er det noen her som har en på 2 1/2 og en bitte liten?
16:31 21.08.2008
Hva gjør dere med vogn? tvilling vogn? eller har den eldste sluttet med vogn eller har dere bare en sånn tralle på baby vognen?
Anonym
Sv: er det noen her som har en på 2 1/2 og en bitte liten?
20:04 21.08.2008
Har en på 2 år og 3 mnd og ei på 17 dager. Har ikke tvillingvogn og kommer nok ikke til å kjøpe det heller.
Har heller kjøpt mei tai og elastisk sjal i tilfelle storebror vil hvile litt i vogna, da kan jeg bære lillesøster. Vi har en liten trille i tillegg som kan brukes om sambo er sammen med oss.
The Crow har en rosa og en blå
21:51 21.08.2008
jeg har to år mellom mine. vi har bare vanlig vogn med ståbrett til. det går helt fint. når vi har gått litt lenger turer så har jeg enten bært babyen i sjalet så har eldste sittet litt i vognen eller mottsatt. går helt supert. er glad jeg ikke må trille rundt på tvillingvogn...
men det kommer jo an på om man går mye tur da.her er eldste i barnehagen og vi går ikke så veldig mye tur når vi er hjemme...da er vi uanstt to og vi har en trille utenom. har akkurat solgt vognen til eldste. tenkte vi trengte den og om vi skulle noe men har ikke hatt bruk for den...
enjenteogengutt
19:56 22.08.2008
Må bare signere svaret til The Crow......
Bortsett fra at jeg har kjøpt en Beco bæresele er svaret hennes identisk med hva jeg ville skrevet.......til og med alderene på begge barna: En på 2 år og 3 mnd og ei på 17 dager :o)
Intensity, nå mamma til 2
21:57 21.08.2008
jeg har 2 år + 2mnd mellom mine, og har ikke søskenvogn. Har gått greit, selv om jeg ikke har giddet å gå så mye på senteret siden det er stress, da er det mest inn å kjøpe det jeg skal og ut igjen dersom jeg er aleine. Har vært hjemme med begge 2 frem til nå (minsta er 6 mnd), og har selvfølgelig ikke kunnet gå på lange turer o.l. men vi har vært mye utenfor huset og lekt.
Lykke ~ ♥ gutt05 & jente08 ♥ ~
00:26 22.08.2008
Vi har phil & teds søskenvogn....Lukas er så fæl til å bare springe så eg klarer ikke gå på butikker osv med han løst.
han er 2 år og 8 mnd, og lillesøster er snart 3 mnd.
Lukas&engelen Noah&MiaSofie
20:16 22.08.2008
Jeg har tvillingvogn og er fornøyd og glad jeg har det. Er 20 mnd mellom mine.
Eldste er nå 2 år og 4mnd mens minsten er 8 mnd.
Når vi skal gå lengre turer så må jeg kunne sette henne i vognen når hun blir sliten.Hender jeg har med hunden også og da må jeg ha dem begge i vogn. Men dette er helst når min mann er bortreist. Men det er uaktuelt å være henne på 2 år.
Ellers har jeg dratt alene til oslo på ferie og slikt med dem og det hadde ikke fungert hvis jeg ikke hadde hatt tvillingvogn.Bagasje og styre da med en på 2 år som er alleveier.hehe.Ned folkemassen på karl johan?haha.hjelp.
Jeg vil heller ikke bære minsten i bæresjal for lenge, han veier jo 10 kg så det begrenser seg hvor lenge jeg orker å bære han der.( jeg har en ødelagt skulder også)
Men vi har jo separate triller til dem også hvis jeg er alene med minsten eller min mann er med. Bruker ikke vogn på butikken osv.
Mamma til 2 tette
22:18 22.08.2008
Har ei som straks er tre, og ei på halvannen måned. Eldste har sluttet å bruke vogn, så har ikke kjøpt søskenvogn.
€ Small Girl €
22:26 22.08.2008
Jeg sverger til søskenvogn! 2 år og 4 mnd mellom våre. Vi får mer frihet med det og jeg nekter å gå rundt å bære barna i sjal!
Anonym
23:38 22.08.2008
Har foreløpig ikke bestemt helt hvordan vi gjør dette. Storesøster er 2 år og 8 mnd og vesla er 2 uker. Til nå har vi bare gått korte turer og da går den største og det går helt fint. Hadde tenkt å kjøpe et sånt brett, men så på 3 forskjellige i dag, og de passer ikke til vogna dessverre. Vi har en ekstra vogn, så tror det blir til at storesøster må gå selv hvis jeg skal ut alene med begge, og hvis vi skal gå langt og begge foreldra går tur tar vi med den andre vogna også.
Lille Lu
23:43 22.08.2008
Har en på 2,5 år og en på 8 måneder. Har ikke søskenvogn, men han eldste har ei trille vi bruker på lengre turer eller så han kan få sovet når vi er ute på noe. Så bruker bare to vogner når vi er to (eller flere) voksne til å trille, ellers går han selv.
Kjøpte ståbrett som han skulle kunne stå på når jeg skulle følge ham til og fra barnehagen. Var noe feil på det, og tok lang tid før butikken fikk ordnet noe, og til da hadde vi funnet ut at det ikke trengtes, han gikk den stubben helt greit (kort vei til barnehagen). Så vi har klart oss greit uten søskenvogn/ståbrett (med 23 måneder mellom barna).
Men hvis jeg skulle hatt begge hjemme på fulltid hadde jeg nok ønsket meg søskenvogn for å kunne trille lengre turer og la begge sove ute på tur innimellom.
Anonym
22:15 24.08.2008
Elsker bæresjalet vårt, og bruker det hele tiden på hun minste! Den elste får vogna eller går selv hvis det er kort. Men vi har også en billig søskenvogn til enkelte turer.
mamma05&07
20:31 26.08.2008
Jeg ville absolutt anbefalt tvilling/søskenvogn, er så mye enklere når man kanskje er alene med barna.
Jeg føler selv jeg gjorde lurt i å kjøpe søskenvogn rett før jul, da eldstemann var 23mnd og minste var 3mnd, og angrer ikke et sekund, man blir liksom mer friere og kunne være ute å gå turer, så frem til den eldste ikke er i barnehagen da.
Vi brukte sånn stå brett til å begynne med, men eldstemann ville ikke stå i ro på den, ville heller sitte oppå vognen. Og da prøvde vi med et slitk søskensetet, men de virket så ustabile og utrygge, så derfor gikk vi til anskaffelse av søskenvogn!
Marande
23:13 26.08.2008
har dobbel paraplytrille. den er liten og handy og går inn de fleste dører, heiser og trapper. og passer fint i bagasjerommet. går ikke særlig på lange turer så unasett, den passer fint på handlesenter og i byen og funker veldig fint til den type bruk.
har også anne enkel vogn, og det passet fint og greit på sommeren, men litt utsatt vinterstid er en jo i en sånn, da brukte vi pose til minsta.
Anonym
09:39 27.08.2008
Har en på straks 2 og et halvt og en på 3 mnd. Har fortsatt sportsvogna til eldstemann, men den brukes veldig sjelden. Hun går selv. Har ikke kjøpt tvillingvogn, og kommer ikke til å gjøre det heller.
wollafruen+M&F
11:28 27.08.2008
Har foreløpig bare ett barn, men får etterhvert en liten til. Det blir 2 år og 8 mnd mellom dem. Jeg tenker at vi ikke trenger søskenvogn, for vesla er veldig flink til å gå og kan gå langt. Hun synes det er kjempegøy å gå turer.
Hadde ikke bæresele eller sjal til henne da hun var liten, men ser at det trenger jeg til nestemann, for det kan nok være greit å ha muligheten til å bære babyen litt og la vesla låne vogna. Men ellers satser vi på ståbrett.
Vi går ganske mye turer, men jeg tror det skal gå bra likevel.
Anonym
21:33 27.08.2008
Har 2 år og 6 veker mellom mine. Har ei bagvogn og ei sportsvogn, samt elastisk sjal til babyen og Ergo-sele til storebror. Har hatt storebror i sportsvogna og lillesøster i sjalet ein del, men etter kvart har eg hatt lillesøster meir i vogna, og storebror har øvd seg på å gå. Og så har eg med Ergo-selen i tilfelle han blir trøtt.
No er lillesøster så stor at ho brukar både sportsvogn og Ergo-sele, så då har eg som regel begge deler med, og så kan dei bytte på det. Av og til sit storebror i vogna mens eg har lillesøster på ryggen, men som regel sit/ligg lillesøster i vogna og storebror går. No er dei snart 10 mnd og nesten 3.
Ranveig R
09:41 28.08.2008
Vi har en tvillingvogn fra ABC Design. Det er 2,5 år mellom barna; en gutt på nå 2 år og 10 mnd og en jente på 4,5 mnd.
Jeg tenkte i utgangspunktet at jeg ikke gadd å bruke penger på en slik vogn, men så fikk jeg kjøpt en brukt av en venninne med lik aldersforskjell på sine barn. Jeg angrer ikke et sekund! Jeg har også en sønn som elsker å løpe og da er det veldig greit å "plassere" han i vogna for å ha kontroll på begge samtidig. Jeg har en softbag til den vanlige vognen som jeg akkurat får "skvist" inn i tvillingvognen slik at babyen kan ligge der.
Sønnen min kan gå mye og langt, så er vi hele familien ute på tur har vi som oftest bare enkel vogn, men han er inne i en periode hvor han vil bli båret en del og da sitter han på skulderne til pappa hvis vi bare har den enkle vogna med.
Om man trenger tvillingvogn eller ikke tror jeg kommer helt an på hva slags behov, situasjonen, hvor man bor, og hva slags barn man har. Jeg er nå veldig glad for at jeg har tvillingvogn som avlastning når jeg er alene med barna og skal hente / levere i barnehagen.
Supermamma...eh...vel..
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem