Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

PCOS

Her er forumet for deg som har påvist PCOS eller lurer på om du har det. Her kan du gi gode råd til andre eller få noen selv også. PCOS er et område det forskes mye på for tiden og hvor det stadig dukker opp ny informasjon.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Øker jeg sjansene for å bli gravid hvis jeg går ned i vekt?
 09:39 13.08.2008
Jeg er sikkert 120 kg, har ikke veid meg på en stund, og har PCOS... og vil gjerne ha en liten baby i magen... men det ser dårlig ut... noen steder leser jeg at det bedrer graviditetsjansen med å gå ned i vekt, mens andre steder står det at overvekt er et symptom på pcos. hva er egentlig fakta?

jeg er umulig overvektig bare fordi jeg har pcos, for jeg vet hva mine ernæringssynder består i... men er det vanskeligere å gå ned fordi jeg har pcos?

hjelp... må ha noe å holde på med mens jeg "venter" på en baby...

kan tilføye at jeg var like tung sist jeg ble gravid og da var det ikke noe problem å bli gravid selv om jeg var tung... men det er tre år siden nå
LBK1
Sv: Øker jeg sjansene for å bli gravid hvis jeg går ned i vekt?
 13:09 13.08.2008
Jeg begynte å trene og fikk reikibehandling.. Noem har utbytte av akupunktur og.. Jeg gikk ikke noe ned i vekt,men det er sikkert fordi jeg fikk litt mer muskler der fettet er..
Jiterbebis-tøffere enn toget
 15:34 13.08.2008
jeg gikk ned 30 kilo takket være metformin og kostholds forandring på litt over et år, det hjalp ikke noe på fruktbarheten.

Men med så mange ekstra kilo på kroppene r en graviditet tungt, risikoen for svangerskaps diabetis stor osv.

Prøv å gå ned i vekt, få gjerne metformin,da er det lettere og det hjelper på fruktbarheten samtidig.
lindynatt
 15:40 16.08.2008
For meg lyktes det endelig med en kombinasjon av akupunktur og lavkarbo-diett. Vi venter i november.

Lykke til :-).
ella -76
 22:24 17.08.2008
Her må jeg svare et klart JA! Mine venner gynekologene har mast om at jeg burde gå ned i vekt pga PCO`n, og det har vært kjempevanskelig for å si det mildt! De har også hevdet at jeg til og med skulle kunne bli spontant gravid dersom jeg gikk nok ned i vekt(JA SIKKERT......)

Men- så ble jeg litt inspirert av et par venninner rett etter jul. De hadde gått ned x antall kg ved hjelp av ketolysekuren. Dette er en kur som er utviklet av en lege i Arendal, og baserer seg på lavt innhold av karbohydrater i kosten.

For å gjøren historien kort:Jeg har gått ned ca 20 kg siden januar, og er nå gravid i 10 uke uten hjelp av andre enn min kjære. Ingen sprøyter, spray eller piller denne gang(har en sønn ved hjelp av IVF).

Dersom du ble litt inspirert, så sjekk denne: ketolyse.no

Anonym
 22:27 18.08.2008
Vi hadde et prøverørsforsøk, hvor det var dårlig utvikling. Fikk beskjed om å gå ned. TOk av over 10 kg ved å spise lite karbohyrater, og neste forsøk satt. Deltar på PregMetstudiet, og kostholdsanbefalinger til PCOere er karbofattig mat. Jeg har ikke lyktes med andre kurer, men dette ble full klaff. Er nå 32 uker på vei, har gått opp ca 6 kg fra jeg ble gravid, og har spist "normalt", ikke telt karbohyrater, i svangerskapet.
Anonym
 14:06 19.08.2008
Mange leger sier at en vektreduksjon på 10% eller mer vil kunne øke fruktbarheten til oss med PCOS. Men det varierer veldig fra kvinne til kvinne om det har noe å si på fruktbarheten.
Gabriellamor
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------