Jeg reagerte litt på hva datteren min sa idag, er dette er vel ikke normalt?
20:38 12.08.2008
Hun å ved siden av meg i dag tidlig, og jeg lå og koste henne på ryggen.Hun hadde tatt av seg trusa etter at hun hadde tisset litt på den, plutselig sa hun:Du kan kose her på tissen og la hånden min der...Er dette vanlig??
Anonym
Sv: Jeg reagerte litt på hva datteren min sa idag, er dette er vel ikke normalt?
20:40 12.08.2008
Jeg vet ikke, men det trenger ikke bety at noe er "galt" Hun har vel bare kjent at det er godt å kose seg selv på tissen, og vet ikke at det er noe hun bør gjøre selv..
♥hufsla♥
Sv: Jeg reagerte litt på hva datteren min sa idag, er dette er vel ikke normalt?
20:54 12.08.2008
Signerer på denne jeg:
Det ER jo godt å kose seg på tissen, at barna vet og finner ut av dette er ikke det minste unormalt - selv om vi som foreldre ønsker at de kanskje kunne ventet litt med å finne ut av dette ;-)
Det er vanlig at jenter helt ned i toårsalderen onanerer, uten at det betyr noe som helst om overgrep eller andre krenkelser.
Det er godt å ta seg på tissen, sånn er det for de aller fleste. Så må vi bare finne den riktige måten å lære barna våre om privatliv, hva man gjør alene og hva man gjør sammen med andre osv.
Silkesnor
00:54 13.08.2008
Jeg ville vel ikke lagt så mye i det. Men prøvd å finne en måte å fortelle at det er godt å kose med tissen, men at hun kan få gjøre det selv. At det ikke er noe mamma, pappa eller andre voksne skal gjøre med henne. Hun er tydelig ei tillitsfull jente som sier sånt til deg, så jeg syns du må ta tak i det på en sånn måte at hun ikke føler seg dum eller usikker. Vi vet jo alle at det er godt å kose med tissen sin, og det må vi la de små få vite at er greit å gjøre og...
Men nå står det jo ikke hvor gammel datteren din er, så du må jo helt klart ta hensyn til alderen hennes når dere skal snakke om det.
Jeg begynte visstnok å onanere veldig tidlig. Mamma håndterte det veldig fint, noe som har ført til at jeg i dag har et trygt og godt forhold til min egen kropp. Er takknemlig for at hun forklarte og tok det opp på en fin måte med meg. :)
mor_til_1_snart2_84
01:36 13.08.2008
Da hadde jeg spurt om det er noen som har kosa på tissen hennes.
Undersøkt litt tvert.
Det er jo ikke vanlig oppførsel, men kan glatt komme av at hun har funnet ut det helt av seg selv, og vil at du skal kose med henne der også.
Barn er ikke født med sperrer.
Jeg hadde samtidlig sagt at "nei, der kan bare du kose, og ingen andre".
At en evt partner senere i livet kan, det er noe hun skjønner etterhvert som hun er større. Og trenger ikke større forklaring enn det at tissen hennes er privat.
Anonym
09:36 14.08.2008
Helt normalt. Mi har funnet ut at det er godt for leeenge siden.
Prøver bare å forklare at det er bare hennes :)
Fruktmos- 2 prinsesser:)
23:25 14.08.2008
Snuppa mi og sa det en dag vi koste oss lenge i senga. Jeg forklarte at tissen hennes en bare hennes og at hun kan kose, men ingen andre.
Og nå forteller hun meg gjerne når jeg tar på pysjen i senga før legging at: mamma, tissen er min den
:)
Audacious Angel
17:52 24.08.2008
Hadde du reagert om det var en gutt som sa det? jeg kan iallefall tenke meg at man reagerer mer om en jente sier sånn... sønnen min tar seg på tissen hele tida, vil ta av seg stadig vekk og bare sitte og fifle med dingsen sin.. tror ikke han hadde hatt noe imot om jeg gjorde det også, haha. Nei, vet du, det er helt normalt at de oppdager kjønnet sitt- tror det er viktig å ikke gjøre det til en stor greie. Men når f.eks sønnen min prøver å ta på tissen til mannen min, sier han, nei, den er min, du har din egen. Det kan jo du si til datteren din også, at den er hennes og hun kan kose med den om hun vil:)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem