Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Assistert befruktning

IVF står for In Vitro Fertilisering. På norsk kalles det ofte prøverørsbefruktning. Her kan dere som må ha litt hjelp av legevitenskapen for å bli gravid diskutere, men også dere som har fått barn med slik hjelp kan komme i kontakt med hverandre her.
Noen av dere som får cyster av nesesprayen?
 19:50 27.08.2008
Var til første UL idag etter oppstart med spray. Også denne gangen har jeg cyster på eggstokkene og nok en gang blir det en uke ekstra med dobbel dose spray. Sist ordnet det seg heldigvis av seg selv og slapp å stikke hull på dem, så håper på det samme denne gangen også.

Legen sa at noen reagerer faktisk på sprayen med å få cyster. Flere enn meg? Eller det det bare min kropp som klusser???

Og hvorfor har ikke alle klinikkene UL kontroll før oppstart med sprøyter? For min del er det i alle fall bra at Riksen praktiserer dette!
Turbotrollet ツ
Sv: Noen av dere som får cyster av nesesprayen?
 20:03 27.08.2008
Jeg er også plaget med cyster når jeg sprayer - men har det til vanlig også. Når jeg sprayer så får jeg ekstra store cyster. De har vært på henholdsvis 2,8 og 2,6 cm, og jeg har måtte punktere dem fordi de ødelegger virkningen av sprayen.

Jeg trodde det ikke var rutine på Riksen at man har UL kontroll før man begynner med sprøyter. Jeg har bedt om det hver gang og fått det, ellers tror jeg ikke jeg hadde fått det. Dessuten står det i journalen at jeg skal ha det.
Prøveren på nr 2
 20:14 27.08.2008
På begge mine forsøk nå har jeg jo fått time til kontroll før oppstart av hormoner, som det så fint heter :) Får ikke alle det på Riksen???
Turbotrollet ツ
 00:15 28.08.2008
Fikk også beskjed av legen at cyster var vanlig ved bruk av spray. Dette er mitt 3. ordinære forsøk, men første gang jeg opplever å få cyster pga av sprayen. Men kan ha en sammenheng med at det er første gang jeg bruker Suprekur.

Hos meg stakk de hull på cystene med det samme ved UL(hører til Aleris) med beskjed om en uke ekstra på spray(men ikke dobbel dose).

Hadde mine 2 første forsøk i Tromsø - der hadde de også UL før sprøytestart. Synes dette er mye bedre løsning enn å gå rundt å lure på om cyster vil komme i veien for et forsøk.

Lykke til!
Kanskje i år?
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------