IVF står for In Vitro Fertilisering. På norsk kalles det ofte prøverørsbefruktning. Her kan dere som må ha litt hjelp av legevitenskapen for å bli gravid diskutere, men også dere som har fått barn med slik hjelp kan komme i kontakt med hverandre her.
Noen i uke 36?
00:10 12.08.2008
Hei,
har planlagt insett i uke 36. Noen andre?
Hilsen
Mille38
Sv: Noen i uke 36?
16:57 12.08.2008
Hei Mille:-)
Tror jeg er med på den uka. Skal ha mens om 1 uke så da starter jeg opp på Estradot-plaster,så får vi se om de 2 eggene overlever.
Hadde vært veldig koselig om vi følger hverandre under dette forsøket også:-)
Klem
Ann-ch.
22:26 14.08.2008
Hi, hi, oss to igjen:)
Ingen fler i uke 36 her?
Mille38
10:02 15.08.2008
Jeg er satt opp til uttak og innsetting i uke 36.
Prøveren på nr 2
12:15 15.08.2008
Tror det blir uke 36 på meg og - opprinnelig plan var uke 35, men så fant de 2 cyster som måtte tømmes for væske under siste UL(au, au.....).
Kanskje i år?
14:17 15.08.2008
Hei,
så kjekt vi er flere da:)
Hvor mange forsøk har dere hatt-er det vanlig forsøk eller frys?
Mille38
18:03 15.08.2008
Hei!
Jeg er satt opp til uttak og innsetting i uke 36. Dette er mitt 3. icsi forsøk. Har hatt til sammen 6 innsettinger.
Satt 3. sprøyta i dag, deilig å nærme seg uttak.
Utålmodig25
09:18 18.08.2008
Hei jenter,
hvordan gårdet med dere?
Utålmodig 25-du har stukket i noen dager allerede? Hvor lenge pleier du å gå på sprøyter? Jeg regner med å begynne på sprøyter fredag denne uken, har kort regime. Det er mitt 5. ordinære forsøk.
Hvordan er det med dere andre?
Klem til dere
Mille38
16:58 18.08.2008
Regner med å starte på sprøyter denne uken, men ikke helt sikkert. Skal på UL nå onsdag så får vi se. Dette blir min 3. ICSI og 6. innsetting om alt går etter planen. Har hatt: 1IVM, 2ICSI med påfølgende 2 fryseforsøk.
Kanskje i år?
09:00 19.08.2008
Hei jenter.
Ja da har endelig mensen kommet og jeg er igang med fryseforsøk. Skal på kontroll den 3. så jeg kommer nok til å vippe over på uke 37.Dette blir mitt 6.forsøk,men mitt 1. frys,så får vi se om det er det som skal til:-)
Ann-ch.
13:34 20.08.2008
Endelig kan jeg begynne å stikke! - var til UL i dag og alt så bra ut. Starter med Menopur i morgen kveld, og skal til kontroll neste fredag. Flere som starter nå?
Kanskje i år?
22:37 20.08.2008
Jeg har tatt mitt første stikk ikveld, og skal på UL neste torsdag:-) Regner med uttak i beg av september. I morgen skal jeg ta akupunktur. En halvtimes hvil midt i arbeidstida gjør uansett godt.
donald
08:56 21.08.2008
Hei,
jeg venter mens i dag, å begynner å stikke i morgen. Har du gått leneg til akupunktør Donald? Hvordan går det med dere andre da?
Mille38
00:16 22.08.2008
Ja da er vi nesten likt i løypa. Jeg begynt med aku ved forrige fryseforsøk. Fikk ikke sett effekten av det siden opptiningen ikke lyktes. Denne gang er jeg blitt anbefalt til å ta en beh under nesesprayperioden, 2 ganger under sprøyteperioden og en gang før uttak eller innsett (husker ikke helt). Har stor tro på at det skal ha en virkning.
donald
12:09 24.08.2008
Heisann jenter!
Jeg satte min første sprøyte i går. Kjente det i magen etter 5 timer! Jeg hadde en runde med icsi i mai, men da var det ingen egg som delte seg mer enn i 2. Derfor ble det ingen innsett. Var ganske deppa da. Det rare er at jeg har sett flere som har blitt gravide på 2-delte egg her. Må spørre om dette på klinikken, hvorfor det er forskjell.
Jeg tok akupunktur denne uka, og skal ha to behandlinger i uka som kommer. Planlagt uttak/innsett uke 36. Føler meg faktisk mere positiv denne gangen. Forrige gang var det som om jeg visste at det ikke gikk bra. Nå har jeg mere trua, men fallhøyden blir vel større også da, om dette ikke går..... Jeg har også spist antioksydanter, ikke drukket vin siden et bryllup forrige helg, men sliter med å kutte ut snus helt. Må prøve å redusere til et minimum i alle fall.
Kjekt at vi han følges da jenter!
Kine71
22:44 24.08.2008
Hei jenter,
hvordan går det med der? Litt stille på denne tråden. Jeg har stukket i 2 dager nå. Skal på Ul den 1. sept. Da er vi likt Kine71. Hvor holder du til?
Mille38
20:59 25.08.2008
Jeg holder til på stolav. Skal også på ul.lyd 1 sept. Kult at vi er likt Mille. Er du i bra form? Jeg kjenner det i magen, men ellers ingen bivirkninger. Må si jeg er spent på ul.lyden. Glad jeg klarer å jobbe for da går dagene raskt. Sist gang var jeg sykmeldt og da ble det litt for mye fundering.
Kine71
09:09 26.08.2008
Ja, spennende at vi er likt da KIne. Jeg kjenner lit bobling i magen bare. Elers alt bra:) Hvor mange dager gikk du på sprøyter sist da?
Mille38
17:12 26.08.2008
Tror jeg gikk 10 dager jeg, eller kanskje 11? Husker ikke helt. Jeg skal til legen i morgen. Lurer på om jeg skal spørre om sykmelding denne uka i tillegg til neste. Sov dårlig i natt pga magesmertene. satser på det blir bedre i natt da. Får se ann formen i morgen.
Kine71
10:40 27.08.2008
Hei jenter
Har fulgt litt med på uke 36 tråden og tenkte det var på tide å melde seg inn her.
Kort om meg: Fra et tidligere forhold for 21/2 år siden har jeg 1 avbrutt ivf forsøk pga for få egg (kun ett) og 1 fullført ivf/isci (fikk ut 3 egg) som ikke førte til noe graviditet.
Jeg har kort regime og gått på 300ie puregon siden onsdag forrige uke og har siden tirsdag tatt cetroide 0,25 mg i tillegg for å hindre eggløsning.
Var på ul i dag og det er kun 3 eggposer som har utviklet seg - litt skuffet siden de så 5 til å begynne med men men…håper bare alle lar seg befrukte.
Legen sa at det mest sansynlig blir egguttak mandag og insetting onsdag.
Ha en fortsatt fin dag :-)
*sommer*
18:50 27.08.2008
Hei,
hvordan gikk det med deg hos legen i dag Kine?
Hei Sommer, kjekt det er flere uke 36-damer her:)
Har sett deg her inne før. Var det du som begynte på wheat grass? Jeg gjorde og det....men kun 1 dag. Det smakte jo helt j....orket ikke det der. 3 egg kan jo bli noe det og. Kjenner igjen skuffelsen, og følelsen når det bare er 3. Fikk ut 3 selv på forrige forsøk. Alle 3 ble befruktet og utviklet seg videre. Fikk satt inn 2, og ett på frys. Så det var max utteling. Men desverre ikke gravid....
Hvordan går det med dere andre?
Mille38
19:06 27.08.2008
Hei igjen jenter!
I dag har jeg satt cerotide for å hindre eggløsning. Nå løy jeg litt for jeg trenger hjelp fra mannen til det....Fytterakker`n den svei. Ble helt rødflambert på mageskinnet, men hva gjør man ikke!!
Jeg var til fastegen min i dag ja. Ordnet sykmelding til neste uke. Skal på ul.lyd på mandag og regner med uttak ons og innsett fre. Kjenner jeg blir litt svett når jeg tenker på det. Kommer til å bli redd for at det går sånn som sist der ingen egg overlevde, men foreløpig går det greit. Fastlegen er en eldre dame som er veldig trivelig og hun sa det skulle jo bare mangle om jeg ikke skulle få sykmelding! Jeg jobber, og har masse å gjøre. Har fortåelsesfulle kolleger, som ber meg ta det rolig om vi det blir litt for mye. Sjefen min har vært gjennom 3 runder, men det endte med adopsjon tilslutt. Kjekt å ha folk rundt som virkelig vet hva vi går gjennom.
Sommer jeg håper du får alle dine egg befruktet for da er det mulig som Mille sier at du tilogmed får egg på frys. Jeg håper, håper for oss alle jeg, at vi får minst et perfekt til innsett. Ha en fin kveld jenter:0)
Kine71
11:49 28.08.2008
Hei
Ja Mille det stemmer det. Jeg klarte å ta Weat grass i 1 mnd før vi startet med ivf. FSH nivået ligger fortsatt på 7-8, men østradiolnivået sank fra 0,50 til 0,10 (kan skyldes akupunktur også da). Men det smakte helt pyyyyton!
Så flott at du fikk 1 egg på frys, det er jo helt fantastisk. Jeg har faktisk ikke tenkt tanken en gang siden jeg har så få egg :-)
Som deg Kine har jeg også en sjef som har vært igjennom ivf og endte med å adoptere. Syntes i utgangspunktet hun var litt vel sta og egen, men har definitivt sett en annen side av henne nå. Hun skåner meg fra store prosjekter slik at jeg kan slappe av og ikke stresse og det er jo utrolig deilig. Håper eggene dine overlever denne gangen og at du får slappet ordentlig av når du blir sykemeldt.
Begynner å bli ganske øm på magen av alle sprøytene. Puregonen svir veldig etterpå, mens cetroiden klør... jaja man kan vel nesten bare le av det også...
Sykesøsteren mente jeg burde sykemelde meg fra uttaksdagen til etter innsetting og så se ann formen. I tillegg fikk jeg ikke lov til å trene noe som helst, bare gå turer. Litt kjedelig det, men det vel lurt å ikke ta noen sjanser.
Ha en fortsatt fin dag jenter.
*sommer*
12:43 28.08.2008
Hei alle sammen!
Jeg skal forhåpentligvis ha uttak/innsett til uken. Krysser alt jeg har for at det skal gå bedre enn i mars. Da ble forsøket avbrutt pga overstimulering, hadde over 50 egg...
Skal på ul igjen i morgen, så det blir spennende! Har blitt fulgt opp veldig nøye denne gangen, med masse blodprøver og ul.Får minste dose av Menopur ("barnedose" som legen min kalte det :) siden det er så lite som skal til før jeg blir en "eggmaskin"... :)
Ønsker dere alle masse lykke til til uken! Måtte det gå veien for oss alle! :)
Grom-jinta
13:26 29.08.2008
He,
hvordan går det med dere jenter?
Jeg synes ikke jeg merker så mye i magen-gjør dere?
50 egg Grom-jinta...det var jo helt sinnsykt da! Hentet de ikke ut noen i det hele tatt? Hvordan gikk det på Ul i dag?
Koser du deg hjemme Kìne?
Mille38
17:14 29.08.2008
Heisann jenter!
Endelig helg, og uke 36 nærmer seg........
Jeg har vært på akupunktur i dag, håper de skal gjøre susen. Håper de ser noen folikkler på ul.lyd på mandag. Håper ca samme som sist, 8 egg. Enn å produsere 50 egg da, høres jo voldsomt ut, ble du veldig dårlig grom-jinta?
Jeg kjenner det heller ikke så mye heller i magen nå Mille, var verre tidligere i uka. Er litt kvalm, ellers ingen bivirkninger. Ser frem til kun å være hjemme nå og konsentrere meg om dette! Blir en spennende uke som kommer for oss. GOD HELG jenter, vi får kose oss i helgen:0)
Kine71
17:48 29.08.2008
Hei Mille og Kine! :)
Jeg var ikke helt i form da jeg hadde 50 egg nei... :) Tok ikke ut noen egg da. Men hadde visst kommet til å bli skikkelig dårlig hvis de hadde gjennomført forsøket. Var på ul i dag, og da har jeg 14-16 egg som ser ut til å utvikle seg fint. Pluss masse små, som vi håper skal forbli små. :) Skal på ul igjen på mandag. Blir muligens uttak onsdag eller torsdag. Kjenner litt der eggstokkene er, litt ømt. Men skal ikke klage, dette er ingenting mot for sist. :)
Er sykmeldt jeg også. Tror det ikke er så dumt oppi alt dette.
Lykke til på mandag Kine71! Skal sende deg noen varme tanker... :)
Grom-jinta
18:21 29.08.2008
Hei,
Da har jeg vært på UL og fått bekreftet at det er noen follikler inni der. Jeg skal ha uttak på mandag og innsett på onsdag.
donald
09:59 31.08.2008
God søndags morgen jenter!
Ute skinner solen, og jeg er ved godt mot.
Er spent på ul.lyden i morgen......
Lykke til på ul.lyd til dere også mille og grom-jinta! Vi må holde hverandre oppdatert.
Sommer og Donald som har uttak i morgen: Jeg krysser fingrene for noen fine egg!
Kanskje i år, utålmodig25 og prøveren på nr2 hvordan går det med dere?
Ha en forsatt fin søndag
Kine71
10:59 31.08.2008
God søndag jenter.
Kan ikke skryte av at solen skinner slik som hos Kine, men det er ihvertfall oppholdsvær :-)
Til å begynne med var jeg veldig øm i magen og sinssykt trøtt, men det ble bedre etterhvert. Nå har jeg ingen symptomer bortsettfra at sprøytene klør og svir litt rett etterpå.
Var borte på fest i går når jeg måtte ette eggløsninssprøyta - og jeg ble litt stressa når det stod kø utenfor toalettet... men tror jeg klarte å blande alt som skulle blades!
Etter ul på fredag håpet legen å få ut 3 kanskje 4 egg, så i morgen blir en spennende dag.
Lykke til med ul og uttak alle sammen.
*sommer*
12:17 31.08.2008
Heisann,
Deilig søndagsvær her i Bergen og:)
Jeg er skikkelig spent på Ul i morgen. Jeg produserer få egg, så jeg håper bare det er noen der!
Kine, har du vært på Ul tidligere denne uken og? Eller er det din første i morgen og!
Ellers da-kjenner dere noe nedi der? Jeg synes ikke jeg kjenner noe særlig.
Blir spennende for dere i morgen da donald og sommer!
Tror jeg hadde vært superstresset på fest med el-sprøyten å kø utenfor toalettet!!! Men hva venner man seg ikke til i dene prosessen ha:)
Lykke til i morgen da jenter, blir noen spennende dager å uker!
Mille38
15:26 31.08.2008
Hei,
Så var denne helgen over med masse følelser. Godt at jeg kan skylde på hormonene. Stakkars samboeren min han har virkelig fått gjennomgått, men han er heldigvis tålmodig. Satte eggløsningssprøyten igår kveld og er klar for uttak i morgen. Godt å få det overstått.
Lykke til jenter!
donald
16:39 31.08.2008
Hei igjen!
Trøndelag byr på deilig sol. Har hatt en liten spa-dag med badekar og ansiktsmaske. Etterpå slappet av på solsengen. Stresser i alle fall ikke!
Mille, ja det er min første ul.lyd. Har ikke ul.lyd underveis på stolav, hvis det ikke er noe spesielt kanskje. Har samme dose som sist, 150 Gonal-f, da fikk jeg ut 8 egg. Kort regime denne gang, vet ikke om det kan ha noe å si. Er vel ikke garantert samme antall selv med samme dose? Ja dette blir en spennende uke. Masse lykke til.
Kine71
21:34 31.08.2008
Her blir det uttak i morgen tidlig- var til kontroll på fredag hvor de kunne se rundt 20 eggposer, så dette kan love godt. Men man kan vel aldri være sikker på noe som helt i dette gamet her. Usikker om det blir tilbakeføring da de så en form for cyste, som kanskje kan gjøre at tilbakeføring ikke er mulig med det samme. Vi får se hva det blir til, men det er uansett bra å ha kommet så langt som til egguttak, og det etter 9 dager med Menopur. Lykke til til resten her!
Kanskje i år?
12:18 1.09.2008
Da er det verste over. Hadde uttak idag, og kjente godt bedøvelsesprøyten og stikkene, men nå to timer etterpå er jeg bare kjemeglad det er over. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde ca 12 folikler, men noen av de var visst litt for små. Overraskelsen var derfor stor når de fikk ut 16 egg idag. Prøven til mannen min viste også bedre resultat enn sist. Nå har vi iallefall forutsetningene for å lykkes. Det blir spennende å høre hvor mange det blir igjen til innsetting og frys.
Jeg følger spent med på dere andre også.
donald
12:37 1.09.2008
Da er jeg hjemme fra uttak i dag jeg også. Det gikk veldig fint og var ikke så vondt som forrige gang. Fikk ut 3 egg som så veldig fine ut, så da håper alle blir befruktet og at det blir insetting onsdag.
Føler meg helt fin og var til og med en liten tur på shopping etterpå :-)
Lykke til alle sammen :-)
*sommer*
13:20 1.09.2008
Da var eggutak over her også - 8 egg. Noe skuffet siden de på sist UL kunne se nærmere 20 eggposer,men mange var visst tomme.MEN skal ikke furte 8 egg er også bra. Mannens bidrag var mye bedre - så her blir det både IVF og ICSI.
Kanskje i år?
19:54 1.09.2008
Heisann jenter!
Så flott at dere alle har fått ut noen fine egg. Godt med gode prøver fra mannens side også. Det håper jeg på også her.
Jeg var på ul.lyd i dag, 10 folikkler, litt mere enn sist, så jeg krysser fingrene. Jeg fikk en annen ikke hyggelig overraskelse i dag og det var at da vi hadde en runde i mai, oppfattet jeg at vi hadde 2 egg som hadde delt seg i 2, MEN det var feil, de hadde ikke delt seg i hele tatt:0(
Det hørtes jo ikke bra ut. Legen sa at det kanskje kunne være en haug med dårlige egg da, fikk ut 8! Den forrige legen sa at det kunne være eggene, sæden eller en kombi. Huff er så redd for at det samme skjer for da blir vel oddsen dårlig!!!!
MEN må fortelle noe annet kult noe. Har en venninne som driver med healing og er nok litt synsk tror jeg. Hun ringte i går kveld, healet meg og ga meg noen steiner som hun hadde fått følelsen av at jeg måtte gå med, så jeg var på sykehuset i dag med en stein i bhn, en i lomma og en rundt halsen. Jeg har følt meg utrolig rolig i kroppen i dag og i hodet generelt, ikke så mye funderinger.......
Ja jenter nå krysser jeg fingrene for flott deling av eggene som har blitt tatt ut i dag. Jeg setter eggløsnings sprøyte i kveld og har uttak på onsdag. Nå er det 71 grader nord..........
Kine71
09:47 2.09.2008
Heisann,
Da har jeg snakket med sykehuset. Av 16 egg har 7 blitt befruktet. Håper bare kvaliteten holder seg til imorgen slik at jeg får flere enn 2 stk på frys. Ellers har jeg tenkt å ta akupunktur før og etter innsetting i morgen.
Vi får prøve å tenke positivt.
donald
10:48 2.09.2008
Hei jenter,
her skjer det mye:)
Supert med 16 ut og 7 befruktet da donald, blir spennnende å se hvor mange du får på frys da.
Hvordan gikk det med dine 3 da sommer?
Og, kanskje i år? Har dere hørt noe om befruktning?
Jeg var på UL i går selv. Fant kun to eggposer som var av noe størrelse. Hadde hvertfall håpet på 4, men men. Fpår håpe de er der på fredag når jeg skal ha uttak og!
Du da Kine, uttak i morgen på deg. 1o stk er jo supert!
Hvordan går det med steinene?
Grom-jinta da. Var du på UL i går du og?
Klem til dere
Mille38
11:26 2.09.2008
Endelig fikk vi telefonen med status på eggene: 4 befruktede - hvorav 3 med ICSI og 1 med IVF. Fornøyd her etter en urolig natt med rare drømmer om ingen befruktede egg..... Innsetting i morgen tidlig :)
Hvordan er det med resten her?
Kanskje i år?
12:56 2.09.2008
Hei alle sammen!
Gratulerer med vel overstått uttak donald, *sommer* og kanskje i år! :) Godt å høre at det gikk så bra med dere!
Jeg skal krysse fingrene for deg Kine 71, om at det går bedre enn sist! Har litt tro på de stenene jeg... ;)
Jeg var på ul i går jeg også ja Mille 38. Han telte og telte, og syntes nok at det var litt mange egg der. Så han forberedte meg på at jeg nok kommer til å ha en del vondt etter uttaket. (Alt fra 5 dager til 3 uker. Avhengig om jeg blir gravid eller ikke) Men hva gjør man vel ikke...? :)
To eggposer er ikke verst det syns jeg! Ett er jo alt som skal til... :)
Jeg skal ha uttak på torsdag kl 8.15. Gruer meg litt til det må jeg innrømme...
Grom-jinta
14:08 2.09.2008
Hei, ja har skjer det jammen mye.
Så flott med 4 befruktede egg Kanskje snart og 7 for deg Donald. Da får dere jo noen på frys :-)
Av mine 3 egg ble 2 befruktet og er fornøyd med det, regner med å sette inn to 1030 i morgen.
Grom-jenta - det blir spennende med uttak, skal si du er god på å produserer egg.
Mille jeg krysser fingere for at det er to flotte egg du har. Vi er visst ikke noen store egg produsenter noen av oss, men men.. Satser på det er noen bra egg vi har produsert denne mnd.
Kine71 lykke til med egguttak i morgen, håper eggene er av god kvalitet.
Klem
*sommer*
20:09 2.09.2008
Heia jenter!
I dag har jeg vært sammen hun venninnen min og kjøpt en stein til.....som jeg skal ha i bh`n i morgen, herregud, det høres vel helt sykt ut, men tro kan flytte fjell og nå trort jeg at dette skal hjelpe meg,så da så!!!
Godt å høre om deres flotte befruktede egg, masse lykke til med innsett i morgen alle tre.
Blir spennende å høre hvor mange egg du får ut på torsdag grom-jinta.
Mille vi satser på at dine er av topp kvalitet når de skal ut på fredag.
Buken min kjennes ut som om den skal sprenges. Godt å få det overstått i morgen kl 8.15. Ha en fin kveld, så høres vi i morgen:0)
Kine71
21:32 2.09.2008
Lykke til i morgen jenter med uttak, og innsett:)
Mille38
14:50 3.09.2008
Hei jenter
Hvordan har det gått med både uttak og insetting i dag?
Legen min var kjempe fornøyd, mente det ikke kunne bli bedre :-) To firedelte egg med god kvalitet ble satt tilbake, så nå ligger jeg bare og slapper av på sofaen og håper de klarer å feste seg i løpet av noen dager.
*sommer*
15:50 3.09.2008
Da ruger jeg og på 2(4- delte) gullegg!! Her var det også toppkvalitet fikk jeg beskjed om. Fikk akupunktur både før og etter innsetting. Synes et var godt å ligge og roe ned kroppen. Fikk ingen på frys - de to siste var ikke gode nok til det. Gratulerer alle som har blitt rugere! TVI TVI :)
Kanskje i år?
17:18 3.09.2008
Så flott at dere fikk egg av god kvalitet til innsett:0) Nå krysser vi fingrene! Lykke til som rugere sommer og kanskje i år:0)
Jeg hadde uttak i dag, 12 egg av riktig størrelse, og det er jeg fornøyd med. Da må det vel bli et i alle fall som deler seg? De ringer fra sykehuset i morgen mellom 1 og 3. Er det ikke sånn at dag 1 så skal de helst dele seg i 2 og dagen etter i 4? Forrige gang hadde ingen delt seg i hele tatt nemlig. Da de ringte fra sykehuset sa de bare at 2 så bra ut. Når de ringer i morgen skal jeg være forberedt og spørre mere. Nå kryper jeg tilbake til sofa`n......
Kine71
19:33 3.09.2008
Hei på dere!
Kjempe bra at dere fikk sånne fine egg tilbake kanskje i år og *sommer! Nå kan dere bare ruge og kose dere masse! :)
12 egg da Kine 71! Gleder meg til å høre hvordan det går med delingen i morgen! :)
I morgen er det mine egg som skal høstes. Det blir spennende... :)
Grom-jinta
12:19 4.09.2008
Heisann!
Nå er uttaket unnagjordt, og det var jo virkelig ikke noe å grue seg til! Kjente det knapt... De er helt enestående på Aleris. Uansett hva utfallet av dette blir, så har det hele vært en veldig fin opplevelse.
De fikk ut 11 egg, så det er jeg veldig fornøyd med! De ringer mellom 9 og 12 i morgen for å fortelle hvordan befruktningen har gått...
Du må si i fra så fort du hører no Kine71! :)
Grom-jinta
14:30 4.09.2008
Heisann!
Så flott resultat grom-jinta:0)
De ringte fra sykehuset. 6 er befruktet og ser bra ut!!! Nå holder jeg nesten pusten i spenning.... Hun på laben lovte å ringe meg i morgen kl 9 uansett, sa jeg ikke klarte å gå å vente i morgen formiddag på om de kanskje kom til å ringe å si det ikke blir noe av. Hun hadde forståelse for det siden det gikk til H forrige gang.
Det bare må bli positive resultat av denne gjengen her altså!
Mille: Lykke til med uttak i morgen:0)
Kine71
17:14 4.09.2008
Så utrolig bra Kine71! Dette MÅ jo bare gå veien!
Men denne spenningen er nesten litt i overkant av hva man har godt av... :)
Skal krysse alt jeg har for deg! :)
Masse lykke til i morgen Mille38! :)
Grom-jinta
18:50 4.09.2008
Grom-jinta: Takk sååååååååååå mye for lykkeønsker! Jeg krysser fingrene for deg og xxxxxxxxxx Vi oppdaterer i morgen.
Jeg skal ha middagsbeøk og skal spandere på meg et glass vin:0)
Kine71
11:50 5.09.2008
Hei Kine71!
Koste du deg med god mat og vin i går? Det var i såfall velfortjent! :)
Blir spennende å høre hvordan innsettingen din gikk i dag! :)
De ringte fra klinikken for en time siden, og 9 av mine 11 egg hadde blitt befruktet! Er strålende fornøyd! Er jo over all forventning... :)
Grom-jinta
11:52 5.09.2008
Mille38: Hvordan gikk uttaket ditt i dag? *spent* :)
Grom-jinta
12:46 5.09.2008
Hei jenter,
takk for lykkeønskninger:)
Da er jeg hjemme igjen fra uttak. Fikk 2 egg ut. Det var 100 % det sa legen, og mente vi måtte være fornøyd. Blir spennende i moren om de har blitt befruktet!!
Sommer: fantastisk resultat for deg da, med to inn av tre.
Og dere andre er jo noen gode rugehøner med bra med egg:)
Kine: fikk du satt inn i dag?
Grom.jinta: 9 av 11 var jo og fantastisk. Når skal du sette inn da?
Kelm til dere søte jenter. Nå må vi bare krysse fingrene for at dette går veien vår!!!
Mille38
13:10 5.09.2008
Gratulerer med uttak Mille!
Lykke til med innsetting om noen dager til dere som skal det snart.
Her går det bra - rugedag 2 - bedre i magen etter uttak - var ganske øm og støl hvis man kan si det på den måten. Gikk en halv times sakte gåtur på tredemølla i går. Hjalp litt tror jeg. Hvordan er det med dere andre?
Kanskje i år?
13:39 5.09.2008
Hei..:)
Hører vel til her i uke 36 gjengen :o)
Fikk satt inn 1 5-delt fryseegg på mandag..
Er i dag på rugedag 4.....
Føler meg mye bedre denne gangen, da eg slapp uttak..
Krysser fingrer og tær for at det fester seg...
Lykke til med rugingen dere andre:o)
Håper vi alle blir gravide !!!!!
*Silje* - vil bli mamma
18:09 5.09.2008
Heia jenter!
Det ble god mat og vin i går ja!
I dag innsett av et flott 4-delt og 3 4-delte på frys...... Herregud det var mere enn jeg turde håpe på.
Grom-jinta: Flott antall befruktede egg, innsett i morgen? i så fall lykke til.
Mille: Jeg krysser fingrene for dine 2 gull-egg.
Ja vi satser på graviditet for hele uke 36-gjengen:0)
GOD HELG
Kine71
12:44 6.09.2008
Heisann,
fikk akkurat telefon fra sykehuset. Av de to eggene vi hadde så hadde det ene allerede begynt å dele seg da de kom i dag tidlig, å da kunne de ikke bruke det så lenge de ikke hadde sett at det var blitt befruktet...noen som har hørt om det før? Det andre var blitt befruktet, og de skulle ringe igjen i morgen for å gi beskjed om det hadde delt seg. Ganske nervepirrende dette her!!
Hvordan går det med dere andre?
Klem fra meg
Mille38
13:28 6.09.2008
Kine71: Jøss! Det var jo utrolig bra! Må si jeg har en god følelse... ;) Er formen bra?
Mille38: Jeg skal krysse alt jeg har for gullegget ditt! Det MÅ jo bare dele seg som det skal... :)
Nå er i hvertfall jeg den lykkelige ruger av et firedelt og et todelt egg! Fikk til og med tre dodelte egg på frys, så er superfornøyd! :) Hadde visst en "premie-slimhinne" sa han. :)
Nå må vi se til å levere positive tester om en to ukers tid alle sammen! ;)
Grom-jinta
14:16 6.09.2008
Heisann!
Her er formen bra, men veldig sugen på snus da!!!!
Mille: Jeg skjønte ikke det der med at de måtte se at det var befruktet egget før deling, men vi kan jo ikke nok om disse celle-greiene! Håper det ene egget ditt blir et perfekt et til innsett da:0)
Grom-jinta: Grattis som ruger, det blir noen spennende uker dette. Masse klemmer
Kine71
17:56 6.09.2008
Hei jenter
Mille - er litt usikker på hva de mente med at det allerede hadde delt seg, men de kan tydeligvis se dette når det har gått lenger tid. Vet ikke om det er en kjerne de ser etter kanskje...?
Så flott at du fikk så mange gode egg Kine og grattis som ruger.
Jeg er på rugedag 3 og merker overhodet ingenting. Har selvfølgelig vært forkjøla siden uttaket, men heldigvis ikke så mye feber. Hostet en del, men legen sier at det ikke har noe betydning.
Lykke til med ruging alle sammen.
*sommer*
09:31 7.09.2008
Heisann jenter!
Har du satt inn egg Mille?
Jeg har litt vondt i magen jeg, liksom i blæra/livmora, akkurat over skambeinet, hvis dere skjønner. Hatt det egentlig siden innsett fredag. Er sikkert normalt og går over. Noen som har opplevd dette?
Ja lykke til som rugere hele gjengen!
Kine71
09:58 7.09.2008
Hei KIne,
sitter å venter på den nervepirrende tlf fra laboratoriet hvor de skal fortelle meg hvordan det går med egget......blir ikke innsett før i morgen uansett. Vet ikke hva det er det du har fått i magen. men du må jo følge med det. Hvordan går det med snusen da? Jeg sliter med det samme som deg:)
Mille38
11:28 7.09.2008
Hei
Har du fortsatt vondt Kine71? Jeg har ikke merket stort annet enn stikking når jeg gikk turer de to første dagene. Etter det har jeg jo stort sett ligget på sofaen med forkjølelse. Tror uansett det er normalt å kjenne litt uten at det er noe fare.
Blir skikkelig spennende å høre hvordan det går med eggene dine Mille38. Krysser fingrene for at alle har delt seg slik de skal.
God søndag :-)
*sommer*
14:26 7.09.2008
Huff, så kom telefonen fra sykehuset. Det ene egget som var igjen hadde ikke delt seg som det skulle. Så det ble ikke noe av de 2 eggene jeg hadde. Vi avtalte at de skulle tine det ene egget jeg har på frys fra forrige forsøk, og hvis det overlever blir det innsett i morgen. Får tlf fra sykehuset igjen i morgen tidlig. Lei meg nå, har vært noen nervepirrende dager.
Klem
Mille38
14:46 7.09.2008
Nei nei nei... Det var da ikke en sånn telefon du skulle få! Huff, dette var trist syns jeg... Hadde virkelig troen på at dette var gullegget!
Syns du er tøff jeg, du har vært igjennom veldig mye...
Da må vi bare krysse fingre og tær for det egget som skal tine og kose seg til i morgen!
*tenker på deg*
Klem...
Grom-jinta
17:07 7.09.2008
Heisann!
Å nei Mille, det var ikke noe kjekt. Nå krysser vi alt for fryse egget ditt!
Jeg har vært ute og gått en lang tur i skogen, det var deilig. Men har noen slags mensmurring bortimot konstant, men man må vel regne med å kjenne noe både her og der.
Jeg må innrømme Mille at jeg tok 2 snus i går og 2 i dag, men det er en betydelig nedgang fra hva jeg egentlig bruker, så hvis jeg må så skal jeg klare å slutte helt.
God bedring med forkjølelsen da sommer, du får bare ta det helt med ro og ruge i vei.
Ja nå sender jeg deg tanker Mille, det er tøfft å vente på telefon fra laben sånn som du gjør, jeg xxxxxxxxxxx som saagt alt jeg kan!!!!
Kine71
19:17 7.09.2008
Takk søte jenter:) Dere er gode å ha!!
Mille38
21:06 7.09.2008
Tvi tvi til Mille38! Skjønner godt du er nervøs for morgendagen. Det får gå som det går sier jeg til meg selv. Etter uttak er det ikke så mye en kan få gjort fra eller til. Jeg er på rugedag 4 og kjente en del kramper i magen idag tidlig, kanskje det er festesmerter...Helgen har gått fort unna uten for mye grubling. Har hatt storinnrykk med overnattingsgjester hele helga og det fikk meg faktisk til å tenke på andre ting, litt iallefall. Ellers gruer litt for jobb i morgen. Må levere sykemeldingen for de tre dagene, og der har sykehuset klart å stemple den med "seksjon for barnløshet", utrolig tankeløst som om det ikke er stress nok som det er med alle dårlige unnskyldninger.
Rart å lese at veldig mange av oss har fått ganske likt resultat med 2 inn og ingen på frys. Lykke til med neste uke jenter!!
donald
08:50 8.09.2008
Hei jenter, en liten oppdatering fra meg. De ringte akkurat fra laben, og fryseegget hadde overlevs opptiningen å så veldig fint ut:) Skal sette inn i dag 11.15. Det var en lettelse!
Klem
Mille38
10:42 8.09.2008
Hei
Å så flott Mille38, det er jo helt fantastisk. Du fortjener virkelig et gullegg etter de nedturene du har hatt. Lykke lykke til med innsetting om om en liten halv time :-)
*sommer*
11:40 8.09.2008
Så flott Mille!! For en påkjenning for deg å måtte gå å vente sånn uten å helt vite hva det ble til. Tenk at egget overlevde! Dette MÅ bare være gullegget - sterk og bestemt :)
Lykke til!
Kanskje i år?
19:27 8.09.2008
Så bra Mille, godt å høre.Grattis som ruger nå da:0)
Jeg er enig i at det må være gullegget ditt:0)
Magen min er som en ballong, rugedag 3 og ser ut som jeg er 35 uker på vei! Tok en urinstix i dag for å se om jeg har urinveisinf, har jo vondt når jeg tisser, men det ble bare 2+ på proteiner, hva det nå enn skal bety! Har også fått vondt på høyre side av magen. Jeg kan vel ikke bli overstimulert etter innsett, og med bare 12 egg?? Nei jeg får prøve å slappe av og ringe klinikken i morgen om det er like ille!!!
Kine71
11:43 9.09.2008
Kine71, det kan ikke være progrestronen du reagerer på da? Det var en annen som hadde innlegg om det samme som deg (urinveisinfeksjon), men husker ikke hvem det var. Håper det gir seg.
*sommer*
16:46 9.09.2008
Heisann!
Takk for meldingen sommer, jeg skal lete litt og se om jeg finner det! Er ikke så lett å vite hva som er normalt og ikke når det er første gang man går igjennom dette! Takk og lov for denne siden:0) Jeg er ikke bedre ennå, skulle ringe i morgen om det var det samme, da skulle jeg få komme inn!
Kine71
18:23 9.09.2008
Huff ikke bra.
Lag et innlegg hvor du spør om det. Sikkert noen som har opplevd det samme og kan svare deg. Så slipper du å lure :-/
*sommer*
19:41 9.09.2008
Takk sommer! God ide:0)
Kine71
13:27 10.09.2008
Hvordangår det med uke 36-jentene?
Håper du har funnet ut av hva som plager deg Kine71.
Her går dagene sakte selv om jeg prøver å holde meg opptatt. Skal tilbake på jobb i morgen, og vet allerede at jeg får MYE å gjøre fremover. Rugedag 7 og leeenge til jeg kan teste.....
Kanskje i år?
17:13 10.09.2008
Hei
Jeg er i full jobb igjen og merker egentlig ikke så mye. Bare litt mens smerter og litt trøtt. Blir spennende å se :-)
*sommer*
18:29 10.09.2008
Hei jenter hvordan går det med alle sammen her?
Ingen som har smug-testet vel???
Jeg fikk nå til slutt satt inn ett egg jeg også på mandag. Det ene fryseegget jeg hadde tine fint, var 4-delt å holdt på dele seg igjen da de skulle sette det inn. Ble mye styr med dette forsøket synes jeg, så jeg har ikke den helt store troen...Havnet jo egentlig over i uke 37 til slutt, men jeg er nå her med dere jeg da:)
Noen som har symptomer da?
Kine, hvordan går det med deg å magesmertene?
Klem til dere
Mille38
20:01 10.09.2008
Heisann jenter!
Jeg fikk komme på sjekk på sykehuset i dag, det var godt. Den ene eggstokken min var stooor, men som legen sa, vi blir jo alle mere eller mindre overstimulerte når vi skal modne mange egg. Jeg tok en haug med blodprøver og må ta en urinprøve til dyrkning for å utelukke urinveisinfeksjon. Legen sa at om man er på vei til å bli overstimulert så øker dette på 8-10 dager etter innsett, så nå håper jeg bare at dette tullet avtar altså, men godt å ha vært inne for sjekk.
Mille jeg har virkelig tro på det egget ditt. Kult at det begynnte å dele seg mere rett etter tining, må jo være gull-egget.
Ja jenter det gjelder å holde på med noen aktiviteter ellers går dagene utrolig sent ja....
onsdagsklem fra
Kine71
08:37 11.09.2008
Mille38: He he, har ikke smugtestet enda nei, må nok vente en god stund med det tror jeg...
Høres jo ut som om du har fått en supert egg da! Nå må vi bare krysse fingrene for at alle våre egg forblir der inne, i hvertfall i 9 mnd... :)
Selvfølgelig skal du fortsette i "uke 36 gjengen". :)
Kine71: Så bra at du fikk komme inn å sjekke det i går! Vi får satse p at det går tilbake snart så du slipper å ha så vondt.
Her må jeg si tiden går fryktelig sakte. Men har begynt å jobbe igjen, så det hjelper jo på. Har fått testdag 22. sept. Var ikke det litt vel lenge syns dere? (satte inn 6. sept)
Håper alle har en super onsdag! :)
Grom-jinta
12:25 11.09.2008
Så godt at egget endelig kom på plass ditt det skulle Kine 71 og at du fikk sjekket deg på sykehuset Mille38.
Grom-jinta: jeg satte inn egg 3.sep og skal ta blodprøver 19.sep. Kan vel hende jeg tester før det.. ved mindre mensen dukker opp da :-/
Fortsatt god torsdag :-)
*sommer*
19:24 11.09.2008
Heisann jenter!
Jeg synes uka har gått fort jeg!
I morgen er det en uke siden innsett ( 5/9). Fikk beskjed om å teste selv etter 14 dager, dvs den 19.... Ja som du sier sommer: Om mensen ikke dukker opp før det da! Mannen min reiser bort på mandag og kommer ikke hjem før testdag så jeg har planer om ikke å smugteste, men vi får vel se om jeg klarer å holde meg!!! På Stolav tar de ikke blodprøver slik som de tydligvis gjør mange andre plasser.
Torsdagsklem
Kine71
21:27 12.09.2008
Hei jenter,
hvordan går det med dere? Litt stille her på denne tråden synes jeg. Alle er kanskje like spent å nervøs....nærmer seg test-dag for noen kanskje?
Klem
Mille38
12:08 13.09.2008
Her snegler dagene seg....eneste jeg har kjent er stikk rett under navlen og i brystene. Ingen ømme bryster lenger - sikkert fordi eggløsningssprøyta nå er ute av kroppen. Skal ta blodprøve den 19. sept, og vet ikke om jeg tør å teste hjemme før det. Rugedag 10 i dag.
Hvordan er det med resten?
Kanskje i år?
16:13 13.09.2008
Hei
Jeg kjenner heller ingen symptomer i dag. Har hatt litt ømme pupper og stikking rett under navlen et par dager, men nå er det ingenting. Til og med mens smertene har gitt seg..
Er på rugedag 10 jeg også, men kommer ikke til å teste på noen dager enda.
*sommer*
06:10 14.09.2008
Heisann jenter!
Jeg er tidlig oppe på en søndag. mannen har akkurat reist avgårde. Jeg er på rugedag 9 i dag. Har ømme pupper og menssmerter og fortsatt vondt når jeg tisser. Reiser snart på kurs og blir borte frem til tirsdag kveld. Spent på om noen har testet da. Håper dette blir en POSITIV uke:0) Masse lykke til med testingen. Så jo at Silje har greid å få en positiv test sammen med mange andre denne uka, så det er en lovende stim vi er inne i på denne siden!
Kine71
08:33 15.09.2008
Hei jenter!
Hvordan går det med dere?
Begynner å se skikkelig mørkt på dette jeg nå... Er på rd 9. Har ingen symptomer lenger, bortsett fra litt ømme pupper. :( Gruer meg til å teste... Noen som har testet enda?
Grom-jinta
09:42 15.09.2008
Heisann,
Huff, jeg har det som deg grom-jinta. Ikke hyggelige dager. Jeg har menssmerter. Spesielt på kveldene, så jeg ligger hele natten å venter på mensen....er kun på rugedag 7. Men de andre forsøkene som har vært negative har jeg fått mensen på dag 9 og 10. Synes det er skikkelig nervepirrende dette!!!!!!!!
Det må vel være noen som har testet nå vel?? Spent!
Håper på noen glad-meldinger fra uke 36 jentene snart!
Klem til dere:)
Mille38
09:53 15.09.2008
Nei det er virkelig ikke gøy dette Mille38... Litt for mye spenning etter min smak. :)
Hvor lenge har du hatt menssmerter på de andre forsøkene da? Må bare krysse alt vi har og prøve å tenke positive tanker. Men det er neimen ikke lett!
Veldig spent på tester fra uke 36 gjengen jeg også! :) Håper så inderlig at vi følger i den gode stimen som er her inne nå! :)
Grom-jinta
10:05 15.09.2008
Testet negativt i dag - tidlig rugedag 12. Klarte rett og slett ikke å vente lenger....Har ikke fått mens, så tester om 2-3 dager. Men har ingen god følelse...Andre som har testet?
Kanskje i år?
10:28 15.09.2008
Grom-jinta: husker ikke helt i forhold til menssmertene de andre gangene. Men noen sier jo de har det selv om de tester positivt....
Kan jo håpe!
Kanskje i år: Nei, og nei og nei!! Håper det var for tidlig å teste da. Vet hvordan du har det akkurat nå. Sender en god klem til deg:)
Mille38
10:34 15.09.2008
Jeg syns det høres mer positivt ut å ha menssmerter enn å ikke kjenne noe i det heletatt. Derfor ser jeg litt mørkt på det akkurat nå... Men men, jeg skal prøve å ikke være så negativ! :)
Kanskje i år: Huff, det var ingen hyggelig beskjed! Men du leste vel om Raspberry? Hun testet neg på rd 12 (tror jeg det var) men fikk positiv bp samme dag eller dagen etter. Så jeg tror du bare har testet for tidlig jeg! :) Skal uansett krysse fingrene for deg! Når skal du ta bp?
Grom-jinta
10:42 15.09.2008
Menssmerter og ikke menssmerter kan begge bety positive tester etterhvert. Det er visst ingen fasitsvar på hvordan kroppen reagerer - og når.... Ja, leste om Raspberry - så jo har et bittelite håp. Har selv testet negativt og så positivt før(det gikk jo ikke bra i lengde men...), så vet at det kan gå, men er veldig i tvil...Hadde jo lovet meg selv å IKKE teste før blodprøve, men klarte som sagt ikke å vente. Skal egentlig ta blodprøve den 18. men er i Danmark, så da blir det blodprøve den 19. sept.
Det er forsatt håp hos dere Mille og Grom-jinta!!! Lykke til :)
Det samme til resten i uke 36 :)
Kanskje i år?
11:51 15.09.2008
Hei jenter
Jeg merker at jeg tenker mer og mer på dette med testing.Jeg er på rugedag 12 i dag og har kjøpt tester, men vet ikke om jeg tør teste enda...Har kun litt mens smerter av og til og føler meg overhodet ikke gravid :-(
Kanskje i år: håper bare du testet for tidlig og at du vil få et positivt resultat om et par dager. Krysser fingerene for deg.
Jeg tenker at de som blir gravide på egenhånd kjenner jo ikke alltid noe de heller så da er det vel håp for oss som ikke har så mange symptomer :-/
*sommer*
12:04 15.09.2008
Takk i like måte kanskje i år! :) Blir uhyre spennende å høre fra den den 19. da!
Det er sant *somme*. De fleste som blir det på egenhånd kjenner jo som oftest ikke så mye... Er nok veldig individuelt, så hjelper ikke stort samme hvor mye jeg analyserer og kjenner etter. Tålmodighet er nok tingen! :)
Føler meg ikke gravid i det hele tatt jeg heller... :(