Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Assistert befruktning

IVF står for In Vitro Fertilisering. På norsk kalles det ofte prøverørsbefruktning. Her kan dere som må ha litt hjelp av legevitenskapen for å bli gravid diskutere, men også dere som har fått barn med slik hjelp kan komme i kontakt med hverandre her.
Hva betyr det når de sier det er rusk i/rund egget??
 18:48 27.08.2008
Det betyr vel at eggene er litt dårlige, men hva kommer rusket av??
6 av mine 7 egg ble befruktet, 1 overlevde. De andre måtte kastes fordi det var rusk i dem. Var visst bittelitt rusk i det ene jeg fikk satt inn også, men det var veldig lite. Det hadde også delt seg i 4 like store "celler", er det bra eller?

Huff, er litt tafatt nå, men det blir vel bedre i morgen :))
Askepott prøver Ivf igjen
Sv: Hva betyr det når de sier det er rusk i/rund egget??
 19:05 27.08.2008
Hei!

Jeg vet faktisk ikke hva det innebærer når de sier det var rusk i eggene. Men når embryoet har delt seg i fire ved innsetting, så er det faktisk det ideelle! Da går delingen i akkurat passe tempo - ikke for seint og ikke for fort. Det sier ihvertfall legene i Haugesund. Så den var du ihvertfall heldig med :-) Masse lykke til!
Astra71
 19:13 27.08.2008
Heia!
Jeg vet ikke akkurat det heller! Skjønner litt følelsen din, man blir litt satt ut og har ikke tenkt helt tanken at ikke alle eggene skal holde koken, men nå vet jeg bedre, for sist gang var det ingen av eggene mine som delte seg til 4, så det ble ingen innsett.
Du har fått satt inn et 4-delt egg og det er flott! Du må tenke at det er jo faktisk det klinikkene ønsker. Om man får egg på frys er det en bonus, men faktisk er du heldig som har fått et 4- delt egg å sette inn. Lykke til som ruger nå!
Kine71
 19:20 27.08.2008
Tusen takk for oppmuntring Astra71 og Kine 71 :))
Det hjelper iallefalle litt om ikke masse å snakke med dere her inne :))
Håper dere har rett :))
Askepott prøver Ivf igjen
 19:58 27.08.2008
Jeg fikk satt inn 2 firedelte egg i dag, begge med grad 3 av fragmentering (2 er visst best og 4 dårligst). Er også spent på hva dette vil kunne si. Legen på Riksen sa at hvis jeg hadde hatt grad 2 av fragmentering ville jeg bare fått inn 1 egg..

Har heller ikke store trua på forsøket i og med at ting ikke er optimalt.. Men, de hadde vel ikke satt inn om de mente det ikke var godt nok til å kunne lykkes...

Krysser fingra for oss begge:-)
tuttelura
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------