Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 2-3 år

jeg å sambo er uenig ang oppdragelse på barn på 4 år og baby 4 mnd..... noen meninger her ute??? for nå blir det kaos.....
 21:33 26.08.2008
altså..... sambo har ett barn fra tidligere ekteskap.
dette barnet er nå 4 år, og bor til oss annen hver uke:)

vi har sammen fått ett barn som nå er 4,5 mnd.

barnet han har fra før, får ifølge far sitte oppe så lenge h()n vil om kveldene, og får se hva som helst på tv.
h()n sitter å ser hotel cæsar på stua mens h()n spiser kveldsmat, og sitter oppe sammen med oss til 22.00-22.30 tiden, da først legger h()n seg....

nå idag hadde vi besøk av "tante", hun fortalte att dattra hennes på også 4 år legger seg kl 20.00 hver kveld, noe jeg syns er heeeelt supert:)

sambo sier att når vårt felles barn blir større så kan jeg bare våge meg å ha slike regler i huset!!!!!

jeg jobber i barnehage og jeg vet at barn trenger klare grenser- og di blir trygge av det!

når mitt barn vokser opp, så ønsker jeg at han skal spise kveldsmat (også frokost) på kjøkkenet-det er jo det alle måltider skal foregå.
og jeg kommer til å ha faste rutiner rundt kveldsstellet inkl. legging.

hvordan skal dette bli?
hvis hannes barn får sitte på stua å se tv ved kveldsmaten mens vårt felles barn MÅ sitte på kjøkkenet?
h()n har ingen regler, mens mitt barn har regler..... det må jo bli bare kaos av dette vel?
jeg føler ikke at jeg kan blande meg inn i hanns oppdragelse av hannes barn....
kan jeg det?
jeg kan umulig klare å bo sammen han i år å dag hvis det skal være slik hver dag...

hvordan skal jeg få min mann til å forstå???

tusen takk for at du tok deg tid til å lese=)
håper det var forståelig skrevet:)
hikke jeg da=(
Sv: jeg å sambo er uenig ang oppdragelse på barn på 4 år og baby 4 mnd..... noen meninger her ute??? for nå blir det kaos.....
 15:19 27.08.2008
Høres ut som dere burde hatt denne samtalen litt tidligere... men du må jo få han til å innse at barn trenger søvn, rutiner og samvær med familien ved måltidet. Spise foran tv'en er en uting for store og små. (Så på et sånt nanny program i går, og selv der er det jo regel nr en- rutiner runt måltid og legging) Det er kjempeviktig for samhold i familien at man spiser sammen og da uten tv på. Man får sikkert nok av tv ellers om dagen? De voksne trenger også litt voksentid etter at barna har lagt seg for å få det til å gå rundt:-) Lykke til! Høres ut som du har en tøff oppgave foran deg! Håper dere får det til og at barnet deres får en hyggelig oppvekst med begge foreldrene sine!

Vet ikke om du kan blande deg i oppdragelsen av hans barn - men hvis han vil at du skal være involvert iogmed at barnet også bor hos deg annenhver uke må han jo akseptere at dere må bli enige om noen regler?
oslo75
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------