Kommer jo litt an på hvor gammelt barnet er...
I barnehagen skal det til en hver tid ligge et fullt skift med klær, fra innerst til ytterst, altså undertøy, strømpebukse, sokker, bukse og genser. Barnet trenger en form for innesko eller tøfler. Mine barn bruker gjerne sandaler, da det ikke blir så klamt.
Til utebruk trenger barnet en god parkdress, uforet til høst og vår, foret til vinteren. Ulltøy (bukse og genser) eller fleece til å ha under dressen. Skjerf eller hals (i noen barnehager er ikke skjerf tillatt), lue og votter.
Skikkelig regntøy er et must på høsten.
Sko til alle slags vær, dvs joggesko eller tilsvarende, støvler, cherrox og vintersko.
Bruker barnet ditt bleier så må du sende med en pakke i rett størrelse. Hos oss har de nektet tøybleier og Up&Go. Noen barnehager krever at du sender med kluter eller våtservietter også.
Angående barnehagesekk så sto det en test i siste nummer av bladet Foreldre og Barn. Jeg har ikke lagt så stor vekt på bærekomfort og slikt på barnehagesekken, de går aldri med den på ryggen likevel. Det er jeg som bærer den (i hånda) inn og ut fra barnehagen.
De trenger selvsagt matboks, det glemte jeg å nevne. |