Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Anonymforum

Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Hvilke medisiner bruker du?
 21:02 24.08.2008
Jeg bruker paralgin forte, vallergan og ibux
Anonym
Sv: Hvilke medisiner bruker du?
 21:05 24.08.2008
Har gikt så her går det mye ibux og paracet. Vallergan for å sove.
Anonym
 21:07 24.08.2008
Leddgikt? Får man ikke bedre medisiner for det da?
Anonym
 21:09 24.08.2008
Jo..det finnes, men han ville jeg skulle prøve det først da. Så jeg tar 1 mg paracet og 600 mg ibux før jeg legger meg. Kjenner jo at jeg har vondt om dagen, men jeg orker ikke putte i meg for mye piller. Prøver å trene moderat i stedet. Det hjelper en god del.
Anonym
 21:31 24.08.2008
kanskje ikke så rart du har vondt viss du bruker 1 mg paracet.. he he..

jeg bruker steroider jeg
Anonym
 21:06 24.08.2008
Ingenting
Anonym
 21:30 24.08.2008
Voltaren, men det har jeg sluttet med etter at jeg gikk til naprapat. Makan til flinke folk altså!!!! :)
Anonym
 21:32 24.08.2008
En paracet annenhver mnd ca ;o)
Anonym
 21:32 24.08.2008
Ingen. Medisiner er for pingler med lav smerteterskel :)
Toxic
 21:38 24.08.2008
Nå spurte HI om hva folk brukte av medsiner.. Da trengte kanskje ikke du å svare?

Håper du får det like jævlig som jeg har det. At dagene dine blir like vonde som mine og at du ikke har tilgang på medisiner. Tydelig at du aldri har hatt vondt noe sted. Bare uvitende som klarer å lire av seg sånt pissprek.

Når du har store smerter daglig, hadde du vært villig til å spise DRITT bare legen sa det virket og at du ble smertefri!
Anonym
 21:42 24.08.2008
Selvfølgelig trengte jeg å svare. Hva vet forresten du om hva jeg har opplevd av smerte??? At du fungerer best med medisiner er jo helt og holdent din sak, men jeg står likevel for utsagnet mitt :)
Toxic
 21:49 24.08.2008
Medisiner er for pingler?

Det gjelder da selvfølgelig insulin for de som har diabetes, cellegift for de som har kreft og antidepressiva for de med depresjoner?

Sikkert noe du sier for å provosere men jeg tar meg i å lure på om du er dum i hodet ditt.
synne2007
 21:50 24.08.2008
Hun er nok veldig ung og rimelig lett i toppen ja..
Anonym
 21:59 24.08.2008
Noen få unntak fins selvfølgelig, deriblant cellegift. Antidepressiva har jeg ingen tro på, ettersom skremmende mange forverrer depresjonen, blir mer oppfarende og agressive, og siden en stor gruppe (spesielt unge mennesker) utvikler suicidalitet ved bruk av dem. Og nei, jeg går absolutt aldri inn for å provosere :)
Toxic
 22:02 24.08.2008
Nei vi skjønner det. Du er rett og slett uten kunnskap på feltet medisin. Da bør du også kanskje slutte å "tro" det ene og det andre og servere det som sannheter.

De aller fleste tar medisiner fordi de faktisk må det for å klare hverdagen.
Anonym
 22:10 24.08.2008
Tror??? Jeg serverer selvfølgelig aldri annet enn fakta :) Hva andre mennesker "må" gjøre for å klare hverdagen er som sagt deres sak, hva jeg mener om det er faktisk min sak, og det må dere faktisk respektere :)
Toxic
 22:16 24.08.2008
Nei vet du hva. Du kan mene hva du vil, men du har faktisk ikke min respekt i det hele tatt. Respekt er noe man må gjøre seg fortjent til, ikke noe du kan gjøre krav på. Din argumentasjon faller jo død til jord for si det mildt.

Ung, blond, uerfaren, naiv og i værste fall dum.. det er hva du er og det må du faktisk finne deg i.

Anonym
 22:21 24.08.2008
Hehe, tror spåkula di trenger en service ;) Google litt på antidepressiva, så kanskje du får deg en tankevekker :)
Toxic
 22:30 24.08.2008
Ja da er det jo merkelig at en HEL legestand deler dette ut i øst og vest da. Noen kunne kanskje har behov for en psykolog snarere enn et antidepressiva. Men det finnes faktisk folk som er syke - de har DIAGNOSER om du vet hva det er. De har ADHD, de er bipolare, szitsofrene osv. Disse må ha medisiner ser du, ellers går det ikke så bra for disse. Det er faktisk folk med utdanning som diagnostiserer og skriver ut resepter.

Videre har folk med gikt, astma, fibromyalgi, pcos, osv. god nytte av medisiner for å klare sin hverdag. Dette er igjen personer med DIAGNOSER fra SPESIALISTER.

Men jeg forstår jo at du er utlært fra fødselen og at utdanning er totalt bortkastet for ditt vedkommende. Du burde skifte nick til Cand.Alt !!
Anonym
 22:57 24.08.2008
Lær deg å stave schizofreni før du uttaler deg om det, lille venn :) Så du ville altså behandlet schizofreni med andidepressiva? Spennende, men jeg tror du ville blitt skuffet over resultatet :) Hvor går grensen for når en har bruk for psykolog kontra når en trenger antidepressiva? Har du noen gang berget en person fra selvmord som var forårsaket pga feil medisinering + manglende engasjement fra fastlegen? Selvfølgelig har du ikke det. Mest sannsynlig er du en jypling uten livserfaring, som tror at alt du lærer på skolen er udiskutable fakta. Dersom du setter all din lit til legestanden vil garantert få deg noen ubehagelige oppdagelser etterhvert.
Toxic
 23:03 24.08.2008
Kan leve med at jeg har stavefeil. Glad jeg slipper å leve i uvitenhet som du gjør.

Nå var det du som snakket om at folk som tok medisiner for smerter er pingler. Litt av en diagnose!

Og dårlige erfaringer med legestanden har du hatt mye av eller? Fordi om du har ei venninne som har hatt kjærlighetssorg eller en dårlig barndom, og du har snakket med henne, betyr faktisk ikke det at du har reddet henne fra å ta selvmord. Berget...haha.. du er ikke lite innbilsk. Tok du henne med pistolen mot hode eller trakk henne opp av et badekar fylt med blod? Neppe...

Og du tok faktisk feil. Er ingen jypling uten livserfaring, den rollen er det du som har.
Anonym
 23:15 24.08.2008
Jeg snakker faktisk ikke om ett enkelt tilfelle, og det gjelder heldigvis ingen venner / venninner av meg ;) Dine umodne uttalelser bekrefter tydelig mine uttalelser om deg, men ta det med ro, du vil nok vokse på deg noen erfaringer med årene :)
Toxic
 23:22 24.08.2008
Hehe... og så tar du i bruk en barnslig hersketeknikk når du går tom for argumenter.

Det gjelder ikke et enkelt tilfelle men flere?? Og det gjelder ikke venner? Unnskyld meg men hvem har du egentlig hjulpet?

Og ut fra det jeg skriver flesker du til med at jeg er umoden når det helt klart går fram av måten du skriver på at du er en ung, blond, naiv, uerfaren og i værste fall dum person. Det er faktisk ikke håp. Cand.Alt trenger ikke utdanning - ferdig utdannet fra fødselen!

Ha en god natt!
Anonym
 23:29 24.08.2008
Det har med jobben min å gjøre, derfor er det ikke et engangstilfelle det er snakk om.

"...du er en ung, blond, naiv, uerfaren og i værste fall dum person. Det er faktisk ikke håp. Cand.Alt trenger ikke utdanning - ferdig utdannet fra fødselen!"

Altså... kopierer du dine uttalelser fra tidligere innlegg??? Djeeeeezzzez, snakk om å være tom for argumenter, evt "i verste fall en dum person". Tror virkelig du trenger å legge deg nå :) God natt :)
Toxic
 22:04 24.08.2008
oi!! Så hun over her HAR rett! Du ER en uvitende idiot...en av de tilstandene det dessverre ikke finnes medisiner for..
Anonym
 22:05 24.08.2008
22:04... det er jammen sant!
Anonym
 23:54 24.08.2008
Toxic- Tror at du ikke har skjønt greia med anti-depressiva. Det er ingen som UTVIKLER suicidalitet ved å bruke dem, men det er mennesker som var suicidale i utgangspunktet som har vært for deprimerte til å utføre selvmordsforsøk, som kommer seg opp på et nivå hvor de orker å forsøke.
KOzy K og Nikolai
 23:56 24.08.2008
Ingen som utvikler suicidalitet??? Kjære vene, les litt faglitteratur før du uttaler deg :)
Toxic
 23:57 24.08.2008
nå får du rulle inn puppa litt Kozy... SELVFØLGELIG har medisiner som Seroxat.. (århundrets lykkepille) blitt bevist at har økt forekomsten av selvmord blant depressive personer!! Tipper du lider av komplekser med at du har for få studiepoeng:-)
Anonym
 23:59 24.08.2008
Leste du det jeg skrev? Ja, det øker forekomsten av selvmord, men det fører ikke til en utvikling av suicidale tanker. Tankene var der fra før av, pillene bidro kun til at vedkommende fikk nok energi til å utføre det.
KOzy K og Nikolai
 00:03 25.08.2008
Selvfølgelig:-) ikke lite frekk heller du da!! Ser du har vært ufordragelig frekk i hele kveld!! Var jo det giftsklia prata om også!! at deppisfolk, får en pådriver med antidepressiva til å ta sitt eget liv!! Skulle det muligens ikke vært noe som fikk noen lys til å gå opp i knotten til mange av brukerne...ser jo ut som halve forumet her består av deppiser:-)
Anonym
 00:06 25.08.2008
Nei, det toxic skrev var at en gruppe mennesker UTVIKLER suicidalitet ved å bruke anti-depressiva, og det er feil. Disse menneskene var allerede suicidale, det førte kun til flere handlinger.
KOzy K og Nikolai
 00:10 25.08.2008
Da tror jeg du bør gløtte litt nærmere i Cocraine-databasene! Er ikke en selvfølge at folk var suicidal før man startet med selvmordspillene, men man utviklet faktisk selvmordlyst etter inntak:-) Morsom covtail for lettlurte pasienter...og GlaxoSmithKline kan fortsette å spy ut sine fantastiske selvmordspiller.. de virker til og med:-)
Anonym
 00:15 25.08.2008
Ahhhhhh, godt å se at det er én til her inne som er en smule oppdatert! :) God natt! :)
Toxic
 00:17 25.08.2008
Whaaaaaaattt... var ikke meningen at vi skulle være enig da!! Greit denne gangen tjukka!! God natt:-)
Anonym
 00:16 25.08.2008
Jeg har forstått at du er veldig for konspirasjonsteorier og skjulte agendaer. Du får gå rundt og være skeptisk til alt her i verden om det får deg til å føle deg bedre, men jeg mener det beste er å forholde seg til de teorier som det er størst enighet om og bevis for, og da fører ikke A.D. til suicidale tanker. Jeg har ikke en gang på mine år på uni. hørt eller lest noe om det.

Hvis vi holder oss til SSRI'ene, som er mest utbredt, så er det jo ingen logisk grunn til at en moderat økning i serotoninnivåer i hjernen skal føre til suicidale tanker. Kan ikke du forklare hvordan du mener at det skal forekomme?
KOzy K og Nikolai
 00:23 25.08.2008
http://www.dagbladet.no/dinside/2007/01/29/490367.html
---------------------------------- ----------------------------------------------

god natta:-)
Anonym
 00:30 25.08.2008
Det er jo ingenting i den artikkelen som viser at seroxat fører til suicidalitet? Som sagt, det kan føre til flere suicidale handlinger, men tankene var der fra før av. Hvordan har du motbevist det?

KOzy K og Nikolai
 00:25 25.08.2008
Forresten, mente du cochrane databasene? Cockraine, eller hva du kalte det, klarer ikke jeg å finne med psychinfo eller pubmed. Cochrane finner jeg, men jeg finner ingen artikler som forteller at anti- depressiva fører til suicidale tanker.
KOzy K og Nikolai
 21:35 24.08.2008
Til daglig bruker jeg insulin, og så tar jeg en ibux når jeg har mensen
Anonym
zopiklone
Anonym
Hvorfor ikke bruke Naproxen ved menssmerter i stedet?
Anonym
 21:44 24.08.2008
hva er naproxen? og hva er forskjellen på det og vanlig smertestillende?
Anonym
 21:47 24.08.2008
Napoxen er kun mot menssmerter. Jeg syns det hjelper bedre, og fås kjøpt reseptfritt på apoteket. Det er det samme som de tablettene man får mot etterrier etter man har født. Fikk tipset av ei som jobbet på barsel, for jeg hadde skikkelig med etterrier! Hun sa jeg kunne kjøpe det og det hjalp altså! :)
Anonym
 21:55 24.08.2008
Ja nå husker jeg det. Fikk også det mot etterrier.
Anonym
 21:50 24.08.2008
Insulin
June&<3Ellen<3
 22:14 24.08.2008
Medisin er oppskrytt,psyken er en finulig ting
Miss Bin Laden
 22:16 24.08.2008
Ja, ikke sant? :)
Toxic
 22:19 24.08.2008
Medisiner dekker som regel bare over ting vi ikke ønsker å komme i bukt med.
Det blir som å hive bensin på bålet fordi man ikke ønsker å tre til med pinnemetoden. Det er for mye jobb og tar for lang tid, krevende.
Miss Bin Laden
 22:21 24.08.2008
Oj... nå ble jeg imponert miss bin laden. Åssen veit du alt dette? Så Freud er løsningen på alt..burde visst det. Pottetrening er roten til alt ondt!
Anonym
 22:24 24.08.2008
Roten er der man starter. Potten kommer når dotten er gammel.
Miss Bin Laden
 22:25 24.08.2008
Smart å si. Virkelig imponert over intellektet ditt..
Anonym
 23:10 24.08.2008
Jeg bruker ventoline og zyrtec
Anonym
 23:22 24.08.2008
Akkurat nå er det kun Asacol 800 mg *3 pr.dag
Anonym
 23:45 24.08.2008
Jeg tror fettcellene dine har gått til anngrep på hjernen din om du mener nødvendig medisin mot kroniske sykdommer er unødvendig.
Anonym
 23:54 24.08.2008
åååhh..jeg klarer dessverre ikke å la være å le...litt morsom er du, det skal du ha..men du var morsommere før du gjorde det så altfor tydelig at du bare kødder..
Anonym
 23:58 24.08.2008
Folk tar generelt altfor mye medisiner!
Laybik **På overtid**
 00:29 25.08.2008
støtter den om at medisin er for mingler....i mine glansdager da jeg fortsatt hadde tillit til verden og mennesket iboende idioti....kunne jeg fint finne på å trøkke i meg noe sånt....men som den vise sjel jeg har blitt med absolutt ignorans og bunnløst hovmod for det bestående ser jeg rett og slett ned på folk som spiser medisiner av egen fri vilje......
alice goes nuts in wonderland
 00:32 25.08.2008
...og det første jeg sjekker om jeg skal ha meg et nummer er om mannen er medisinfri.....
 17:12 25.08.2008
Min datter hadde dødt hadde det ikke vært fordi hun fikk medesiner.Når de frst fant ut hva som feilet henne kunne de medisinere,og så ble hun frisk. Men det er en avsporing fra debatten.......

jeg bruker Sarotex 25 mg mot min fibromyagi
(den hjelper sånn passe bra)

Så bruker jeg Cozaar Comp forte for blodtrykket

Og så bruker jeg Cipramil, en antideppresiv ( har aldrig følt trang til selvmord så det er sagt, hehe)
Cat.68
 00:46 25.08.2008
Hvis du aldri har sett effektive medisiner for kronikere, så har du aldri jobbet på sykehus hvertfall!! Jeg ser det hver eneste dag på jobb!! barn som kommer inn med ulike alvorlige symptomer og som starter opp med medisiner og blir tilnærmet symptomfrie i løpet av dager til uker avhengig av hvilke medisiner de starter på.

Selv bruker jeg ingenting
Anonym
 00:54 25.08.2008
symptomfrie ja....men uendelig langt fra friske...bare med en skokk nye lidelser og bivirkninger....må jo spørre seg hva du har å tenke med siden du stadig vekk ser mirakler på norske sykehus......mulig systemet er godt tjent med sånne som deg.....leke blindebukk blandt syke barn....jaha???....ta på deg klovnenese neste gang du går på jobb også....så har du om mulig litt troverdighet....
 17:17 25.08.2008
Lamictal. Dette er epilipsimedisin som jeg tar 2 ganger daglig. Venner seg til det.
Ellers en paracet når jeg har behov for det, men er heller forsiktig.
Anonym
 18:12 25.08.2008
Bricanyl og pulmicort for astma. Tolvon for bipolar lidelse. Ritalin for ADHD. Serequel for å få sove om natta. Phenergan for å få sove og mot allergi. Ikke noe for fibromyalgien. Ikke noe for psoriasisleddgikt.

Tør ikke tenke på hvor jeg hadde vært uten medisiner. Mest sannsynlig under torva pga langvarige depresjoner.
Anonym
 18:16 25.08.2008
Lamictal og topmax for epelepsi. Pulmicort og Bricanyl for astma. Tolvon og serequel for beh. av bipolar lidelse. Ritalin for ADHD. Glucosamin for leddgikt. Trening for fibromyalgi. Phenergan for allergi pluss for å sove. Har diabetes typ2 som foreløpig behandles med kostholdsomlegging og trening.

Hadde det ikke vært for medisiner, hadde jeg ikke klart å jobbe. Siden jeg er medisinert klarer jeg å jobbe 50%. Jeg spiser heller piller og jobber enn å ligge hjemme på sofaen og råtne bort.
Anonym
 18:18 25.08.2008
Beklager dobbelt innlegg men har en liten en som trykket på tastaturet før mor var ferdig :p
Anonym
 18:29 25.08.2008
Det er så jævlig håpløst at noen tror verden er svart-hvit, punktum!

Uten å påberope meg ekspertliknende kunnskaper om medisiner, helsevesenet, kroniske sykdommer, smerter, mv., kan jeg likevel se at det virker som om vi i dagens vestlige samfunn overmedisinerer. Med det mener jeg at man gjør sitt beste for å finne en medisin som kan fjerne pasientens symptomer. Jeg tror vi generelt kunne gjort en større innsats for å helbrede det som i utgangspunktet er problemet. F.eks. er det ofte psykiske problemer som er årsaken til ekstrem fedme, og da vil man aldri gjøre en pasient "frisk" ved å gi slankepiller.

På den annen side tror jeg det er få foreldre som kan sitte å se at datteren vrir seg i smerter, og tenke - joda, medisiner er for pingler. Jeg fikk kink i nakken for en stund siden, og det var vondt. Ikke dritvondt og jeg gikk i flere dager uten at det ble bedre. Tok til slutt en "sterk" ibux, smertene forsvant for en stund, og jeg klarte å slappe av og ikke anstrenge nakkemusklene mine. Og når virkningen av tablettene gikk ut, hadde jeg ikke vondt lenger. Var bare litt støl, pga for lenge spente muskler i og rundt nakken min. Med en jobb som ikke kunne forenes med en ubevegelig nakke, kunne jeg tidligere enn ellers gå tilbake i jobb. Bra, både for meg selv og samfunnet.

Medisiner har med andre ord både fordeler og bakdeler. Og selv bruker jeg ingen medisiner til vanlig.
LilleElla skal bli mamma
 19:49 25.08.2008
Fluanxol- har fått et helt nytt liv etter jeg begynte på det.
Anonym
 20:12 25.08.2008
jeg har brukt cipralex(antidepr.) i 6 mnd. Og jeg brukte de pga en fødselsdepresjon som gjorde at jeg ikke klarte å stå opp av sengen, brekte meg når jeg prøvde å drikke/spise, gikk ned 14 kilo. måtte slutte på min utdanning og hadde null sjanse til å ta meg av mine to små. Noen ganger er det nødvendig å få hjelp på veien og spesielt når man skal ha ansvar for barna og klare ta seg av de. Jeg pinte meg selv gjennom nesten et år med sydommen pga jeg ikke ville prøve medisiner (jeg synst det var tull og hadde ingen tro på de) til slutt holdt ekteskapet mitt på å bli ødelagt og jeg måtte gjøre noe for å "redde"familien og min egen helse.
Jeg ville ikke ta mitt eget liv som mange vil når de er deprimerte, men som det Toxy sier så ble jeg myyyye verre av min dpresjon og angst første måneden, så måtte oppsøke livskrisehjelpen på legevakten. Så det kan nok være en risiko for de som vil ta sitt eget liv når de begynner på tabl. så de bør være på instutisjon egentlig, i oppstartingsfasen.
Men etter 2 mnd var jeg helt bra og "meg selv"igjen (selv om jeg ikke hadde noen tro på tabl.) Nå har jeg sluttet med tabl.for 4 mnd siden og er frisk som en fisk:)

Noen bør være forsiktige med hva de uttaler seg om, pass på så du ikke går på en skikkelig smell selv Toxi
Anonym
 20:15 25.08.2008
Datteren min hadde dødd i magen min om jeg ikke hadde brukt div. blodfortynnende.
Irriterende at jeg ikke visste at jeg like gjerne kunne bite tennene sammen og tenke positive tanker. Går definitivt for den løsningen i neste svangerskap. Vil ikke være pingle heller...
Anonym
 00:04 26.08.2008
....ja folk velger jo selv hva de vil putte i kroppen sin.....men at noen har blitt friske av medisiner tilhører det man kan kalle skjeldenhetene....jeg blir alltid like imponert hver gang noen mener de kan takke en doktor eller ei pille for livet....snakk om å ha lave krav og forventninger til egen overlevelseevne....jeg tør å påstå at de fleste som selger sjela si for legemidler fint kunne klart seg sjøl.....
 14:44 26.08.2008
Så de som f.eks har kreft bør styre unna medisiner? Eller har de med kreft og andre alvorlige, livstruende sykdommer for lave krav til egen overlevelsesevne om de tar medisiner? (er det kanskje det som egentlig feiler dem i dine øyen?) -Tenk deg mer om, så ser du kanskje hva slags menneskesyn du ender opp med med slike tankerekker!...
Anonym
 15:10 26.08.2008
ja en ting er iallefall sikkert....hadde jeg fått kreft hadde jeg holdt meg langt unna helsevesenet......men jeg er frisk og kommert til å forbli det....samt a jeg har gode alternativer med tanke på behandlig....også kreft.....

og jeg mener folk prostituerer helsa si for legemidler....
 15:12 26.08.2008
Ja og Allis bor i eventyrland!
Anonym
 15:49 26.08.2008
...ja så lenge jeg slipper unna ditt selvutnevnte helvete er det greit for meg....min verden er iallefall rotfesta i realiteter....sånn som at cellegift er cellegift og i prinsippet aldri har eller kommer til å kurere en eneste sykdom.....men at det dreper både verten og svulsten...og går man utover 5 års grensa for vellykka behandling samt følgesydommer av behandling så stiller cellegift i kategorien drap....
 16:28 26.08.2008
enda et bevis på hvor uintelligent du er. Flau på dine vegne over svarene dine. Ser du er en av de eldre brukerne her, men det kan man ikke tro Alice.
Anonym
 00:21 26.08.2008
Migrenemedisiner og en medisin for hypertension.
Anonym
 07:52 26.08.2008
Ja, for hjelpepleiere har jo førstehåndskunnskap om farmakologi og farmakokinetikk vet jeg ;) hehe....hjelper ikke med avansert kurs i det ene eller det andre altså....Du bør nok ha litt mer relevant kompetanse før du så bastant uttaler deg om medikamentell behandling av kroniske tilstander. Men som hjelpepleier vet du vel kanskje mer en leger eller??

Da må jeg spørre....hvorfor lar man ikke da hjelpepleiere med slike "spesialkurs" som du har skrive ut resepter til pasienter?? Og hvorfor er det slik at hjelpepleiere ikke en gang får lov til å ta administrere medikamenter på sykehus???

Bare spør jeg altså....hehe
Anonym
 15:04 26.08.2008
Spersadex 2 ggr. daglig (hittil i 8 år og resten av livet)
Ibux 600 mg og paralgin forte ved behov (dessverre daglig). Til høsten skal jeg begynne på en slags cellegift.
Anonym
 15:35 26.08.2008
Min mor hadde mest trolig ikke overlevd de verste astmaanfallene uten medisiner.
Vil det si at hun da ikke fortjener å leve?
Siden hun ikke skal være pingle og ta medikamenter?

Min mann hadde blitt tvungen til konstant sykehusinnleggelse for å få i seg væske intravenøst om han ikke hadde brukt medikamenter, om han hadde sluttet nå hadde han fortsatt å kaste opp 1-4 ganger daglig og ikke fått i seg mat eller drikke, der er heller ikke noe som går over av seg selv!

Min søster hadde ikke klart å gjennomføre grunnskole om det ikke hadde vært for at det finnes medisiner mot migrene! Hun er 14 år og hadde ligget strekk uten medisinene.

Regner også med at om barnet deres blir alvorli sykt så gir dere det litt melk og venter på at det skal gå over?
^Babygirl^
 15:36 26.08.2008
Selv bruker jeg for øyeblikket bare p-ring:p
Bruker nå bare seretide mot astma i perioder
^Babygirl^
 16:14 26.08.2008
Cipralex. Ibux, naproxen og paracet under mens. Diane. Relpax under migreneanfall og furadantin som forebyggende mot uvi.

Anonym
 16:46 26.08.2008
mine unger har god helse og holder seg friske nettop fordi jeg vet hva jeg driver med.....og en av grunnene er at jeg ikke vaksinerer de eller propper de fulle med paracet etter antibiotika ved en normal feber....og du trenger ikke bekymer deg over at jeg setter meg nedfor å be eller gir de en skvett melk når de en skjelden gang er syke....jeg har helt andre metoder dersom jeg trenger og de virker til motsetning fra det søppelet dere andre tyller i dere og ungene deres til enhver tid
 16:49 26.08.2008
Ibumetin, Kortison, Tramadol, Paralgin Forte, Cosylan og Pergo... Hø-hø..
Anonym
 16:49 26.08.2008
Du er et merkelig vesen, dryppert. Eller Alice.

PS: Sjelden skrives ikke skjelden.
Anonym
 16:56 26.08.2008
jeg finner dere langt mere merksnodig at folk eksponerer sine rettskrivnings-tvangstanker på nettet......i full tro på sin egen ufeilbarlighet....klart man er litt rar når man ikke føler den flaue strømmen....klarer ikke rømme fra pietisme når det ligger i blodet vettu....
 17:10 26.08.2008
Det blir bare så irriterende etterhvert å lese så mange feil og så innmari mange punktumer.......................fra samme bruker. Og aldri en eneste storbokstav. Slitsomt.
Anonym
 16:52 26.08.2008
Du Alice..hvis alle i Norges land hadde praktisert ditt levesett hadde den gjennomsnittlige levealderen her vært 35 år.
Nougat
 17:21 26.08.2008
mulig du er åndssvak....så jeg gidder ikke kommentere...
 17:21 26.08.2008
hehe, det gjorde du likevel ;-)
Anonym
 20:45 26.08.2008
På begynnelsen av 1900 tallet kunne vi her i vesten regne med å bli ca 47 år gamle. 100 år senere hadde den gjennomsnittlige levealderen økt til 76 år.

Grunnen til dette er blant annet nye vaksinasjonsprogrammer, oppdagelsen av penicillin og antibiotika. Medisinsk teknologi og utvikling av medisiner som f eks cellegift osv.

Hvem som er "åndssvak" her hersker det vel ingen tvil om;)
Nougat
 20:51 26.08.2008
Du kan jo lese litt her feks http://www.forskning.no/artikler/2008/juli/188046
Nougat
 17:16 26.08.2008
Alice: Det er bare pinlig å lese det du skriver. Fint at du har funnet en kur mot kreft, kanskje du burde få nobelprisen...
Anonym
 19:49 26.08.2008
ikke jeg....men kanskje noen andre har om dere ignorante fjols gidder å lukke opp øynene deres....
 20:12 26.08.2008
Må du bli livstruende syk før du innser at medisiner kan ha noe for seg?
Svarene dine avslører grunnleggende kunnskapsmangler. Sett deg på skolebenken, eller skam deg over å fordømme medisin og de som trenger medisin. Det er et ondt, inhumant menneskesyn du avslører.
Anonym
 20:56 26.08.2008
Hvem har oppdaget/funnet ny kur for kreft Alice?
Hva består den i?
Vanskelig å vite hva du snakker om når du ikke informerer oss bedre!
Fortell oss ignorante fjols litt, ikke bare sleng med leppa:)
Del kunnskapen med oss, så vi slipper å tro at du er "helt blåst"
Anonym
 20:36 26.08.2008
Noen ganger skjemmes jeg på vegne av brukere her inne.
Anonym
 17:28 26.08.2008
ingenting nå som jeg er gravid

Før ibux og anervan- migrenetabl som ikke funket særlig bra.
Anonym
 18:33 26.08.2008
Kjære Alice og dere andre hardnakkede medisinmotstandere:)
Skal ikke hive meg så voldsomt inn i debatten deres ( du Alice, svarte meg så fint på et annet innlegg her forleden at jeg umiddelbart likte deg, men nå har jeg sett en litt annen side også ja..)
Det er bra å være skeptisk til medisiner, men noen ganger kan EFFEKTEN veie mer enn SIDEEFFEKTEN (dvs at det er "verdt" å ta medisin på grunn av den virkningen den har for en, tross bivirkninger- som kan være ubehagelige..)
Har selv jobbet på et av landets største sykehus- på Barneavdelinger for kreftsyke barn.. og noen ganger er cytostatica eneste utvei (har sett dokumentarprogrammer hvor voksne 'tenker' seg friske av brystkreft m.v- og ja, det er jo imponerende. Men en 2 mnd gammel baby med svulst på hjernen, ryggraden eller med en lever som ikke fungerer, har ingen forutsetning for dette..De får behandling- Og de fleste blir friske!!!!)
Har også jobbet i mange år i tung psykiatri og medisiner er både et gode og et onde. Men noen ganger er det det eneste som hjelper! (Se bare overskriften i vg i dag, om advokaten tiltalt for drapsforsøk. Psykotisk uten medisiner..Og ofte er alvorlig lovbrudd begått der hvor gjerningsmannen var psykotisk i gjerningsøyeblikket (gjerne med langvarig behandlig i psykiatrisk institusjon- hvor alt fungerer fint, men så tuller det seg til ved permisjon og autoseponering av medikamenter.)

Ja, det er mye drit med medisiner og helst burde man levd uten..
Supert at det finnes naturpreparater, men man bør vise forsiktighet med disse også..- som med alt annet.
Gikk selv til kiropraktor med brukket rygg (visste ikke det da- trodde det var låsning). Han behandlet fire ganger. Resultat: Brukket opp 4 ganger og 2 prolaps, lammelse i venstre ben. Så man skal være skeptisk til ALT ;)
He he, en psykiater på jobben min var så oppgitt over en pasient, at han forordnet "vetdafaenforte" i på medisinarket hans...litt drøyt, men noen ganger er det ikke så lett
Anonym
 20:01 26.08.2008
Interesant anonym 18:33!
Tror man bør la være å svare dersom man ikke har peiling!
Jeg har bare egne erfaringer å snakke ut av, men litt peil har jeg da!

Har selv gått på diverese antidepressiva, antipsykotika, antiepileptika, beroligende, sove medisner... ja litt av hvert!
Jeg vet ihvertfall at den typen medisin jeg går på nå (anti psykotika) har tatt vekk angsten min. Så lenge jeg går på dem såklart.
Forventer ikke at noen medisin skal ta vekk hverken angsten eller mine depressive tendenser. Men i perioder hjelper de meg.
Sånn som situasjonen er nå, trenger jeg å holde angsten på avstand. Det gjør at jeg kan fungere i dagliglivet, unngå isolasjon, selvskading og selvmordstanker, og gi meg overskudd nok til å jobbe med angsten sammen med min flotte terapeut! :)

Så jo, medisiner er absolutt godt for noe! Selv om alle medisiner har uønskede bivirkninger og man helst skulle klart seg uten!

PS! Rart, men hver gang det endelig kommer et fornuftig svar, blir det stille fra disse kaklehønene! Tenker på svaret over meg!
Anonym
 20:20 26.08.2008
Alice, du skriver på akkurat samme måte som gangster-hippie. Enten er dere en og samme person, ellers er hun det store forbildet ditt. *prikkprikkprikk*
Anonym
 20:25 26.08.2008
100?
Anonym
 20:26 26.08.2008
Må du, "Alice in wonderland", bli livstruende syk før du innser at medisiner kan ha noe for seg?
Svarene dine avslører grunnleggende kunnskapsmangler. Sett deg på skolebenken, eller skam deg over å fordømme medisin og de som trenger medisin. Det er et ondt, inhumant menneskesyn du avslører.
Anonym
 20:30 26.08.2008
Allis bor jo i eventyrland og der kan man sikkert bli frisk bare ved å tenke vekk sykdommen. Bare det er vilje er det veg...who the FUCK is Alice..
Anonym
 20:58 26.08.2008
Alice er gangster-hippie (begge er 556220).

Siden du lurte på who the fuck is alice.

Kjekt å vite.
Anonym
 21:18 26.08.2008
jeg spiser diural vanndrivende!!! for at hjerte skal kobbe bedre! å paracett når jeg har vondt som ty!!!

ellers lite
Anonym
 21:33 26.08.2008
Marevan...
lillegutten imagen:=) uke 30
 21:41 26.08.2008
Leste hele debatten nå:=( fytti faen for ei krangling!!!
Anonym
 21:56 26.08.2008
Fascinerende og festlig tråd.. Lurer på hvor mange som er seriøs.

Det er akkurat bevist at underrapporteringen av bivirkninger og mangel på virkning antidepressiva er voldsom (over 40%), dvs at effekten av disse medisinene ofte ikke er den det har blitt sagt at den skal være.

Problemet innen psykiatrien er muligens at man ikke klarer å skille av gruppene pasienter sånn at man kjører igang studier på medisiner på all verdens forskjellige psykiatriske lidelser og dermed ikke får representative utvalg med samme diagnose.

Det er flotte medisiner, men ikke til "normal" depresjon da man heller burde ha samtaleterapi. Det har vært en massiv økning i bruk av disse medisinene da man som lege/psykiater ikke har noe annet å tilby de fleste pasientene.

Om et år er jeg ferdig lege, og jeg ville ALDRI tørre å skrive ut cipralex eller liknende til noen med kun en depresjon, da det ikke er bevist at disse virker godt nok i forhold til bivirkninger og ettervirkninger.

Og til de idiotene som velger å ikke vaksinere ungene sine.. Sjekk opp hva babyer/barn døde av for 100 år siden. Deres barn vil spre disse sykdommene rundt sånn at de som kanskje har vaksiner som ikke virker 100% blir syke. Vi har epidemier med både kikhoste og andre ugne ting i dag på grunn av dere.
Anonym
 22:20 26.08.2008
lege om et år ja....da har du jo litt tid til å sette deg inn i vaksinespørsmålene da......dere har kke epidemier av kikhoste på grunne av de som ikke vaksinerer......dere har det fortsatt fordi vaksina ikke virker som den skal....den styggeste statisikken er blandt de vaksinerte.....så den vaksina kan du stappe oppi ræva på neste legemiddel-pusher...den virker ikke og kommer aldri til å gjøre det heller......

men jeg synes det er betryggende at du har satt deg inn i serotonin reopptaks hemmere.....helt enig det er virkelig en helt jævlig medisin når man ser på bivirkninger.....men sånn blir det også med vaksiner den dagen du setter deg inn i dette.....

og til deg som har brukt kalorier på å "avsløre" at jeg er gangster`n.....hahaha....du kunne spart deg bryet.......trudde du jeg var dau av legemiddelmangel......jeg er og forblir frisk irriterende nok for sånne som deg......