Dette er stedet for å dele erfaringer - og kanskje bli litt pirret også?
Med vennlig hilsen
jordmor Siri
sex etter fødsel - manglende lyst
02:35 15.08.2008
Jeg og min samboer har et barn på 3 mnd. Vi startet ikke å ha sex igjen før 1 og en halv mnd etter fødsel. Jeg syns det var mye trangere og litt mere vondt. Har vanskelig for å slappe av. Har mistet nesten helt lysten på sex i det siste. Jeg vet han har lyst men han tar heller ikke særlig mye innativ. Desuten har jeg inntrykk av at han tenker mere på seg selv og klarer ikke holde på lenge nok til at jeg blir tilfredstilt. Det er liksom mere "skynde meg å slikke ferdig så jeg kan få mitt". Jeg syns ikke det er så digg å bli pult og trenger mye annen tilfredstillelse. Jeg har flere ganger snakket om dette med han, men han syns vist ikke det er noe stort problem. Det gjør meg trist og lei. Samboern min er perfekt på mange områder, men jeg får det aldri helt til i senga. Fra mine tidligere forhold har det nesten alltid vært enten eller(bra sex, men dårlig personlighet etc)...ah jeg blir bare så frustert, jeg vil så gjerne at det skal funke. andre som har erfaringer med dette som kan gi meg noen tips på hvordan jeg får litt gnist mellom oss?
Anonym
Sv: sex etter fødsel - manglende lyst
11:09 15.08.2008
Har det mye på samme måte, men har har det gått nesten 6 måneder uten noe særlig fart under dyna.
Har hatt sex 2 ganger etter at jeg fødte og det var ikke noe særlig stas for meg i hvertfall. Samboern min har jeg sugd noen ganger når han har vært helt overkåt, men han har nesten sluttet å ta initiativ til sex siden han vet han mest sannsynlig blir avvist.
Har prøvd å si til ham at det ikke er ham det er noe galt med men at jeg ikke kjenner noe lyst - punktum.
Hmmm, vanskelige greier. Tenkte jeg skulle prøve å kose litt mer med ham fremover uten nødvendigvis å ligge sammen, bare være nær hverandre. Så håper jeg lysten på intimitet kommer mer etterhvert.
Oppsøke lysten, hvis du skjønner.
Vel, ble rotete dette her kanskje. Lykke til til oss begge to :)
Anonym
Sv: sex etter fødsel - manglende lyst
08:31 9.09.2008
Hei, du er nok mest ute etter gode råd etter å lysten tilbake og det kan jeg nok desverre ikke hjelpe deg med, men jeg kan forsikre deg om at du IKKE er alene!
Jeg fikk mitt første barn for 3 år siden og barn nr 2 for 14 mnd siden, og jeg har ikke fått tilbake sexlysten enda! Jeg var tidligere veldig glad i sex. Vi hadde mye sex, det var bra sex og han tar seg meeeget god tid til å tilfredsstille meg:) Men det hjelper så liten når jeg absolutt ikke har lyst på sex lenger.
Det er kjempetrist at jeg og min mann ikke har det seksuelt bra lenger for det går utover forholdet vårt og jeg råder deg til å snakke masse med mannen din om dette og være helt ærlige, kose med hverandre masse, uten at dette betyr at man må være intime. Ikke gå så lenge som jeg har gjort uten å finne ut av ting, for da blir det dessverre en dårlig rutine og det skader forholdet!!
LYKKE TIL!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem