Småtroll 2-3 år
Mitt datter på 3 år er blitt umulig om morningen (samme som skravle) |
11:30 27.08.2008 |
|---|---|
Noen som har erfaring med det? Min datter har slått seg helt vrang om morningen. Feks: Hun vil aldri gå med de klærene jeg har funnet fram .Helst kun kjole med tights og lakksko til. Hun finner seg noen leker hun vil ha med i barnehagen (som hun ikke kan pga det er ikke lov i barnehagen) Hun nekter å gå på do og tisse, vaske seg o.l Mangen lignende tilfeller. Når hun ikke får det som hun vil, griner hun, skriker, ligger seg på bakken og blir helt vill. Hun er bare sånn om morningen, ikke ellers. Jeg har prøvd å legge hun tidligere (tenkte hun sov for lite) Har prøvd å gjemt vekk det som jeg vet hun abslutt vil gå med\ha med seg. Har prøvd masse rart. Hver morning ender det med skriking og hyling, får nesten lyst å grine selv. Hun er jo helt rød og opphovnet rundt øynene hver gang jeg leverer henne i barnehagen:-( Har tenkt at kanskje pappaen får ta henne en stund, men han begynner på jobb 7 og barnehagen åpner ikke før 7. Noen som har råd og tips? Dette sliter veldig på både meg og jenta mi:-( |
|
| Berto | |
Sv: Mitt datter på 3 år er blitt umulig om morningen (samme som skravle) |
15:09 27.08.2008 |
|---|---|
Denne klubben er visst vi i også. Gidder ikke krangle på alt for mye da. Forresten, er det sånn på morgenen om hun våkner selv, eller om det er slik at dere er hjemme (helg?). Kanskje hun bare er et b-menneske som burde vært levert i bhg i pysj en stund? Hun leveres tidlig? Vår jente får gå i kjole/skjørt om hun har "strømpis" aka myke langbukser under. Hun får gjerne velge MELLOM to forslag. Og så har jeg med røffere dongeri til barnehagen, de bytter om det ikke er til å jobbe med. Det er mye hyling om ikke fargevalget er feminint nok (himle med øynene...) Det er vel noe hun kan få bestemme synes jeg. Hun får ha med en leke - i bilen bare, og så får hun den igjen på veien hjem igjen. Ikke ting som ikke er egnet. Vi har tatt frem igjen badebaljen. Det er kjempegøy, hun bader med div leker oppi. Spesielt dukken som kan bade er morro! Vi har ikke håp på nr 2 i do. Det går i bleia. Hun ber om bleie når det er aktuelt. Det finnes fine rosa lakksko joggesko eller støvler, eller lakkskoene - de kan være til "bare i bilen"? |
|
| Expat | |