Ca. 3-5 % av alle barn i Norge har AD/HD i lettere eller alvorlig grad. Her kan dere foreldre diskutere og utveksle erfaringer rundt det å ha et barn med AD/HD. Hvor får man hjelp og hva slags hjelp finnes? Send oss også gjerne tips om det er noe vi burde skrive mer om.
Er det vanskeligere å ha et godt mor-barn-forhold til et barn med ADHD?
23:21 25.08.2008
Jeg har tenkt så mye på dette. Jeg synes det er så mye lettere med jentene enn med gutten min med ADHD. Men det har jo vært en helt annen setting rundt alt med han,samt at jentene faktisk er JENTER likt meg,og vi har kanskje mer til felles. Men jeg synes jeg har et ganske anstengt forhold til sønnen min med ADHD,og jeg synes det er så trist:( Er det andre som har det slik? Bør jeg kanskje akseptere mindre nærhet og samhørighet med min sønn pga diagnosen og de utslag den gir?
Anonym
Sv: Er det vanskeligere å ha et godt mor-barn-forhold til et barn med ADHD?
11:27 26.08.2008
Jeg blir også trist når jeg nesten hele tiden må være bestemt overfor sønnen min. Bruker mye tid på negative ting.Klart at det ikke blir noe avslappet forhold.
Likevel har jeg merket at man setter større pris på ting som han lykkes med .
Jeg har lagt inn 5 minutter kosestund om morgenen og ei stund på kveldstid ved senga .Det er godt for oss begge. De har behov for nærhet, men tar seg ikke tid. Morgen og kveld er mest krevende for da virker ikke medisinen......
Sv: Er det vanskeligere å ha et godt mor-barn-forhold til et barn med ADHD?
22:46 28.08.2008
Det du sier er ganske likt meg...Min sønn er no 11 år og går på medisin.
Det var en periode vi skulle"prøve"uten,men da spurte han etter det selv!
Om dagen er det skole,lekse og venner,men om kvelden har vi to en kosestund når lillesøster har lagt seg...Da kryper han seg i armkroken min og sier at dette er det beste...Hver dag er det noe nytt,både for meg og han.
Lillesøster tar mye ansvar,litt for mye,men hun sier så fint...."mamma,jeg er så glad i han og vil han skal være glad hele tiden.
Som en med ADHD er han ganske følsom.Men hjelpe meg så glad jeg er i de begge!
Uansett....Alle unger trenger regler og disiplin...Voksne og til tider.
I det hele,du gjør det beste du kan med det du har og ingen kan si noe annet!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem