Fortell om dine erfaringer eller spør om råd. Velkommen til barnevogndebatten!
Les mer om barnevogntester her: www.Klikk.no/foreldre
Da har jeg fått min TFK i hus :) :) Men ett spørsmål...
19:57 21.08.2008
Syns "liggestillingen" på sportsdelene er mer sittende enn liggende...
Hadde jo egentlig tenkt å kanskje bruke sportsdelen med softbag etterhvert. (Fra kanskje 6 mnd alderen) Men ser jo ikke noe behagelig ut å sove nesten sittende, så må kanskje slå det ifra meg. Eller er det noe jeg ikke har skjønt, å at det går ann å legge den enda lenger ned??
Fant bare noe glidelås-greier for å stille inn.
Ellers syns jeg TFK Joggster Twist virker som en kjempevogn! :)
HappyFreak! :) m/desemberbaby
Sv: Da har jeg fått min TFK i hus :) :) Men ett spørsmål...
19:58 21.08.2008
Å en ting til :
Det virker som om madrassen er fro stor til baggen.
Den buler opp på midten. Er det vanlig? Går det seg til etterhvert, eller?
20:15 21.08.2008
Jeg har TFK joggster twist til toåringen her. (Har ikke brukt bag til den, da vi kjøpte den til bruk kun som sportsvogn, så den delen har jeg ikke erfaring med.) Men har ikke opplevelse av at liggestillingen er sittestilling jeg.. Når begge glidelåsene er dratt helt ned synes jeg det er tilnærmet full liggestilling på vår vogn, kun en liten vinkel. (Du er sikker på at du har begge glidelåsene helt nede? Eller at ikke det er noe annet i veien der som hindrer ryggen i å komme ordentlig ned? )
:)
nr.4 i oktober
21:29 21.08.2008
Nja, ser ut som den er så langt ned som mulig.
Så det går fint an å sove slik? (Jeg tenker da mest på små babyer/barn i softbagen) Sikkert bare jeg som syns det ser "verre" ut enn det er :)
21:30 21.08.2008
Går det ant å fjerne bumper-baren på tfk'en?
Anonym
21:40 21.08.2008
Hva er bumper baren på den da...? (fotbrettet?) :) Isåfall- nei den kan ikke fjernes helt tror jeg da ihvertfall. Men kan reguleres opp og ned/og forlenges/forkortes.
nr.4 i oktober
21:41 21.08.2008
Eller mente du kanskje bøyla? :dum: hehe. Den kan fjernes.
nr.4 i oktober
21:55 21.08.2008
Tror du må ha en plate for å bruke softbag i tfk. Har ikke vognen selv, men vurderte den sterkt da vi fikk nr. 2 og leste veldig mye om den på nett. Så har sett at den platen selges med softbager til tfk og lest at man må ha den platen. Kanskje noen andre her inne har ordentlig erfaring med det?? Eller spør der du kjøpte den!
Når det er sagt ser jeg ikke helt poenget med å gå fra hardbag til softbag. Da får du jo babyen vendt fra deg selv om den fortsatt ligger og dermed heller ikke ser noe særlig.... Ikke er softbagen større enn hardbagen heller. Så jeg hadde heller satset på å bruke hardbagen så lenge som mulig, og i begynnelsen når babyen vil opp å sitte så ville jeg bare lagt en dyne/teppe bak ryggen i bagen.Ville prøvd å drøye i 7-8 mnd før jeg skiftet til sportsvogndel (selv om det godt kan være at barnet vil opp og se før =))
Når babyen er klar for sportsvogndelen er det jo når den er for stor til bagen (og da også for lang til softbagen) eller når den vil opp og se. Om barnet vil opp og se kan du ikke har det liggende i softbag. Så ville heller investert i en god og lun pose når den tid kommer.
Ellers så er vel liggestillingen flatere eller ganske lik som på vår oth, og den har en kjempegod liggestilling selv om den ikke er helt flat. Går kanskje også an å flate den litt ut med ett lite teppe i dumpen på sportsvogndelen (mellom ryggen og selve setet). Hadde ikke hatt problem med å legge barna mine i den stillingen fra 7-8 mnd alder.
Har ofte hatt ryggen litt opp selv om jeg har hatt vogn med mulighet for full liggestilling i perioder når barna har vært forkjølet/tette osv
oi, ble visst litt langt dette..hehe... =)
*tutta&gutta*
22:14 21.08.2008
Takk for kjempefint svar :)
Du har sikkert ett poeng.
Funker nok bra med bare ett teppe bak ryggen.
Eneste erfaringen jeg har med småbarn er nevøen min, å da han var 5-6 mnd ville han bare opp-opp-opp å se.
Men du har rett, bare balle noe bak ryggen, å bruke bagen så lenge som mulig :)
22:18 21.08.2008
Begge mine ville også opp og se i den alderen, men er jo lov å håpe på en som ligger litt lenger =)
Må du bytte i 6 mnd alderen så går det nok helt fint det også!
*tutta&gutta*
23:28 21.08.2008
Så det ble en TFK på deg :) Grattis med ny vogn!
♥Musipusi♥
00:26 22.08.2008
Takk :) Knall-stilig vogn!
20:44 22.08.2008
hei! Når det gjelder madrassen virket den for stor til min vogn også, men det gikk seg til etter hvert. Jeg har en gutt på 4,5 mnd, han vil allerede opp å se, så jeg må nok bytte til sportsvogn snart:)
Det er en super vogn i allefall:)
Lykke til!
Gull i magen...
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem