Som gravid forventes det fra alle kanter at du skal klare å stumpe sigaretten. Men de fleste som har vært i klørne på Kong Nikotin vet at dette er lettere sagt enn gjort. Her kan dere gleder og frustrasjoner, og fortelle hverandre hvordan dere har klart dere - på godt og vondt.
Her var det ikke mye støtte å hente...
16:46 18.08.2008
Skrev innlegget om at jeg har sluttet, den 15. men ingen gidder visst å bry seg, så takk for alle gratulasjonene... Bra forum! Not!!!
Anonym
Sv: Her var det ikke mye støtte å hente...
16:49 18.08.2008
Beklager, men hva venter du deg? Å få ros for at du slutter å røyke når du er gravid? Er ikke det en selvfølge?????
Gratulerer med valget av et røykfritt svangerskap. Barnet vil nok takke deg mer.
Anonym
17:41 18.08.2008
Har jo forstått det nå da. Dette forumet er for dem som vil akke seg og beklage seg over alle som ikke klarer å slutte, og langt ifra rose og berømme dem som faktisk har viljestyrke.
Hadde det vært en selvfølge, hadde vi vel ikke trengt noe røykedebatt...?
Bare glem det, henter støtte andre steder, om det er så innmari vanskelig å hente frem noen positive oppmuntrende ord.
Anonym
17:59 18.08.2008
gratulerer! men jeg tror vi ikke-røykere ikke helt skjønner trøbbelet med å slutte. vi har aldri hatt det suget som dere lever med hele tiden. jeg kan nok bare snakke for meg selv, men ja, vi tar det som en selvvfølge at når det spirer og gror i magen slutter men å røyke. men jeg er helt sikker på at både du og barnet dditt får det mmmyyyyyeeeee bedre nå som du endelig har klart å kutte ut!! lykke til videre:)
Tusen takk!!!!!!!
Nå har jeg holdt meg i over en uke, og det begynner å bli lettere. Følelsen er helt ubeskrivelig deilig! Hoster ikke mer, og føler meg ikke helt jævlig lenger! Livet mitt vender tilbake!!!
:-)
Anonym
19:39 20.08.2008
Hei hei :o)
Gratulerer fra meg.
Har selv nettopp sluttet pga graviditeten :o)
Gikk ikke så lett som jeg hadde håpet. trodde jeg skulle slutte med en gang jeg fant ut at jeg var gravid... men sånn gikk d ikke. Tok meg en liten uke før jeg fikk summet meg og kuttet ut. Og nå har d gått en og en hal uke siden jeg sluttet.... har forsatt litt sug... huff når går dette over???
En annen ting er at jeg er så svimmel hele tiden, er dette fra graviditeten eller er d fra røyke slutten??
Syns alle som slutter å røyke på egenhånd er kjempe flinke :o)
Anonym
13:47 30.08.2008
Dere har min fulle støtte og gratulasjon. Sluttet selv før jeg ble gravid og vet at jeg ville syntes det var mye tøffere om jeg hadde måttet gjøre det underveis.
Men det er riktig som noen her sier - man har ikke noe valg. Det er bare å bite i seg det sure selvmedlidenhetseplet og tenke at i ni måneder må jeg i alle fall klare å holde meg.
Go girls!
Anonym
16:21 31.08.2008
Gratulerer fra meg også :)
Klart slutting fortjener ros? Alkoholikere som slutter å drikke kan jo med rette forvente seg støtte fra familie og venner (Som oftest ihvertfall) og klapp på skulderen....Selvsagt fortjener en røykeslutter klapp også. Abstinenser etter nikotin kan i verste fall minne om heroinabstinenser (Fakta). De færreste syns det var lett å slutte.
Jeg vil si at suget gir seg... Jeg har ikke røykt på 2,5 år og det går fint. Jeg prøvde 3 trekk her i vår,- det var helt uinteressant faktisk. Heldigvis ;)
Det eneste jeg savner er å være en røyker...Om dere skjønner hva jeg mener. Jeg føler meg som en røyker, jeg syns det er tøft og sexy å røyke (helt sant,- og jeg er 34 år ;P ),jeg savner å ta meg en røyk sammen med halvliteren om sommeren,- men jeg savner ikke selve røyken, inndraget,jaget etc. Deilig å kunne lande etter en flytur uten å rase avsted for å finne røykeområdet. Har planer om å begynne igjen når jeg er rundt 70,vi får se. Om det fortsatt går å få tak i røyk da ;P Det spørs jo. Men en røykende gammel dame,det har jeg lyst til å bli ;D
Gratulerer alle som har klart å slutte og som sliter med det men vil og prøver. Den rette stiener rett foran nesen deres :)