Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Assistert befruktning

IVF står for In Vitro Fertilisering. På norsk kalles det ofte prøverørsbefruktning. Her kan dere som må ha litt hjelp av legevitenskapen for å bli gravid diskutere, men også dere som har fått barn med slik hjelp kan komme i kontakt med hverandre her.
Ja, jeg er kanskje litt "treig", men jeg skjønner ikke detta regnestykket når det gjelder anntall forsøk vi har
 10:47 27.08.2008
1. gang vi prøvde fikk jeg "bare" 2 egg. Ingen blei befrukta, så ingen innsetting. Fikk da beskjed om at så lenge de ikke satte inn egg, ble det ikke regnet som et forsøk. Den var grei, den skjønte jeg.

2. gang, fikk jeg større doser med med., og denne gange fikk jeg 15 egg. Av disse satte de inn ett, og så var det 6 de kunne fryse ned. Disse var som en bonus fra dette forsøket.
Av dette forsøket, fikk vi en fantastisk gutt. Har senere prøvd de 6 andre eggene vi hadde på frys, men med neg. resultat.

3. gangen fikk vi 7 egg. Av disse satte de inn 1, og to ble fryst ned. Dette forsøket resulterte også neg.

Så etter min hoderegning, så har vi brukt 2 av 3 forsøk. Men når jeg snakka med sykehuset i går, har vi 2 forsøk igjen. For som i vårt tilfelle, fikk vi barn på 1.forsøk, og da begynner de å renge på nytt igjen....
Er ikke rart det går rundt for en stakkar innimellom. Men jeg var bare glad til jeg, for da har vi 2 forsøk igjen, og ikke 1.
Heira
Sv: Ja, jeg er kanskje litt
 10:53 27.08.2008
Hei du.

Får du et barn og vil ha et til får du nye 3 forsøk ja.
De forsøkene du hadde tidligere teller ikke og fryseforsøk teller uansett ikke som forsøk, kun bonus for de som får egg på frys.

Lykke til med neste runde.
♣ Christiane ♣
 10:57 27.08.2008
Men hva hvis jeg får ett barn til da, har jeg ennå 3 til etter det...?
Og hva med de som får barn på 3. forsøk, får de 3 til..?

Hilsen ei som føler skikkelig "slow" her hehehe
Heira
 11:01 27.08.2008
Man får inntil tre ordinære forsøk per barn, ja (frysefprsøk er "bonusforsøk2). Dette gjelder i hovedsak for inntil to barn, tror jeg, men jeg er usikker på om den grensen er lovfestet.

Så det er riktig at dere har to forsøk igjen.
MK73
 11:04 27.08.2008
Jeg tror grensen er satt ved 2 barn i det offentlige, med mindre du får tvillinger første gang, tror du får nye 3 forsøk da ( 2 x 3 forøk er maks så vidt jeg vet)
Spiller ingen rolle om du får det til på første eller tredje forsøket, du får 3 nye når du starter etter en fødsel.
♣ Christiane ♣
 11:25 27.08.2008
Det hjalp å få det inn med teskje ;o) tusen takk!
Så etter 3 år i systemet, så har jeg forstått det. Ja ja, ting tar tid ;o) og man lærer så lenge man lever, og takk og lov for det :o)
Heira
 11:33 27.08.2008
dette var veldig greit å vite siden vi ikke fikk noe egg til frys forrige gang men heldigvis ble det et perfekt lite barn på første forsøket og vi har lyst til å starte om ikke så lenge.
indianeren
 13:51 27.08.2008
3 innsett fra ferskforsøk pr. barn og fryseforsøk utenom (som ekstra "bonus") - og man støtter 2 barn i det offentlige. Jeg antar da at tvillinger i første runden tilsier at man ikke har flere off. forsøk men det vet kanskje noen andre bedre?
Håper på søsken til Edvart
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------