Jeg hadde også en del smerter sist gang. Men ikke første gangen, så jeg trodde det var noe galt. Hadde fryktelig vondt i magen et par dager etter uttak. Spesielt på morgenen. Jeg sa i fra til legen på Riksen da jeg skulle sette inn, men han reagerte ikke noe særlig på det. Det virka på han at det var helt normalt, men jeg var selvfølgelig redd det var overstimulering eller noe. Redselen er nesten like ille som smertene når man har vært gjennom så mye medisinering.

Gir ikke smerten seg, og du er redd, så ta kontakt med legevakten. Det er bedre å gjøre det en gang for mye, enn at det skal være noe galt. Håper det gir seg snart. Lykke til!
74skytte
 08:53 28.08.2008
Takker for råd dere :)) Men i dag er jeg litt bedre, tror kanskje jeg slipper å ta paracet i dag :)) Skulle ha vært en tur inn til byen, men det må jeg gi meg på, er ikke så oppegående. Håper jeg kan i morgen :))
Askepott med en liten spire
 10:19 28.08.2008
Hei Askepott,
bra du føler deg bedre i dag:) Jeg hade det litt som du på mitt første uttak. Blødde mye , og hadde ett smertefullt uttak. Og det varte endel dager etterpå ja. Var det kun ett egg som holdt videre? Uff, utrolig kjedelig når man ikke får noen på frys. Ingen på frys fra forrige utak heller? HVordan var akupunktøren?
Klem til deg:)
Mille38
 11:47 28.08.2008
Hei Mille38 :))

Ja nå går det myyye bedre, nå er jeg bare trøtt av all smerten jeg har hatt ;)) Ligger å daffer på sofaen :))
Var bare ett egg som overlevde ja, og fikk ingen på frys forige gang heller :(( Jeg har mye rusk i eggene mine, hva nå det betyr.
Det var veldig godt med aku. Hun satte nåler på meg før og etter. Tror det var ca 45 min før og litt mindre tid etter. Håper virkelig det går bra nå. Akkurat nå tenker jeg at jeg ikke orker en gang til, men det er vel nå jeg tenker det. Føler at jeg heller vil adoptere, for da VET vi at vi får :)) Jeg blir jo 38 nå, så det begynner å haste ;)) Sambo synes det er fælt og se hvor vondt jeg har hatt det, stakkar. Han (vi) vil jo helst ha våre egne barn, men ikke til enhver pris...

Hvordan går det med deg da Mille?? :))
 12:21 28.08.2008
Bra det går bedre med deg:) Og HÅPER virkelig dette er gulleget nå!

Veldig kjedelig å ikke få noen egg på frys. Jeg har kun en gang fått ett eneste egg på frys, så det ligger på Haukeland.

Jeg har tatt sprøyter siden lørdag, å skal på UL på mandag. Blir spenende. Jeg har ikke så menge egg, så håper bare det er noen der. Ja, det er en nervepirrende situasjon vi lever i med disse forsøkene. Kjenner det sliter på. Jeg har og tenkt menge ganger at jeg ikke orker mer, men jeg vil jo gjerne ha egne barn!! Så det har jo drevet meg videre. Dette er vårt 5. forsøk. Håper vi slipper flere!!!
Klem til deg;)
Mille38
 13:22 28.08.2008
Hei Askepott:-)))

Veldig godt å høre at du er mye bedre i dag. Jeg håper virkelig det er din tur denne gangen.

Ringte Porsgrunn i dag og av 7 egg ut var det 2 som ikke var modne. Av de siste 5 var det 1 som hadde delt seg. De 4 andre bare lå der. De hadde ikke delt seg, men var ikke noe galt med dem heller.

Er trøtt og lei nå, men allerede klar for ny runde. Bør jo selvfølgelig ikke ta sorgene på forskudd, men er litt skeptisk til at dette går veien. Vet jo ikke mer før i morra. Håper at ihvertfall 1 egg klarer seg til da.

Kos deg med ruginga så oppdaterer jeg i morra:-)))

Stor klem fra
Pysekatten:-)
 15:06 28.08.2008
Hei Pysekatten :))

Ååå, håper det går bra med de 2 andre også :))
Du har iallefall 1 egg Pysekatten, var jo bare det jeg fikk også. Du har jo en mulighet med de 2 andre også :)) kanskje du får de på frys? ;)
Men det er denne ventingen som er så uutholdelig.
Jeg håper så mye på at begge blir gravide sånn at vi kan følge hverandre heeele veien :)))) Hadde vært så koselig :))))

Skjønner også at du er trøtt og lei, er jeg også. Flott å høre at du tenker på en ny runde allerede, men jeg vet rett og slett ikke om vi orker. Tror kanskje det blir adopsjon da :) Meen, det kan jo hende at jeg ombestemmer meg, er jo bare akkurat nå når jeg har litt vondt i magen og ryggen :( Men er jo bedre i dag :))

Tvi tvi til deg Pysekatten og kom med gode nyheter i morgen :)))
Krysser alt jeg har for deg :)))

Go`klem fra
 15:07 28.08.2008
Huff, mente de 4 andre ;)) Begynner å surre i min alder ;)))
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------