Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 2-3 år

Fortvilet nå, jenta på 3 vill ikke ha mat lenger.
 16:41 25.08.2008
Jeg får ikke i jentungen noe mat lenger. HUn nekter å spise og vi kan sitte ved matbordet i opp til 2-3 timer og "krangle" med henne.
Har prøvd å leke maten i henne
Har prøvd å spise foran TV
Lager morsom mat med ansikter og slikt
Får vanlig mat som vi spiser.
Har prøvd å lage det hun vill ha.

Men ingen ting hjelper, jeg må få i henne mat, hun har begynt å våkne på natten og er sulten og klager over at hun er sulten og har vondt i magen.

Jeg vet ikke mine arme råd lenger, tips tas i mot med åpne armer.
polarn & pyret+jr
Sv: Fortvilet nå, jenta på 3 vill ikke ha mat lenger.
 17:01 25.08.2008
Virker som du styrer alt for mye rundt måltidet, hun kommer jo ikke til å stryke med av for lite mat.

Her ble det mye styr en stund, så til slutt ble det hardt mot hardt mot vår da 3 åring. Enten fikk han spise ved bordet, det han fikk på tallerkenen eller så ble det ikke noe mat! Det gikk 3 dager der han fremdeles trodde det var han som var sjefen, og så tok han tegningen.

Vi kjeftet ikke, vi satt ved bordet og snakket og koste oss sammen alle tre når han satt der, når han begynte å skape seg så sa vi bare at dette er det vi har - spiser du ikke det så blir det ikke mat før neste måltid, så overså vi hyl og skrik etc.

Det er overraskende hvor fort de lærer disse små :-)
Anonym
 19:57 25.08.2008
Jeg sliter med det samme her, men jenta vår er 2 år og 3 mnd.
Har prøvd ALT, men ikke noe fungerer. Får kanskje prøve teknikken til anonym...
Solskinnsbolla & solstrålene
 20:38 25.08.2008
vi har og en jente som ikke spiser så mye. går veldig opp og ned. jeg har bare sluttet å bekymre meg. hun spiser når hun er sulten nok...

om hun er sulten på natten så tror jeg at jeg hadde sagt hun fikk vente til morgningen med å spise. at hun må huske å spise på kvelden før hun legger seg
enjenteogengutt
 08:13 27.08.2008
Norske barn sulter ikke :-)

Tror det er viktig å ikke måle og fokusere på hvor mye barna spiser. I perioder spiser de masse og andre perioder lite. Vi har en på 2,5 år og maser ALDRI på at han må spise. Er han ikke sulten, nei, så får han spise senere da.

Angående natten, kanskje du kan prøve å gi henne flaske/kopp vann og forklare at hun må vente med mat til i morgen.

Kanskje hun spiser masse i barnehagen og har fylt opp lagerene sine der?

Ønsker dere lykke til, dere finner nok deres rikitige måte å håndtere dette på :-)
Linda72
 09:55 27.08.2008
Hei!
Du, dette barnet skal sjekkes av lege!

Vil tro det er noe slikt som blærekatarr, vondt en plass, intoleranse etc.
Husk at treåring har "vondt i magen i foten".
Forresten så drikker hun vel? Få i henne prosobee, den melkefrie mme'n.. Er spiselig for så store også!
Expat
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------