Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 2-3 år

Hvordan foregår pottetrening?? Noen som kan forklare en grønnskolling??
 23:38 21.08.2008
Jeg er mamma til ei jente på 22 mnd. Ønsker at hun så smått skal begynne med pottetrening eller dotrening. Hun har begynt å si i fra når hun tisser i bleia, og bæsjer i bleia.

Kan dere fortelle meg hvordan jeg går fram her? Skal jeg sette henne på potta når hun sier at hun tisser i bleia, eller er det da for sent?

Setter jeg henne automatisk på doen etter at hun har spist et stort måltid? Og venter der helt til hun bæsjer?

Uff, jeg er visst helt grønn her. Kan faktisk ikke noe om dette, og håper at dere kan hjelpe meg.

P.S: Hjelper det med potter som spiller musikk når noe havner oppi??
Anonym
Sv: Hvordan foregår pottetrening?? Noen som kan forklare en grønnskolling??
 23:46 21.08.2008
det er lurt å ta dem jevnlig på do.snuppa her sa ikke ifra i starten. men siden vi tok henne på do omtrent hver time i starten så gikk det veldig fint. og alltid etter de har drukket mye.. som etter måltid....

vi har bare sittet henne rett på do og det har gått veldig bra. nå liker hun litt å ha sånn doring på.. det ville hun ikke sitte på starten. men nå legger hun den fint på plass selv..;)

lykke til..
enjenteogengutt
 01:05 25.08.2008
Vi innførte- : man går alltid på do(dvs enten potte eller doring på doen) når man står opp. -alltid før man skal ut på tur- før man skal sove- og etter at man har spist. Vår datter ble oppmuntret til enten å "lese" bøker selv eller at vi leste for henne på do- slik at det ble noe positivt- Hun trenger å få ro- hvis hun skal bæsje- og da trenger hun god tid! . VI samarbeidet med BH. om å snakke med henne om å gå på do- si i fra når hun skal tisse osv- og hadde et krysseskjema- der hun fikk en pakke- når hun hadde krysset- 30kryss- bæsjet og tisset på doen. Mer kommer jeg ikke på- skal sove- gof natt!!
cammiss
 20:26 26.08.2008
Sønnen vår er 2 år og 8mnd, han har aldri villet sitte på pottet, men her rett før sommern så begynte vi å ta han med på do. Til og begynne med ville han ikke - virket redd på sett og vis. Men vi fant bøker på biblioteket med barn som kanskje sitter på potte eller do, og forklarte han at store gutter og jenter går på do når de skal tisse og bæsje, og nå er han på do 3-4 ganger for dagen, og får både tisset og bæsjet, men han ser helst at mamma eller pappa er med, og han liker ikke å sitte rett på do, men på doring, for det virker som om han er redd for å ramle ned i do ellers.
Marande
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------