Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Assistert befruktning

IVF står for In Vitro Fertilisering. På norsk kalles det ofte prøverørsbefruktning. Her kan dere som må ha litt hjelp av legevitenskapen for å bli gravid diskutere, men også dere som har fått barn med slik hjelp kan komme i kontakt med hverandre her.
Litt rart å tenke på at dette er siste gangen..
 19:35 26.08.2008
Vårt sjette forsøk, og nok er nok....for vår del. Skal sette EL-sprøyten i kveld og uttak på torsdag. Har ca 10 fine follikler i min ene eggstokk.

Skal bli godt å bli ferdig med denne karusellen og heller starte adosjonsprosessen, noe som jeg vet vi vil lykkes med:-)

Likevel sniker tankene seg på....min siste sjanse til å bli gravid...... Det blir rart - men også godt - å avslutte dette....
lita78
Sv: Litt rart å tenke på at dette er siste gangen..
 19:41 26.08.2008
Skjønner egentlig godt at du syns det skal bli godt å bli ferdig med dette og faktisk komme et steg videre med adopsjonsprosessen. Men samtidig er det sikkert trist å faktisk gi opp drømmen om å bli gravid.

Vil bare ønske deg masse lykke til! Håper den siste gangen gir full klaff :)
Turbotrollet ツ
 10:23 27.08.2008
Hei

Skjønner deg så godt at det er en rar følelse å gjøre forsøk for siste gang. Er der jeg også snart. Har to forsøk igjen i pakka, og skal forsøke å gjøre de ferdig, i allefall det ene.....og så er det adopsjon på oss også. Har kommet ut av tellinga på hvor mange forsøk vi har hatt, men jeg vet at jeg ikke har fingre nok til å telle.

Ønsker deg lykke til med forsøket, måtte det komme noe godt ut av dette slitet

Klem
Emma*
 10:31 27.08.2008
Kjære Lita :O)
Mine beste ønsker for de kommende ukene...
Forstår godt at følelsen av å sette kroken på døra
er både vanskelig og vemodig.Men som du selv sier,
blir det ikke denne gangen,så blir det i alle fall med adopsjon.
Håper for dere !

Klem fra
ღ ♂ Vilsågjerne♀ ♥
 11:37 27.08.2008
Oyyy...ja det er sikkert mange tanker som kommer når en har komt til det valget at en sier nok er nok. For hvert forsøk håper en og tror at nå skal en klare det...jeg ønsker deg masse lykke til med det sjette forsøket og tenker på deg:-) Håpe...håpe..

jeg er på mitt tredje forsøk og skal sette inn idag...hvis eggene er bra...kanskje jeg er i din situasjon om en stund...men håpe...håpe...

masse positive tanker til deg:-)

Hvite due
 12:04 27.08.2008
Hei hei

Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her, men så ser jeg gode gamle kjente, å da må jeg jo si hei.
Dette blir spennende, å jeg holder motet oppe for deg ennå.
Jeg skjønner godt at det løper mange tanker i hode ditt, men du har jo virkelig kommet steget videre når du har rettet tankene mot adopsjon,
Å tenk, da er du jo sikret et lite barn som trenger deg og dere.
men som sagt, jeg har troen ennå.....

Hvordan er det med deg ellers da ??

Klem klem

norcathy
 18:19 27.08.2008
Hei lita78:-)

Nå mååååå det være din tur! Krysser alt som kan krysses for deg og håper at alle gode ting er seks...

Mange optimistiske klemmer fra
snøfilla
 19:15 27.08.2008
Takk for alle lykkeønskninger folkens, det varmer:-) Og det er faktisk godt å ha bestemt seg for noe annet. Har fått tilsendt informasjonsmateriell og vi diskuterer land.....men selvfølgelig:èn ting om gangen. Nå er det jo forsøket som gjelder. Jeg har jo et mikroskopisk håp om at det skal kunne klaffe, hvis ikke hadde vi ikke gjennomført dette forsøket heller....

Norcathy, jeg er faktisk ved ganske godt mot, og har det ganske bra. Barneønske er der sterkt og venting tar hardt på, men det blir jo nesten en vane...lenge siden jeg har sett deg her, hvordan går det med deg??
lita78
 14:12 28.08.2008

Vil bare ønske deg lykk, lykke til Lita78:o)!!!
Uansett om det blir adopsjon eller full klaff nå, skjønner jo mer og mer at det kanskje er dit det bærer for oss også. Men satser på ett uttak til med de eggene som forhåpentlig følger med der for oss også.....................

Uansett vet du jo nå at et barn får dere, om det blir på den ene eller andre måten. Og mange som adpoterer sier at det er som om det var ment at nettopp dette barnet skulle til dem. Hvem vet kanskje det blir begge deler på dere:o).

Ååå vet så altfor godt alt om tankene du baler med nå, masse, masse lykke til

Krysser fingre for deg xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Klem
finetine
 14:43 28.08.2008
Hei Lita,
ønsker deg al mulig lykke til. Håper det klaffer denne gangen:)Jeg er i gang med mitt 5. forsøk selv
Hvordan gikk det med uthentingen i dag?

Klem

Mille38
 15:20 28.08.2008
Takk!
Jo uttaket gikk fint. Er jo ikke en smertefri opplevelse, men tåler det fint. De fant 14 egg, men mest smått... i papirene ståt det at 5 av eggene var større enn 15 mm, så da satser vi på dem:-)

Har akkurat funnet sofaen nå, skal se tv og slappe av med pc og pepsi max:-D

Masse lykke til tilbake, forresten, når blir det uttak på deg Mille38?
lita78
 18:36 28.08.2008
14 egg er jo supert da lita:) Får bare håpe gullegget er blant de! Pleier du å få på frys?

Takk for lykkeønskning:) Jeg er satt opp til uttak i neste uke, men kan være det tiper over i uke 37. Skal på Ul på mandag, så får vi se. Du må gi en lyd i morgen da angående befruktningen:)

Klem
Mille38
 13:46 29.08.2008
Det ble 7 fint befruktet:-) Innsetting på mandag.
Så da er det bare å håpe på at noen overlever til da.... Håp om å få noen på frys har jeg ikke.... det har ikke skjedd på noen av våre forsøk. Fornøyd om jeg får satt inn, jeg.
*bite negler*
lita78
 15:09 29.08.2008
Så bra sa LIta:) Dyrker de egget til blastocyst da-siden du ikke skal sette inn før mandag?
Mille38
 16:15 29.08.2008
De gjør ikke innsetting på helg.... så ja, forhåpentligvis blir det en blastocyst
lita78
 16:31 29.08.2008
Skal krysse alt for deg Lita!! Håper du får en fin helg å ikke grubler for mye. Av 7 må det jo bli noe.

Klem
Mille38
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------