Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 2-3 år

Til dere som har flere barn!!! Noen gode argumenter til å få barn nr 2??? Kan dere være så snille å se hit litt, trenger litt hjelp nå (litt langt altså...) Samme som på skravle...
 21:27 8.08.2008
Har så lyst på barn nr 2, men mannen min er ikke helt der ennå...

Vi er begge 32 og 33 år gamle, har en datter på 2,5 år, bor i ett flott hus med stor fin hage, jeg har fast stilling i staten og han begynner i ny fast stilling i staten nå 01.09. I tillegg har vi det veldig bra oss i mellom og har det greit økonomisk - så hvorfor ikke tenke på det nå før vi blir eld-gamle?? Har ikke lyst til å vente så mye lenger jeg pga alder og det at jeg nå bare har såååååå lyst på flere barn.

Jeg sa fra tidligere denne uken at jeg har så lyst på flere barn, men så sa han at nå er det søndag kveld og han ville gjerne snakke om det denne helgen her. Han ville gjerne snakke om det en kveld hvor vi har fri dagen etter begge to. Han ville gjerne høre argumentene mine og hvorfor jeg har så lyst på barn... Ble litt paff, for jeg har ingen argumenter - ønsker bare sterkt å få en til og så synes jeg det er hyggelig og koselig å få baby og tenker det vil være koselig at datteren min får en liten søster eller bror..

Dere som har flere barn, hadde dere noen gode argumenter for det å få flere barn?? Er bare nysgjerrig altså, tenkte å snakke med ham om det enten i kveld eller i morgen kveld... blir nok sikkert i morgen kveld, må se hva slags svar jeg får her, hehe =)

Hjelp meg, please... Hva gjorde dere når dere ønsket nr 2? Hvordan ble dere enige??

Er kjempetakknemlig for om noen kan svare meg =)
Stooooor klem fra
Meg og lille snuppis*080206
Sv: Til dere som har flere barn!!! Noen gode argumenter til å få barn nr 2??? Kan dere være så snille å se hit litt, trenger litt hjelp nå (litt langt altså...) Samme som på skravle...
 21:50 8.08.2008
Samboeren min og jeg har alltid bare vært "enig" om at vi skulle ha to barn (hvis mulig så klart). Vi snakket ikke akkurat så mye om når, men da sønnen min var rundt halvannet år begynte jeg å tenke på at det var på tide med en til. Snakket litt løst med han om det, også sluttet jeg på pillen da brettet var slutt.:) Nevnte det for han at jeg var ferdig med pillen. Vi jobbet ikke for det, men jeg ble gravid et par måneder senere. Når jeg da tok test og fant ut at vi skulle ha en til, fortalte jeg det til han. Han sa at han hadde tenkt noen dager tidligere at det hadde passet fint å få en til nå snart... Så vi er nok litt samkjørt der vi da..

Men dette var nok ikke det du trengte. Vel, siden jeg nå har fått nr to, så kan jeg anbefale det på det sterkeste. Argumenter må være at ved å ha søsken så vil barna ha glede av hverandre i oppveksten. Det blir en avlastning til foreldrene. Barnet lærer å dele ting og sine foreldre med et annet barn. Langsiktig vil det være bra for datteren deres å slippe å ta seg av sine gamle foreldre alene.

Har dere søsken selv så er det jo bare å trekke frem alt det positive du kan tenke deg ved det.

Lykke til!!
Supermamma...eh...vel..
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------