Her kommer endelig historien fra da mini ble foedt :)
Vi skulle ha planlagt KS mandag 4 auguat, ca 16 - 18 dager foer termin pga tidligere komplikasjoner hos meg og 2 tidligere KS.
Moette opp paa soendagen for innskriving, alene da menn ikke skipper inn i den delen av bygget. Havnet tilfeldigvis bak ei til som skulle ha KS dagen etter og som var kjent med systemet da det var hennes 2. som ble foedt her nede.
Saa i bunn og grunn fulgte jeg bare etter henne....
Hele greien tok noen timer da vi skulle veies,ta blodproever, moete lege og anestsilege osv.
Spurte i moetet med legen om mannen fikk bli med paa KS og fikk da til svar at han maatte staa paa gangen , men kunne komme innn naar han hoerte barnegraat.
Fikk dra hjem igjen etterpaa , men maatte komme inn igjen om kvelden. Sov egentlig ganske greit den natta selv om jeg delte rom med ei som allerede hadde faatt sin lille gutt.
Neste morgen ble jeg vekket tidlig, maalt blodtruykk osv. Vi var foerstemann i koen saa vi skulle paa operasjonsrommet kl 0800. Rett over 0700 ringte mannen, da stod han nede og vakten neklten aa slippe han inn. Det var ikke besoekstid naa... Mannen proevde etter beste evne aa forklare at vi snart skulle faa en liten og at han maatte slippe inn, men de nektet saa tilslutt maatte en sykepleier fra avdelingen ringe ned. Da skulle han faa komme inn 5 min men maatte komme rett ned igjen etterpaa.Det gjorde han ikke.... :)
Jeg gikk faktisk ned til operasjonrsalen selv og det var litt rart aa si ha det til mannen ved siste doer, men de hadde naa lovet aa faa han inn saa fort som mulig.
Der inne saa maa jeg si det var litt merkleig naar alt foregikk paa engelsk, men det var helt OK. Fikk ganske kjapt beskjed om at legen hadde sagt at mannen fikk komme inn alikevel saa saa fort de hadde vasket meg saa var han der.
Ble veldig glad da :)
Operasjonen gikk kjempe fint og det tok ikke lange tiden foer verdens flotteste lille gutt var ute :)
De toerket han og sjekket han paa en liten benk rett ved siden av meg saa jeg fikk se alt sammen , kose med han og ha han der under hele syingen .
Deretter tok de ha for veiing og maaling og han var 3050 g og 50 cm.
Saa ble jeg lagt paa overvaakingen og da fikk jeg ha mini der, men mannen maatte vente for det var en annen pasient der og da kunne ikke han slippe inn. Saa fort hun var oppe paa sitt eget rom derimot fikk han komme inn.
2 timer senere var vi ogsaa paa vaart rom :) 2 dager senere dro vi hjem.
Har hatt litt troebbel i ettertid da mini fikk gulsott ( slapp akkurat lys) og ikke spiser skikkelig.
Han gikk ned til 2600g og naa har vi maattet gi flaske utenom ogsaa. Han begynte ikke aa gaa opp foer han fikk flaske etter hvert maaltid saa naa baad pumpes det og gis mme.
Paa mandag hadde han gaatt opp 160 g saa naa koser vi oss og skal ikek tilbake paa veiing foer en uke senere, tidligere har vi gaatt hver 2 dag. |